Digitális Tények 2014 (csak a lényeg)olvasási idő 2 perc

A Neo Interactive minden évben összeállítja a Digitális Tények Könyve kiadványát, amelyben összefoglalja a legfontosabb statisztikákat, információkat, amelyek az internetet, és az azt körülvevő digitális üzleti világot körülövez. Hasznos ez mindenkinek, cégmérettől, bevételtől függetlenül. Éppen ezért kigyűjtöttem azokat a legfontosabb információkat, amelyeket – szerintem – érdemes tudni:

  • Az internetes penetráció 4 987 135 fő, a legaktívabb korcsoport az interneten a 18-29 éves korosztály.
  • A legtöbb időt a 40-49 éves korosztály tölti az interneten, közel 4 órát.
  • Korosztálytól függetlenül a legtöbben otthonukból interneteznek, legtöbben Windows 7 operációs rendszert használnak (48%), böngészők tekintetében a Firefox és a Chrome fej-fej mellett vezet a családoknál (36-37%)
  • A leggyakoribb képernyőfelbontás (1366×768), ami az 1024×768 -as világtrendjét látszik megtörni.
  • A cookie-t a böngészők >96%-ban elfogadják, ez nagyon fontos, ha viselkedésalapú marketinget, vagy analitikákat akarunk használni kampányainkban.
  • A leglátogatottabb magyar weboldalak sorrendben: blog.hu, origo.hu, nlcafe.hu

internet-latogatok-esomar-statisztika

  • A legnagyobb portfolióval rendelkező sales-house -ok (ha hirdetni szeretnél): Origo-csoport (napi 1 269 078 UV), CEMP (az index.hu is ide tartozik: 1 274 181), Sanoma-csoport (1 144 094)
  • Az eNet 2014 januárjában publikált kutatásai alapján szinte teljesen kiegyenlítődött a nemek aránya, és mindkét nem internetezési szokásai nagyjából megfelelnek az európai uniós tagállamok átlagának.
  • A Smartphone Report szerint (Kutatócentrum, 2014) 2013-ra a 18–59 éves internetezők több mint fele rendelkezett okostelefonnal. Az eNET 2013. szeptemberi felmérése szerint az 55 évnél idősebb internetezők 31 százaléka okostelefon-felhasználó.
  • Az okostelefonok használati módjai sorrendben: böngészés, információkeresés (pl. termék, szórakozás), elektronikus levelezés, közösségi média használat
  • A mobileszközök piaci részesedését az Apple iPad vezeti (18%)
  • A keresőoldalaknál még mindig a Google a piacvezető (93,26 %)
  • A legnépszerűbb banner-méretek: 300×250, 728×90 – A legnagyobb átkattintási rátával pedig ezek rendelkeztek: 250×300, 480×120, 480×240

Az olvasmányos részletekért kattints ide és lapozgass a kiadványban.

Mond el a világnak, mit gondolsz a cikk témájáról:

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Ezt olvastad már?
Itt vannak az Akadémia112 következő tréningjei

Ezen az oldalon az Akadémia112 képzéseinek eseménynaptárát láthatod. Az egyes tréningek nevei mellett feltüntetjük az időpontot, a helyszínt és a...

Close