Néhány ember egész egyszerűen nem érzi magát elég okosak ahhoz, hogy cégvezető legyen, pedig nincs meggyőző bizonyíték arra, hogy a magas IQ feltétele lenne ennek az életmódnak. Valójában az intelligenciának több fajtája van, és mindannyiunknak vannak erősségei és gyengeségei. Jól látszik, hogy a legsikeresebb vállalkozók az érdeklődés, a képességek és a tapasztalatok széles skálájával rendelkezik, míg egy tudományágban való igazi elmélyedés nem olyan fontos ezen a területen.
Itt megtalálhatod az Entrepreneur által összegyűjtött intelligencia 6 leggyakrabban használt meghatározását, melyek lefedik a legtöbb embert:
Kép forrás: Securinfo.hu
1. „Okos szavak” (nyelvi intelligencia)
Azoknak az embereknek, akik magas nyelvi intelligenciával rendelkeznek, jobban tudnak élni a lehetőséggel, hogy megjelenítsék mondanivalójukat a szóhasználat és a nyelvek segítségével. Ők általában jobbak a kommunikációban, az olvasásban, írásban és a történetek átadásában. A jó vállalkozóknak szükségük van ezekre a készségekre, hogy vezessenek egy csapatot, hogy eladják az ötleteiket a vásárlóknak és a befektetőknek, valamint, hogy jó üzleti terveket írjanak.
2. „Ember-ismerő” (interperszonális képességek)
Ezek a tulajdonságok a szociális készségek megtestesülései. Azok a vállalkozók, akik magas szociális képességekkel rendelkeznek, hatékonyabban tudnak mindenkit együttműködésre bírni. Képesek érzékelni mások érzéseit, motivációit és temperamentumát, így ezeket az információkat felhasználva hatékonyabb tárgyalásokat képesek vezetni. Az ilyen tulajdonságokkal rendelkező emberek szeretnek emberekkel dolgozni.
3. „Önismerő” (intra-perszonális képességek)
Az önismereti képességek elengedhetetlenek ahhoz, hogy megértsük a saját erősségeinket, gyengeségeinket és motivációinkat, és hogy megtanuljuk, hogyan kell felhasználni ezeket az ötletekhez, a tervezéshez és a stratégiaalkotáshoz. A jó vállalkozók körbe veszik magukat tanácsadókkal és partnerekkel, akik kiegészítik a sajt képességeiket, hogy elégedettek és boldogok legyenek.
4. „Számokhoz-értő” (logikusan érvelő intelligencia)
A logikai-matematikai intelligenciával képes vagy a logikus gondolkodásra, a dolgok számszerűsítésére és kiszámítására. A vállalkozók arra használják a képességeiket ezen a területen, hogy egyensúlyt teremtsenek a vágyaik és azok speciális megoldásai között és konkrét lépéseket dolgoznak ki a szükséges pénzügyi erőforrások megszerzéséhez és annak méretéhez, az üzleti siker érdekében.
5. „Természetes észjárás”(természetes intelligencia)
Ez a fajta környezeti és kulturális intuíció alapja a világ és annak összetettségének megértése az érzések, az etikai és holisztikus szemléleten keresztül. Úgy gondolom, hogy az igazán jó vállalkozók arra használják ezeket a képességeiket, hogy elsőként találjanak rá egy új piacra, hogy megjósolják a világ trendjeit, hogy hatékony marketing kampányokat dolgozzanak ki és, hogy figyeljék a népesség alakulását.
6. „Térlátás” (térbeli intelligencia)
A térlátás segítségével tudunk 3 dimenzióban gondolkodni és vizualizálni azt, amit a lelki szemeinkkel látunk. Az alapvető képességek az intelligencia ennél a fajtájánál tartalmazza a mentális képeket, a térbeli gondolkodást és az aktív képzeletet. Rögtön látható, hogy ez a képesség mennyire fontos a vállalkozók számára a marketingben, a tervezési megoldásokban és a branding területén.
Ha megvan a megfelelő látásmódod és néhány képesség a fent említettek közül, ne hagyd, hogy bárki – beleértve saját magadat is – azt mondhassa rád, hogy nem vagy elég intelligens ahhoz, hogy vállalkozó legyél.