A hirdetésszöveg szerepe:
Nem elég kiválasztani a kulcsszavakat és érteni az AdWords fiók beállításaihoz, ha nem elég jók a hirdetésszövegeink, nem fognak a felhasználók a hirdetésünkre kattintani. A mai blogban abban segítünk, hogyan írj jó hirdetésszövegeket!
A szövegírás előtt…
A legfontosabb, hogy meghatározd, mi a célod. Feliratkozókat szeretnél, vásárlókat, vagy csak a releváns látogatószám növelése a célod, mert az ismertséged akarod növelni? Határozd meg a céljaid és ezek alapján láss hozzá a hirdetések megtervezéséhez.
9 tuti tipp a sikeres hirdetésekhez:
– A hirdetésed szövege kapcsolódjon ahhoz a kulcsszóhoz, ami kiváltotta a megjelenését. Minimum egy kulcsszót használj a szövegben. Nagyon hatékony, ha a dinamikus kulcsszóbeillesztést választod.
– Próbálj ki több hirdetésszöveget. Lehet általánosabb, akciót tartalmazó vagy teljesen egyedi, a szokványostól eltérő szöveged. A kampány elindítása után folyamatosan figyeld az eredményeket, a jól teljesítő hirdetésszövegeket hagyd meg, a rosszul konvertáló szövegeket szüneteltesd. Az Adwords beállításai között azt is kérheted, hogy a jobban teljesítő hirdetéseket gyakrabban, nagyobb arányban jelenítse meg a rendszer. A tapasztalatok alapján írj új szövegeket is.
– Emeld ki, miben vagy más. Ingyenes szállítás? Hétvégi nyitva tartás? Gyermekmegőrző? Szuper akció? Írd bele a szövegedbe és lássuk az eredményt!
– Eredményesebbek azok a hirdetésszövegek, ahol feltüntetjük az árakat. Természetesen ezt csak akkor tudod, ha a terméked, szolgáltatásod lehetővé teszi ezt. Ha konkrét és piacképes árakkal dolgozol, akkor ne titkold el! Ha ez az ár tényleg jó, az átkattintások száma is nőni fog.
– Szedd szét a kampányod, amilyen alsó szintekig csak lehet, készíts több kampányt és több hirdetéscsoportot! Ne hirdesd együtt egy szépségszalon fodrászatát és kozmetikáját, mert a hajfestés V. kerület kulcsszóra nem túl releváns egy szemöldökszedés 300 Ft-ért hirdetésszöveg.
– Az ügyfeleknek el kell mondanunk, mit tegyenek, ez az un. cselekvésre buzdítás. Vannak olyan szavak, amiket nem használhatunk (pl. kattints ide) de nagyon sok felhívásra utaló szót igen. Pl.: Rendeljen, Hívjon, Kérjen ajánlatot, stb.)
– Használd a hirdetésbővítményeket, mert kiemelik a hirdetésed és hatékonyabbá teszik, vonzóbb lesz, magasabb lesz az átkattintási arány. Használd a sitelinkeket, a click-to-call bővítményt (a hívásbővítmény kihagyhatatlan mobilos hirdetéseknél) de megjelenítheted az üzleted helyét is a hirdetésed alatt.
– Sok téma kapcsán felmerül, hogy tegezzük vagy magázzuk a hirdetésszövegekben azok olvasóit. Ez egyrészt függ az adott témától, másrészt azt tanácsolom: próbáld ki, melyik a hatékonyabb. Készítsd el ugyanazt a hirdetésszöveget tegeződő és magázódó változatban is, adj neki egy tesztelési időszakot, majd használd a hatékonyabb változatot!
– Alapvető elvárás, de sokszor látjuk az ellenkezőjét: a hirdetésed szövege egyezzen meg a céloldal nyelvével!
Nem értettél mindent pontosan? Még többet szeretnél tanulni?
Gyere el az AdWords kezdőknek kiscsoportos tréningemre június 15-én és megtanítalak mindenre, ami egy jó kampány létrehozásához szükséges!