Print és rádiós kampányaink nagy hátránya, hogy legtöbb esetben nehezen mérhetőek. Nem is az elérésről beszélek, hanem inkább a konverzióról (vásárlás, feliratkozás, ajánlatkérés). Honnan tudjuk, hogy vásárlóinkból kiindulva megéri-e rádióspotokon keresztül kommunikálni, reklámozni?
Úgy gondolom, hogy sok esetben egy KKV számára is megtérülő befektetés lehet rádióban hirdetni. Ha ismerjük a célközönségünket és ismerjük azok rádióhallgatási szokásait, akkor van az a rádióadó, műsor és idősáv, amikor érdemes reklámoznunk. De mint minden más marketing költésnél, előjön az a kérdés: Megtérül-e?
Mérni kell! Ebben van a kulcs. No de hogyan mérjük a rádiós reklámjaink hatékonyságát? Egyszerű! Úgy ahogy az online hirdetéseinket az okos URL-eken keresztül, a rádión is helyezhetünk el úgymond szóbeli-követőkódokat, amelyeket csak ott és akkor használunk. Így pontosan tudjuk mérni az érkező érdeklődőink, megrendeléseink egzakt forrását.
Mint pl. a Pizza King legutóbbi rádió-szpotjai, amelyben a reklám hangja (Majka) arra buzdít minket, hogy rendeljünk és használjuk ehhez a „KING” kódot a kedvezményért.
Ugye milyen egyszerű? Már csak az a feladatunk, hogy rendeléskor rögzítsük ezt a kódot (mint egyfajta kuponkód) és a megfelelő kimutatásokban vegyük figyelembe!