2025 Magyar Marketing Fesztivál Madar Norbert

E-kereskedelem: Trendek 2025olvasási idő 5 perc

Az e-kereskedelem gyorsan változik. Madar Norbert a Magyar Marketing Fesztivál 2025. januári rendezvényén kiemelte, hogy új kihívások és lehetőségek várnak ránk. Az előadásban számos fontos trend jelent meg, amelyek formálják az online vásárlói szokásokat, hazai és nemzetközi szinten egyaránt.

A vásárlói szokások változása

A vásárlói szokások folyamatosan változnak. A fékezett fogyasztás azt mutatja, hogy kevesebb terméket vásárolunk, és inkább a szolgáltatásokat részesítjük előnyben. A Temu hatására 300 ezer fővel nőtt az online vásárlók száma Magyarországon. Ez jól mutatja a külföldi platformok és az import kereskedelem növekvő szerepét. A vásárlók gyakorisága is változik: egyesek évente 1-2 alkalommal vásárolnak, míg mások havonta vagy akár hetente is. E trendekkel párhuzamosan a piac koncentrálódik. Magyarország Európában a 21. helyen áll.

TIPP: Figyeld aktívan a vásárlási gyakoriságot és fogyasztási mintázatokat, majd szegmentálj ennek megfelelően. Kínálj személyre szabott ajánlatokat ritkábban vásárlóknak (pl. visszacsábító kuponokat), míg a gyakori vásárlóknak érdemes hűségprogramot, exkluzív elővásárlási lehetőségeket vagy gyorsított szállítást kínálni.

E-kereskedelem: Az applikációk és marketplace-ek terepe

A magyar piac egyik legfontosabb jellemzője, hogy a Temu mellett több nemzetközi szereplő is növekvő hatással van az online vásárlásra. 2024-ben az import kereskedelem már a teljes online forgalom 17%-át, közel 330 milliárd forintot tett ki. A TOP 15 webáruház már a teljes forgalom 36%-át adja, míg a piac további részei, mint a bérelhető webshopok és a marketplace-ek, egyre nagyobb részesedést képviselnek. Különösen a beauty és FMCG kategóriákban látható a növekedés, de a divatpiacon már csökkenés figyelhető meg. Ebből is látszik, hogy a termékek és szolgáltatások iránti kereslet folyamatosan változik, és a kereskedőknek folyamatosan alkalmazkodniuk kell.

TIPP: Teszteld termékeidet különböző marketplace platformokon (pl. eMAG, MALL, Temu, Amazon) és mérd, melyik kategóriában működik legjobban. Mindig koncentrálj azokra a csatornákra, ahol a te termékeidet keresik, és használj platformspecifikus promóciókat (pl. kupon, kiemelés), hogy kiemelkedj a tömegből.

A csomagautomaták és retail média: A jövő logisztikai és marketing innovációi

A csomagautomaták térnyerése új dimenziókat nyitott a vásárlási élményben. 2024-ben minden negyedik csomagot automatába kértek, ami jól mutatja a kényelmi szempontok előretörését. A csomagautomaták száma közel 9000-re nőtt, ami majdnem a duplája a 2023-as számoknak. A bankkártyás vásárlás növekvő szerepe és az automaták kényelme olyan trend, amit a jövőben még többen alkalmazni fognak.

TIPP: Vezess be új fizetési opciókat. Integrálj mobilfizetési megoldásokat (pl. Apple Pay, Google Pay) vagy részletfizetési lehetőségeket, hogy kényelmesebbé tedd a vásárlást.

Egy másik izgalmas tendencia a retail média gyors növekedése. A kereskedők 14%-a már foglalkozik ezzel, ugyanakkor még mindig sokan nincsenek tisztában ennek pontos működésével. Madar Norbert szerint a jövő egyik nagy feladata, hogy az iparág hogyan tud sikeresen terjeszkedni külföldön, amihez szakértelemre, tőkére és innovatív gondolkodásra lesz szükség.

Az e-kereskedelem jövője: Mit hozhat 2025?

A 2025-ös e-kereskedelmi trendek egyértelműen a gyors alkalmazkodásra és a folyamatos tanulásra építenek. Madar Norbert szavai szerint „Fussunk előre, tanuljunk, nézzünk és merjünk tanulni a külföldi szereplőktől is.” A verseny egyre élesebb lesz, de a sikerhez elengedhetetlen, hogy a cégek ne csak reagáljanak a változásokra, hanem proaktívan alakítsák azokat.

A jövő e-kereskedői számára a legfontosabb, hogy folyamatosan kövessék a vásárlói trendeket, innovatív logisztikai megoldásokat alkalmazzanak, és nyitottak legyenek a globális piacok iránt. Az iparág előtt álló kihívások ugyan komolyak, de azok lehetőséget kínálnak a fejlődésre és a piacon való érvényesülésre.

Ha szeretnéd visszahallgatni Madar Norbert előadását, akkor csatlakozz a marketingPASS tudástárhoz, ahol az eddigi összes Marketing Fesztivál előadás felvételei mellett hangoskönyvek, mesterkurzusok, egy komplett social posztolást segítő alkalmazás és egyéb hasznos eszközök várnak.https://marketingpass.hu

Megszeretnéd ismerni az elmúlt 10+ év Marketing Fesztiválozó cégeket, hogy partnereket, ügyfeleket, leadeket szerezz? Csatlakozz ingyen a KKVMátrix kapcsolatépítő platformunkhoz:https://kkvmatrix.hu/start

Itt a Magyar Marketing Fesztivál 2026 Facebook-eseménye, jelöld be, hogy OTT LESZEL 2026.01.29-én és biztosan nem maradsz le!

Hasonló marketing cikkek