Digitális Média Tények Könyve 2016 – beszámolóolvasási idő 4 perc

Ahogyan azt ígértem, a hét első bejegyzését a Neo Digitális Média Tények Könyvének beszámolójára szentelem. Ez az a nagyszerű kiadvány, amit minden évben összeállít az ügynökség, és sok hasznos információt olvashatunk ki belőle – még mi, kkv-cégvezetők, marketing-döntéshozók is.

A könyv egyébként – információim szerint – elektronikusan még nincs piacon, hozzám is print módon jutott el, külön köszönet az ügynökség munkatársainak, akiknek hálám jeléül küldök is a Meggyőzés, befolyásolás, megnyerés – az üzleti életben illetve a Neuromarketing c. frissen megjelent (e-)könyveimből.

Hogyan internetezik a magyar?

Azon kívül, hogy az Analytics megmondja a sajátunkat, érdemes tudni a nagy átlagot:

  1. 1. Operációs rendszer: 37% Windows 7, 22% Android, 12% Windows 10, 8% Windows XP, 8% Windows 8.1
  2. 2. Böngészők: 38% Chrome, 24% Firefox, 14% Chrome Mobile – ezekre tehát érdemes mindenképpen tesztelni weboldalunkat!
  3. 3. Képernyőfelbontás: 21% 1366×768 (ez ugyebár a HD felbontás, ami a laptopoknál elterjedt), 9% 360×640, 9% 1920×1080 (Full HD), 1280×1024, 6% 1024×768 – Hol van már a régi „mindent 1024-re!” csatakiáltás, igaz? 🙂

Adatok: Gemius SA, 2016.04.04 – 2016.04.10

digitalis-media-tenyek-konyve

Az internetezők penetrációja

  1. 1. Férfi: 48%, Nők: 52%
  2. 2. Összes internetező: 5 094 367 fő
  3. 3. Háztartások nagysága: 1 fő: 555 054, 2 fő: 1 499 651, 3 fő: 1 416 935, 4 fő: 1 045 786 (ezen meglepődtem!), 5 vagy több fő: 576 940
  4. 4. Életrkor szerinti penetráció: 18-29 év : 27%, 30-39 év : 26%, 40-49 év : 21%, 50-59 év : 15%, 60+ év : 11%

Adatok: Gemius-DKT, 2016 február, 18+ belföld

Mennyit netezünk?

interneten-eltoltott-ido

Internetezés mobil eszközökön

3.56 millió magyar felnőtt netezik kis képernyős eszközről, ebből 2.8 millióan rendszeresen. Okostelefonról 2.66 millió fő, táblagépről 0,87 millió fő. Jellemző aktivitás sorrendben:

  1. 1. Böngészés, hírolvasás
  2. 2. Közösség oldalak
  3. 3. Chatelés
  4. 4. E-mailezés (ez az évek során visszaesett a közösségi oldalak javára!)
  5. 5. Internetes videók nézése

Forrás: NRC Kütyükutatás 2012-2016, 18-69 évesek

Vásárlás mobil eszközökön

„Jöjjön a lényeg!” – gondolhattad már magadban 🙂 Okostelefonon az internetezők körének 26% vásárolt már, táblagépen pedig 28%. (Úgy látszik a nagyobb képernyő fontos a vásárlásnál.)

A leginkább keresett és letöltött mobil alkalmazások

Sorrendben:

  1. 1. Játék
  2. 2. Chat
  3. 3. Közösségi
  4. 4. Időjárás
  5. 5. Térkép, navigáció
  6. 6. Menetrend
  7. 7. Videólejátszó
  8. 8. Fotó
  9. 9. Eszközkiváltó alkalmazás (számológép, zseblámpa pl.)
  10. 10. Zenelejátszó

Forrás: NRC Kütyükutatás 2016/Q1

Mobileszközökben egyébként a Samsung vezet már (36,78%), az Apple a 2. csak: 27,87% (forrás: Rankings.hu, Gemius SA). Modellek: Apple iPhone 19,54%, Apple iPad 8,30%, Samsung Galaxy S5 2,93%.

Ennek ellenére Magyarországon az oldalletöltéseket még mindig PC-ről indítják túlnyomó részt (75,91%), a nem PC (okostelefon, okostv, táblagép) 24,09% -al „kullog” mögötte.

Reklámtorta 2015

Itt azért történt nagy változás. Először verte az Internetes reklámköltés (27,6%) a Televíziót (26,4%), továbbiak:

  1. 3. Print 16,5%
  2. 4. Direktmarketing 15%
  3. 5. Közterület 7,7%
  4. 6. Rádió 4,6%
  5. 7. Ambient 1,4%
  6. 8. Mozi 0,8%

A mobilreklám-költés egyébként megduplázódott 1 év alatt (4 7222 -ről 9 336 net, millió Ft 2015-ben). A videószegmensben (Youtube és egyéb videókon megjelenő hirdetések) 1,965 net, millió Ft költés volt, ami közel 4x-ese a 2013-as költésnek (2014-ben 1 225 millió Ft volt). Ez ám a fejlődés, mi?

Na jó, hol van ez a globális reklámköltés 526 milliárd(!!!) dollárjához, de kérem ez legalább a miénk 🙂

Én részemről örülök, hogy az Internet átvette a hatalmat, mert egyrészt a digitális megoldásoké a jövő, viszont egyre komolyabb hangsúly lesz azon, hogy hogyan működtetjük azt a bizonyos online, vevőszerző marketingtölcsérünket és a viszonylag könnyen és (jó beállítással, célzással) olcsón elért leadeket, hogyan fogjuk hasznosítani?

A jövő

Amit még hiányolok (és most hazabeszélek), hogy mikor lesz kimutatható a Neuromarketing szerepe a reklámköltésben. Talán sehogy, talán egyszer valahogy. Talán addig jó, amíg kevesen tudják, hogy mi az a Neuromarketing és hogyan hat a célközönség elméjére, hormonjaira és hogyan növeli ez a hatékonyságunkat, márkalojalitásunkat és vele együtt a pénztárcánk vastagságát. Az e-bookom viszont már elérhető a témában! (X)

Related Posts