Talán már a legtöbb olvasóval előfordult az, hogy azt mondta magában, hogy úgy írnék pár sort erről vagy arról a témáról. Úgy kifejezném valamivel kapcsolatban a véleményemet, álláspontomat. Lehet ez az írás akár magánéletből adódó példa, vagy akár szakmai töltetű is, amely az üzleti életből ered. Ha valaki örömét leli az írásban, jól bánik a szavakkal, akkor ezt az „írási” tehetségét akár még kamotaztatni is tudja, kezdjen blogírásba! Mindezzel természetesen nem azt szeretném sugallni, hogy a blogírás gyerekjáték lenne, én egyfajta „kommunikációs művészetnek” tekintem, amibe idővel bele lehet tanulni, ha a blogíró kellően nyitott a blogolási „szakirodalom”, a blogolási szakterülete és az újdonságok iránt.

De milyen tartalmú blogokat különböztethetünk meg egymástól?

  • személyes blogok
  • üzleti blogok
  • rádió blogok
  • video blogok
  • portfolio blogok

Az egyes blogoknál más és más jellegű tartalom kerül bejegyzsére a blog típusától, jellegétől függően. Az előbbi blogok közül én most az üzleti blogot emelném ki pár gondolat erejéig. Mint ahogy azt a blog elnevezése is mutatja, üzleti tartalom megjelenítéséről van szó, a bejegyzések egy cég tevékenységéhez, az adott iparághoz fűzödhetnek leginkább.

Jogosan merülhet fel az a kérdés, hogy mi céljuk, értelmük lehet az üzelti blogoknak. A válaszok a következőkben rejlenek:

  • Sok esetben egy jól szerkesztett blog akár weblapként is funkcionálhat
  • A blogolással egyfajta folyamatos kommunikáció, jelenlét tartható fent a cég és az olvasók között, mivel aki blogot vezet, annak célszerű heti többszöri újabb tartalommal megjelenni.
  • Az olvasók azáltal, hogy folyamatosan érdekes tartalmat olvasnak, rendszeresen keresni fogják a cég honlapját, jobban érzik majd a törődést a cég részéről, és részükről kialakulhat egyfajta kötődés a cég irányába
  • SEO szempontjából a legjobb tartalomépítés a blog.

Célszerű a blogot összekötni a cég üzleti Facebook profiljával, mivel amellett, hogy a blogról a Facebook oldalra átkattintva további érdekes tartalmat olvashat az olvasó, a cég is növelni tudja esetlegesen rajongóinak táborát.

Ha nincs még blogod, de kedvet kaptál a blogoláshoz, íme néhány nagyon fontos tipp, hogy hogyan kezdd el!

  • Döntsd el, hogy melyik blogmotort szeretnéd használni, azaz milyen felületen fog a blogod megjelenni. Néhányat említenék a legnépszerűbbek közül ( Blogspot, Blogger, WordPress.com)!
  • Utána döntsd el, hogy mi lesz a blogod koncepciója, poszolásaid fő témája!
  • Ezután adj egy beszédes nevet a blogodnak, és alakítsd ki a szín és háttérmegjelenítést, amihez a választott blogmotor beépített sablonjai segítenek!
  • Fontos, hogy rendszeres időközönként posztolj, ami lehet akár hetente több alkalom is, de ha hetente csak egy posztot írsz, akkor az legyen hosszabb!

Neked mi a véleményed a blogokról? A céged esetleg vezet már blogot?

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük