Úgy látszik e-kereskedelmi lázban égünk. Tegnap számoltam be az UNAS és az Olcsóbbat.hu e-kereskedelmi felméréséről, ma pedig már újabb kutatás eredményével szolgálhatok, sőt már zsebünkben van a Webshop-Experts-es fiúk „Nagy Webáruház Felmérés 2014” eredménye is, amit Pénteken fogunk kielemezni.
Előtte még jöjjön a Google megbízásából, az IIBR által készített reprezentatív kutatásáról, ami a régiós internethasználati szokásokat mérte fel a 15 évnél idősebb internetezők körében. Az eredmények röviden, címszavakban:
- az internetpenetráció hazánkban 62%,
A megkérdezettek:
- 1/3-a tévézés közben is használ internetet,
- 2/3-a okostelefont vagy mobileszközt használ netezésre (lásd nagykép),
- 3/4 -ük néz Youtube videókat, minden tizedik pedig készít, és tölt is fel filmeket a videómegosztóra,
- 52%-a zenét is hallgat az interneten,
- 1/3-uk videótelefonál,
- minden harmadik tett már virtuális sétát az interneten (Pl. Google Maps),
- hétköznapi problémákra keresnek leggyakrabban: 58%-uk például receptet is keres, 38%-uk fordít a neten,
- 14% bevásárlás közben is internetezik,
- Magyarországon ébredés után az első dolog az internetezés.