Van egyetlen egy olyan eszköz a vállalkozásodban, ami ha nincs, akkor lehet akármilyen jó a marketinged, csak gyorsabban fogod elérni, hogy rájöjjenek: hiteltelen vagy, a terméked gyenge minőségű, a szolgáltatásod „kókler”. Ez a dolog pedig nem más, mint a garancia. Már írtam erről kicsit más megközelítésben, de most más oldalról is szeretném körüljárni.
A garancia az, amivel kimutatod, hogy mennyire hiszel magadban, a termékedben, az általad biztosított minőségben. A garancia magabiztosságot és versenyelőnyt jelent. Ahogy járok – kelek az országban, meglepődve látom, hogy egyes garanciák mennyire működnek, mennyire nagy biztonságot adnak a vásárlóknak és sokszor épp ezen múlik, hogy hol – kinél vásárolnak.
A garancia Téged pozicionál. A mai világban nem nagyon szeretnek a szolgáltatók, gyártók meglepő garanciát adni, pedig minél meglepőbb a garanciád, annál nagyobb előnyt fogsz majd élvezni ajánlat adásakor: ha fogorvos vagy, garantálj fájdalommentes tömést. Ha autómosó, akkor vállalhatsz esőgaranciát. A garancia mindig álljon kapcsolatban a termékkel, szolgáltatással szemben felállított legnagyobb félelemmel. Elő a kreativitást!
A garancia kirobbant téged az árversenyből. Nem kell akcióznod, nem kell kedvezményeket adni. Egyszerűen ki kell találnod egy olyan garanciát, amitől leesik az ügyfeleid álla. Ez azonnal magyarázat lesz, hogy miért szállsz árversenybe. Hidd el ez szimpatikus!
Neked van garanciád? Elég meglepő? Elvégzi a fent látható feladatokat? Na és mi a helyzet a konkurenseid garanciáival?
Magáról a garanciáról, a pszichológiájáról itt is írtam, olvasd el ezt is.