Egy sikeres vállalkozás tényezői: a marketingstratéga listájaolvasási idő 3 perc

Múltkor (hétfőn) bemutattam a legfrissebb CIB Stafétabot kutatást, és megismerhettük azt is, hogy a marketing tervezés hol áll a magyar döntéshozók fontossági sorrendjében? Az adatok reprezentatívak, 800 fős volt a minta, a kutatást a Gfk készítette. Tehát, mondhatjuk valós a kép, amit ez mutat:

Önnél is így néz ki a lista?
Önnél is így néz ki a lista?

Már akkor is előirányoztam, hogy ennek a listának természetesen van, és lesz egy marketing tervezéssel foglalkozó stratéga által összeállított változata is, ami egy javaslat, egy tanács.

Nem biztos, hogy az a jó, amit sokan csinálnak

Attól, hogy 800 kkv-döntéshozó a fentiek szerint nyilatkozott, még nem azt jelenti, hogy ezt kell követni. Hiszen, ha ez lenne a helyes út, akkor senkinek nem lenne problémája. Márpedig van. Nézzük, hogy alakulna ez a lista az én változatomban:

A sikeres vállalkozás 10 legfontosabb tényezője a marketingstratéga szerint
A lista egy marketingtervezéssel foglalkozó szerint

Az én listámban fontossági sorrendet tettem a válaszokban, és azt vizsgáltam, hogy tapasztalatom szerint mely stratégiai építőkövek épülnek egymásra, és melyek következnek az előtte lévő elemek sikerességéből. Jöjjön egy kis magyarázat:

Ha nincs jó termékünk, nem lesz jó stratégiánk sem, nem lesz jó pozicionálásunk (miben vagyunk mások?), nem tudunk megfelelő (vagy éppen meglepő) garanciát adni. Egy rossz terméket a legjobb marketinggel is csak rövid ideig fogunk tudni eladni, mert a termék haszna, értéke és különlegessége alapján lesz az igazán egyedi. A marketing ezt megerősítheti, de a stabil alap ez esetben az innovatív, egyedi ötlet vagy a piaci rést betöltő vagy újdonságot jelentő termék.

Egy öreg kárpitost idézve: „Csak addig csinálom a munkámat, ameddig büszkén állhatok a kész munkám mellé…”.

Ha jó a termék/ötlet, könnyebben tudunk marketing-tervezni is. Egy szuper terméket könnyebb eladni, kommunikálni, összességében marketingezni, mint egy sablonos, „én is” terméket.  Ha jó a termék, jó a kommunikációnk, akkor az ügyfeleink is sokkal inkább büszkék lesznek arra, hogy velünk dolgoz(hat)nak. Ezek összessége pedig meglátszódik az elégedett illetve visszajáró ügyfélkörben is.

Amikor egy cég terméke jó, szeretnek ott dolgozni a munkatársak, az ügyfelek is visszajárnak, automatikusan jön a jó vélemény is a cégről, ami szóbeszéd-marketinggel könnyen elterjed a célközönségünk körében (értsd: ajánlják). Ha pedig ajánlják, újabb és újabb ügyfeleink lesznek, növekszik az árbevétel, amely egy egészséges táptalaja a pénzügyi stabilitásnak.

De ez még nem a valóság! Ahogy írtam hétfőn, a magyar kkv-k egy ötöde még egyáltalán nem rendelkezik marketingtervvel, pedig ha átgondoljuk a fentieket és megnézzük egy marketingterv felépítését, akkor láthatjuk: marketing tervre, marketing stratégiára minden cégnek szüksége van!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük