Most, hogy beindult a BKV menetrend szerinti hajójárata, érezhető némi aktívitás-növekedés azoktól a vállalkozásoktól, akik sétahajóztatással foglalkoznak és akiktől így a BKV ügyfeleket visz el. Kommunikálnak…csak éppen nem jól.
Mert hát pénzből él a magyar és olcsóbb, egyszerűbb egy vonaljegyes hajókirándulás, mint egy sétahajókázás – még akkor is, ha a Metropol címlapjáról már kupon is beszerezhető a szolgáltatásra. De!
Teljesen helyes dolog: kevesebb az ügyfele ezeknek a társaságoknak – hát reklámoznak. Vicces persze, hogy éppen a BKV eszközökön (én pl. metróreklámokon láttam a mai poszt alapjául szolgáló kreatívokat), de ott kell hirdetni, ahol a célközönség van, nemde?
Kicsit tűzetesebben megnéztem ezeket a reklámokat és hát üdv innen a társaságok marketingeseinek, de mindent rátettek a hirdetésekre, csak éppen azt nem, amit kellene: Éppen azt nem kommunikálják, hogy miért válassza a Szabó család (hasamra ütöttem) egy hétvégi programként az ő járatukat és miért ne a BKV-t.
Na jó, kiírták, hogy 11 nyelven történik a városbemutatás (persze ezt magyarul :)), de nem szólnak a kreatívok arról, hogy oké, hogy drágább a jegy, de nincs akkora tumultus, jár az árban több helyen egy ital és csomagtól függően változik az időtartam, van svédasztalos étkezés, élő cigányzene.
Épp azt felejtik ráírni a hirdetésekre, hogy ők mivel nyújtanak többet, miben másak és miért érdemes fejenként 2-3ezer Forinttal többet rááldozni. Az előnyök kommunikálása nélkül pedig nem lehet pozicionálni, hiába is van az a birtokukban.
A laikus utazóközönség nem tudja magától a különbséget és ne is várjuk el tőlük. Mondhatnám kidobott pénz az összes hirdetés, de legalább is alacsony ROI -val (megtérülés) futnak – ebben biztos vagyok.