Általában ezen a blogon marketing stratégia, marketing tervezés jellegű cikkek születnek – nem minden esetben számolunk be Facebook és egyéb online közösségi szolgáltatások újításairól – arra inkább a Facebook oldalunkat használjuk. Viszont most olyan módosítás történt, amely – véleményem szerint – stratégiai jelentőségű.
A tények
Eddig a Facebook, az oldalakra vonatkozó szabályzatában tiltotta, hogy bármilyen call-to-action (felszólítás a cselekvésre) szöveg vagy kapcsolati információ megjelenjen. Kvázi a Facebook oldalunk legnagyobb és leginkább észrevehető felületét nem használhattuk „reklámtáblaként” – mondjuk ezt én bizonyos szempontokból előnyösnek is tartottam. Nem írhattuk ki a központi telefonszámunkat, weboldal címünket. Nem kérhettük meg a látogatókat, hogy lájkoljanak minket és nem helyezhettünk el buzdító felhívást, amely valamelyik alkalmazásunk használatát szorgalmazza.
Mari Smith felfedez
Mari Smith egy hölgy, Facebook tanácsadó. Szuper kis blogja van, érdemes követni. Ő volt az elsők közt, aki készített egy látványos összehasonlító képet a szabály előtte-utána állapotáról:
Mik az új szabályok?
Az új Facebook timeline szabályzat nagyon egyszerű. Azt alábbiakat írja le:
- Minden borítókép publikus, mindenki látja, ennek megfelelő képet használjunk.
- Szokásos módon, a borítókép nem vezethet félre és nem sérthet szerzői jogokat.
- Nem kérhetjük meg a látogatókat, hogy használják ők is ezt a képet borítóképként. (Ebben én azért érzek kiskapukat :))
- A jól ismert, hirdetéseknél először alkalmazott szabály: A borító szövegtartalma nem lehet nagyobb, mint 20%.
Hogyan használjuk?
Ahogy mondtam, Facebook-marketing stratégiai szempontokból ez egy előnyös szabály az oldal tulajdonosoknak. Az alábbi felhasználási módját látom ajánlottnak:
- Ügyfélszolgálati szám megjelenítése a borítóképen (lásd. a képen)
- Az aktuális akciónk vagy kampányunk üzenetének megjelenítése
- A kampányolt alkalmazásunkra való rámutatás (lásd. a képen)
- A lájkolásra való rámutatás (lásd. a képen)

Ez az új Facebook borítókép szabály még nagyon friss, még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy változni fog, alakítani fognak rajta. Bár már több külföldi és hazai szaksajtó is írt róla, én – személy szerint – még kivárnék az átalakítással. Bármilyen új fejlemény van az ügyben, beszámolunk róla!