Jó lesz nekünk? Online hipermarket és QR kódos vásárlásolvasási idő 4 perc

A Ringier médiavállalat és a Full Market Hungary (melynek alapítója a HG Group Kommunikációs ügynökség) Június 11-én elindította online hipermarketjét, a G’Roby pedig QR kódos termékvásárlással próbál erősíteni. Élelmiszert az internetről? Bevásárlókosár úgy, hogy még csak a gyereket sem tudjuk bele ültetni? Jó ez nekünk? Marketing vélemény.

Valahogy én úgy érzem, hogy a cégek állandóan azon dolgoznak, hogyan tudnánk még több időt a számítógépünk monitora előtt és hogyan tudjuk még jobban kipusztítani azokat a hétköznapi szokásokat, amely kicsi változatosságot adhat a hétköznapokban vagy lehetőséget adhat, hogy családunkkal csináljunk valamit.

A Ringier kiadónak hatalmas portfoliója, így médiafelülete van, a HD Group pedig ügynökségként (remélhetőleg) ért a marketing stratégiához és a márkaépítéshez, viszont mire lesz képes így a hiper.hu? Vajon miért nem indította el saját online hiperét a Tesco vagy az Auchan? Ahogy tudom, a modell már kész van, de mégis mire várnak? Lehet, hogy éppen arra, hogy megnézzék milyen lesz a közönség válasza a hiper.hu -ra? A hiper.hu sajtóközleményét itt olvashatod.

Online hipermarket

A G’Roby már régóta szállít ki online megrendelt termékeket házhoz (ebben ő volt az első), de ahogy észreveszem, ezt is inkább havi, nem romlandó termékek nagy bevásárlására használják. A hölgyek örülni fognak a hiper.hu -nak, mert egy új oldal, ahol böngészni lehet női cuccokat. Kozmetikai cikkeket, vegyi árut pedig – kedvező ajánlat esetén – jó eséllyel vásárolni is fognak. De akkor is hiányzik a személyiség, az hogy megkérdezzünk egy eladót, az hogy saját márkás termékeket vegyünk, hogy kimozduljunk, hogy ne csak a TOP márkák legyenek jelen, hanem a megszokott hiperszéles választék.

Kíváncsian várom, hogy miként fog alakulni a hiper.hu élete, de szerintem nem lesz több, mint egy nem romlandó rendelési lehetőség egy szűk célközönségnek, akik ezután is örömmel lejárnak majd a sarki zöldséges bácsihoz, hogy egy jót beszélgessenek és a legfrissebb árut megvegyék a reggeli/vacsora mellé.

A másik „innováció”, amit már a világon sok helyen használnak a QR kóddal történő vásárlási alternatívája. Röviden arról van szó, hogy QR kóddal ellátott plakátokat helyeznek ki forgalmas helyeken és a QR kóddal lehetővé válik, hogy mobilunkkal fizessünk és megrendeljük – egyelőre csak a Foci-EB -ra összeállított csomagok egyikét. Az ötlet jó, alkalmazható és szintén lesz egy réteg, aki ezt a megoldást fogja alkalmazni. Viszont vannak aggályaim:

QR kód marketing

A cikk szerint is a mobilozók csak 12%-a vásárol hetente (bár azt nem említi a cikk, hogy ebbe beletartozik az emelt díjas SMS-es vásárlás is), tehát a mobiltelefon vásárlók penetrációja még elég kicsi. Az sem mellékes, hogy az online fizetésben még nem nagyon bíznak a vásárlók. Az okostelefonok biztonsági helyzete pedig elszomorító.

Számomra ez a megoldás sem fog még idén kritikus tömeget vonzani, viszont mind üzleti- mind marketing szempontból megfogja hozni a minimálisan elvárt eredményt: egy egyre növekvő értékesítési csatornája lehet egy élelmiszerboltnak.

Mit tanuljunk ezekből a cikkekből, ha mi is hasonlóval foglalkozunk? Elsősorban azt, hogy a legegyszerűbb élelmiszerboltnak is van helye az interneten és növelheti az értékesítési volument. Tény, hogy egy új értékesítési csatorna új marketing tevékenységet követel meg tőlünk, technikai felkészültséget, amelyre nem biztos, hogy lesz minden „boltosnak” erőforrása. Én csak bátorítok mindenkit, hogy tanuljunk ezekből az innovációkból, próbáljunk ellesni, lemásolni megoldásokat és azt (először csak) kicsibe alkalmazzuk a mi piacunkon is.

 

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük