Hogyan marketingeznek a magyarországi webáruházak?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Nagyon lényeges kutatással rukkolt elő a hazai e-kereskedelem két fontos szereplője: az Olcsóbbat.hu és az UNAS. 2000 webáruházat kérdeztek meg arról, hogyan végzik a marketinget azon a piacon, ami 2013-ra már elérheti a 200 milliárd Forintos volument is!

A felmérésből kiderül, hogy a válaszadók 68%-ánál nőtt a forgalom az elmúlt évben és ennek magyarázatát a tudatos, megtervezett marketingkommunikációban látják. Ez mindenképpen jó hír azok számára, akik egyelőre nem hisznek a marketingtervezésben, a tudatos marketingben.

A webáruházak fejlesztenek

A megkérdezettek webáruházak közül 10-ből 9 fejlesztett 2012-ben és jelenleg is folyik fejlesztés. Ez azért bizakodásra adhat okot. Érdekes viszont, hogy a fejlesztések között csak 5. helyen áll a webdizájn, amit mi, marketingesek sokkal előrébb helyeznénk!

Ne felejtsük el: Nem mindig az a jó, amit a többség tesz! A webdizájn, az arculat ennél azért sokkal fontosabb…

A fejlesztések a termékek számának, a termék galériájának és szöveges leírásának növelésére irányulnak. Ez mellett (itt is) sláger téma a Facebook kommunikáció hatékonyabbá tétele.

webshop marketing

Nem divat már a banner

A webáruházak (marketing) fejlődésének egyik legnagyobb vesztesei talán a display hirdetést áruló ügynökségek, sales house -ok, mert az is kiderül a felmérésből, hogy a bannereket már nem tartják hatékonynak az oldaltulajdonosok és helyette a keresőoptimalizálást (79%), valamint az ár-összehasonlító oldalakat (77%) favorizálják.

Alap a kosárérték növelő eszközök használata

A felmérésből jól látható, hogy trendszerűen a a legnépszerűbb kosárérték növelő eszközöket már minden webáruház tulajdonos akarja magának. Ezek a

  • Facebook áruház,
  • mobil verzió,
  • kuponrendszer,
  • pontgyűjtés, cross-sale (elv: “ha azt veszel, akkor kapsz ezt”),
  • upsale értékesítés (vásárlás befejezése előtti kosárérték növelés)

Ezen eszközök, funkciók, a webáruházba történő bekerülését mára már elengedhetetlennek tartják a webáruházat üzemeltetők.

Gépház: Mint láthatod, ez a poszt Kedden született, ezzel kezdetét is veszi a Marketing112 új posztolási rendje, amit az olvasóink közötti felmérés alapján alakítottunk ki:

Hétfőn az exkluzív hírlevelünket, a Marketing Dózis-t küldjük – kizárólag e-mailben. Kedden és Pénteken Norbert cikke olvasható Szerdán pedig Linda várja az olvasókat női és (tudatosan) kezdő marketing témakörökkel


A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Címke: , , , ,
One comment on “Hogyan marketingeznek a magyarországi webáruházak?
  1. Tóth Mihály szerint:

    Amikro mi elindítunk egy webáruházat, akkor az ügyfélnek 6-12 hónapot mondunk és ez idő alatt lehet sikert elérni. Folyamatos SEO és tartalomépítés a titok.

    Ledtvfutar.hu : 1 év alatt “Samsung tv” szóra 4. hely és a 0 Ft forgalomból sok milliós forgalom.

    Kell az 1 év folyamatos marketing, ez már alap ma.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.