Hogyan marketingeznek a magyarországi webáruházak?olvasási idő 3 perc

Nagyon lényeges kutatással rukkolt elő a hazai e-kereskedelem két fontos szereplője: az Olcsóbbat.hu és az UNAS. 2000 webáruházat kérdeztek meg arról, hogyan végzik a marketinget azon a piacon, ami 2013-ra már elérheti a 200 milliárd Forintos volument is!

A felmérésből kiderül, hogy a válaszadók 68%-ánál nőtt a forgalom az elmúlt évben és ennek magyarázatát a tudatos, megtervezett marketingkommunikációban látják. Ez mindenképpen jó hír azok számára, akik egyelőre nem hisznek a marketingtervezésben, a tudatos marketingben.

A webáruházak fejlesztenek

A megkérdezettek webáruházak közül 10-ből 9 fejlesztett 2012-ben és jelenleg is folyik fejlesztés. Ez azért bizakodásra adhat okot. Érdekes viszont, hogy a fejlesztések között csak 5. helyen áll a webdizájn, amit mi, marketingesek sokkal előrébb helyeznénk!

Ne felejtsük el: Nem mindig az a jó, amit a többség tesz! A webdizájn, az arculat ennél azért sokkal fontosabb…

A fejlesztések a termékek számának, a termék galériájának és szöveges leírásának növelésére irányulnak. Ez mellett (itt is) sláger téma a Facebook kommunikáció hatékonyabbá tétele.

webshop marketing

Nem divat már a banner

A webáruházak (marketing) fejlődésének egyik legnagyobb vesztesei talán a display hirdetést áruló ügynökségek, sales house -ok, mert az is kiderül a felmérésből, hogy a bannereket már nem tartják hatékonynak az oldaltulajdonosok és helyette a keresőoptimalizálást (79%), valamint az ár-összehasonlító oldalakat (77%) favorizálják.

Alap a kosárérték növelő eszközök használata

A felmérésből jól látható, hogy trendszerűen a a legnépszerűbb kosárérték növelő eszközöket már minden webáruház tulajdonos akarja magának. Ezek a

  • Facebook áruház,
  • mobil verzió,
  • kuponrendszer,
  • pontgyűjtés, cross-sale (elv: „ha azt veszel, akkor kapsz ezt”),
  • upsale értékesítés (vásárlás befejezése előtti kosárérték növelés)

Ezen eszközök, funkciók, a webáruházba történő bekerülését mára már elengedhetetlennek tartják a webáruházat üzemeltetők.

Gépház: Mint láthatod, ez a poszt Kedden született, ezzel kezdetét is veszi a Marketing112 új posztolási rendje, amit az olvasóink közötti felmérés alapján alakítottunk ki:

Hétfőn az exkluzív hírlevelünket, a Marketing Dózis-t küldjük – kizárólag e-mailben. Kedden és Pénteken Norbert cikke olvasható Szerdán pedig Linda várja az olvasókat női és (tudatosan) kezdő marketing témakörökkel

Hasonló marketing cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük