Gordon Sinclair egy chicagói étterem tulajdonosa és jó üzleti (no meg marketing) érzékkel ellátott vállalkozó. Komoly problémát jelentett számára, hogy a vendégek lefoglalták az asztalait, de sok esetben távol maradtak, ő pedig így fizető vendégektől esett el. Természetesen nem ült tétlenül és várta, hogy megszokás legyen ebből az idegesítő jelenségből. Kitalált valamit. Valamit, ami működött!
A trükkje nagyon egyszerű, és talán ő sem tudta, de a marketing pszichológia egyik alaptétele. Úgy gondolom, ha az étterme esetén működött, akkor más területeken is működhet. Olyan helyzetekben, amikor a foglaláshoz nem szükséges anyagi tranzakció (pl. részvétel egy ingyenes szemináriumon)
Gordon ugyanis kitalálta, hogy megváltoztatja az asztalfoglalási eljárását és a foglalás végén automatikusan elhangzó kijelentés helyett egy nyilvános ígéretet (elköteleződést) „sajtol” ki az asztalt foglaló telefonálóbból.
Korábban, a foglalás berögzítése után mindig elhangzott, hogy
„Kérjük, értesítsen minket, ha másképp alakul a programjuk”,
de azt tapasztalta, hogy az esetek kis százalékában kaptak csak üzenetet, hogy a foglalást nem tartják fent, nem jönnek el a vendégek az étterembe. Bevezette hát a következő mondatot az előbbi helyett:
„Megtenné, hogy felhív minket, ha másképp alakul a programjuk?”
Az eredmény megdöbbentő volt. A bejelentés nélkül távolmaradó vendégek száma a harmadára csökkent. Az eset magyarázata, hogy pszichikai elköteleződést kért a foglalást felvevő a telefonban, amelynek hatására a foglaló sokkal inkább kitartott ígérete mellett. Az ennek köszönhetően felszabadult helyeket pedig még „el tudta adni”.
Ma már persze számtalan módszer van arra, hogy a foglalások meg is valósuljanak. Telefonos, e-mailes utánkövetés, vagy olyan előleg bekérése, amit aztán a rendezvényen visszakapnak. Próbáld ki Te is Gordon Sinclair módszerét (én is kifogom) és ha van értékelhető eredményed, küld el a te@marketing112.hu címre, hogy beszámolhassunk róla.
Ismét eltelt egy hétvége! Jó pihenést, töltsétek hasznosan a hétvégéteket! Hétfőn újra találkozunk, amikor is újra elővesszük az e-mail marketinget és egy közelgő konferencia témáinak megválaszolását. Sőt, még egy bejelentésre is készülünk:
Bár idáig nagyon titkolóztunk, jövő héten bizonyos szempontból új időszámítás kezdődik a Marketing112 életében. Ugyanis 2 főre bővül a csapatunk, amellyel – reméljük – Ti is sokat fogtok nyerni.