Szeretem a hasznos, értékes cikkeket olvasni és ajánlani. Olvasni azért, mert egy valóban hozzáértő, a témát gyakorlatban megtapasztaló személy nyújt értékes információkat; Alkalmazni, továbbadni pedig azért, mert segítek ügyfeleimnek, ismerőseimnek.
A magyar szakmai sajtóban talán 1-1.5 havonta találok egy ilyen cikket (pedig online/offline olvasom a munkámból kifolyólag is), ami azért szégyenletes, de értékeljük azt, hogy félig teli a pohár 🙂
A következő cikket is jószívvel ajánlom mindenkinek, aki ügyfelekkel foglalkozik online, interneten árul valamit és van neki CRM programja (pl. MiniCRM), vagy tervez egyet vásárolni. A cikkből kiszedtem pár érdekes mondatot, ami szerintem egy magyar kkv-marketingesnek, cégvezetőnek (a kettő persze nem zárja ki, hogy ugyanaz a személy) hasznos, építő jellegű lehet:
- „médiásként…a jövő üzleti lehetősége nem a hirdetőben van, hanem magában a vásárlóban”
- „Az a költséghatékony elérés és láthatóság, amit az online felületek nem képesek szállítani.” (Miért használtatok TV-t? kérdésre)
- „azok a kollekciók, melyeket tévékampánnyal is megtámogatunk, az online csatornákon később sokkal jobban konvertálnak”
- „Az affiliate gyakran hoz be olyan vásárlókat, akiket a vásárlást megelőzően megfogtunk már keresőben vagy hírlevéllel is. Törekszünk a fair, talán nagyvonalú elszámolásra”
- „A display és videós megjelenések konverziós költsége természetesen jóval magasabb, mint például a keresőhirdetéseké, ugyanakkor nem elhanyagolható, hogy ezek láthatóságot, így ismertséget adnak hozzá a kampányhoz”
- „Ezen platformok elérése jelenleg nagyon kicsi” (G+, Pinterest, Instagram elérésről)
- „ezek a vásárlók már egy magasabb érettségi szinten vannak” (Miért jobb a saját csatorna kérdésre)
- „a közösségi média szerepe az edukáció”…”itt tudjuk életre kelteni azt a márkaélményt, amire a tévében rendelkezésre álló 20-30 másodperc nem elég” (Mi a szerepe a Facebooknak? kérdésre)
- „Ma már szegmentáltan küldjük ki a hírleveleket, kedvezménykuponokat, és hamarosan bevezetjük a születésnapi, névnapi köszöntéseket, kisebb ajándékokat.” – (A CRM megoldásukról)