Hányan olvassák valóban az e-mailjeidet?olvasási idő 3 perc

A Marketing112 Magyarország egyetlen napi frissítésű marketing blogja, amelyre nagyon büszke vagyok, de önmagában egy blog sem népesül be azért mert van. Egyik fontos olvasó-forrásom a hétfőnként kiküldött e-mail értesítő, amelyben az előző hét posztjainak címét fogom küldeni. Ennek kapcsán kezdtem el foglalkozni a poszt tárgyaként megjelölt kérdéskörrel.

Én személy szerint Webgalamb felhasználó vagyok és elégedett vagyok a szolgáltatásaival. Viszont azt is tudom, hogy nincs olyan e-mail marketing eszköz, amely 100% pontosan mérné az e-mail elolvasását. Ennek pedig – szoftvertől függetlenül – technikai okai vannak.

„Az olvasottság mérése nem tud pontos lenni, mivel ehhez egy láthatatlan képet tölt le a levelező. Ahol ez tiltva van, ott nem látszik a statisztikában, hogy megnyitották-e. Ezért ez az adat inkább tendenciák mérésére jó, egymáshoz lehet hasonlítani vele a levelek hatékonyságát, plusz látni ha valami gubanc lenne hirtelen. Típustól függően a 10-40%-os olvasottsági adat jónak számít, mert ennél lényegesen több igazából.

Ezt az összes hírlevél szoftver így méri, nincs rá sajnos automatikusan jobb megoldás.

A pontos méréshez mi az akciólinkeket szoktuk javasolni, mert annál 100% pontossággal látszik, hogy kik és mikor kattintottak rá. Ez a tökéletes. De az új Webgalambban beállítható, hogy akciólink nélkül is mérje az összes linkre a kattintások számát. Ezek jók a pontos méréshez, de ezek nem az olvasottságot, hanem a reakciót mérik. Bár ez amúgy is sokkal fontosabb.”

Mondja ezt Kollár Adrián a Webgalamb fejlesztője és aki megerősített abban, amit én is mondok és amit most tanácsolok Neked.

Számomra sokkal fontosabb, hogy hányan aktívak a listámon és érdeklődnek az egy-egy írásom után, mint ahányan a levelemet elolvassák – középtávon mindenképpen. Így én azokat az e-mail feliratkozókat, akik 3 hónapig nem kattintottak egy e-mailem linkjére sem (egy e-mail minimum 5 érdekes poszt címét tartalmazza, 3 hónap alatt összesen 60 linket), azokat törölni fogom a listámról, mert ők azok, akiket nem tudok szóval tartani. Ha pedig nem tudom őket szóval tartani, akkor nem fogok tudni velük egyéb marketingkommunikációt sem végezni. Nekem aktív, érdeklődő és lojális olvasókra van szükségem.

e-mail marketing , online marketing
E-mail marketing, de csak aktív olvasókkal!

Van persze ennél durvább módszer is, ami azt tanácsolja, hogy évente iratkoztassuk át a meglévő olvasóinkat egy másik listára, de én ezt a húzást nagyon radikálisnak gondolom. Nem ajánlom, nem alkalmazom.

Maradnak a mért linkek, amelyek alapján pontosan tudom, hogy mely olvasóm milyen mértékben volt aktív, ha pedig 3 hónapig nem tudtam neki olyan érdekeset kínálni, hogy átkattintson, akkor nincs meg a szükséges kapcsolat közöttünk. Így tisztul a lista és csak is lojális, érdeklődő olvasók maradnak. Erre vágyik minden e-mail marketing végző vállalkozás – biztos vagyok benne…
.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük