A cross-marketingben hiszek, a különböző (legyen az elektronikus vagy hagyományos) marketing eszközök együttes, kevert használatában. Nézzünk pár külföldi példát, amelyek nagyon sikeresek voltak.
Facebook arcfelismerő
Márka: Coca-Cola, Ország: Izrael
A kampány lényege, hogy az üdülő, partizó emberek saját arcukat köthették össze a Facebook profiljukkal és egy arcfelismerő technológia segítségével legközelebb már elég volt csak belenézni a kamerába ahhoz, hogy bejelentkezzenek a saját Facebook profiljukba és posztoljanak egy képet élményeikről.
C & A Facebook „Like” fogas
Márka: C&A, Ország: Brazília
A kampány fókuszában a nők egyik legnagyobb problémája áll, miszerint nehéz eldönteni, hogy mi a megfelelő ruhadarab. Ezzel a kis eszközzel a fogason kijelzőn mutatták azt, hogy az adott ruhára hányan lájkoltak az online közösségi oldalon – ezáltal is segítve a boltban lévő hölgyek döntését.
1 teát 1 Twitterért
Márka: BOS Ice Tea, Ország: Dél-Afrika
Külföldön sokkal népszerűbb a Twitter, így sok kampány erősen számít az ott kialakulható szóbeszéd marketingre. Erre alapozott a BOS Ice Tea is, amikor kiállított Ice Tea automatákat, amelyek 1 Twitterért cserébe 1 teát adtak, így erősítve a szóbeszéd marketing kialakulását az online térben.
Így kell katonákat toborozni!
Márka: Swedish Army, Ország: Svédország
A svéd hadsereg úgy hívta fel a figyelmet a toborzó akciójára, hogy Stockholm egy forgalmas terén felállított egy dobozt, amibe egy statisztát „bezártak”, viselkedését pedig kamerával közvetítették online és kültéri felületeken. A kampány arra fókuszált, hogy találnak-e olyan embereket, akik saját szabadságukat feláldozva minimum 1 órára leváltják őt úgy, hogy ők is csak akkor szabadulhatnak, ha valaki őket váltja le.
Mit tanulhat egy kkv ezekből a sikeres kampányokból?
Ötvözzük a közösségi média felületeinket az offline promócióinkkal, igyekezzünk kreatív, humortól, talánytól sem mentes kampányokat megalkotni. Minél jobban belevonjuk a célközönséget a „játékunkba” annál biztosabb, hogy részt vesz benne és beszámol élményéről a saját közösségi felületein. A legjobb ár/érték arányú reklám a vírusmarketing, a szóbeszéd reklám. A közösségi média ezt abszolút segíti. Törekedjünk arra, hogy kampányunk olyan elemmel is rendelkezzen, ahol a felhasználó megoszthatja élményeit a világgal – ezzel is továbbküldve kampányunk vagy márkánk üzeneteit.