Ma egy nagyon rövid, ám annál izgalmasabb marketing pszichológiai trükköt mutatok be, amit instant át is vehetsz és alkalmazhatsz a Te cégedben.
Daniel Howard 1990-es kísérletéről lesz szó, amelynek során telefonon keresztül hívtak fel 120 alanyt és kérdezték meg arról, hogy felkereshetné-e őket egy alapíványi munkatárs otthonukban, hogy egy éhezés elleni kampányt segítsenek süteményvásárlással. Mint említettem, 120 telefonhívás volt a minta. 18% mondott igent.
Ezután annyi csavart tettek a dologba, hogy megkérdezték a támogatásra vonatkozó kérdés előtt, hogy „Hogy van ma este?” – amelynek hatására 32% egyezett bele, hogy sütemény vásárlás céljából felkeressék – 89%-uk pedig vásárolt is végül.
A technika most is az elkötelezettség technikája volt. Vagyis egy érdeklődő kérdés után (ez csak a pozitív kommunikációs vonal szükséges) egy jövőbeni eseményre (meglátogatás és süti vásárlás) kér ígéretet a telefonáló, a célszemély pedig elkötelezi magát ennek.
A kísérlet célja az volt, hogy bebizonyítsák: Az elkötelezettség annál erősebb, minél pozitívabb, barátságosabb a legelső (ezt előkészítő) kommunikáció.