Amióta 2 évvel ezelőtt a Google elkezdte titkosítani a bejelentkezett felhasználóknál történő kereséseket, a tartalom szolgáltatók és -kiadók azon kezdtek el gondolkodni, hogy mikor lesz a világból egy „100%-ban Not Provided” világ, ahol az összes keresőfogalom korlátozva van a Google által. Úgy tűnik, hogy már nem is kell sokat „várni” erre a napra, köszönhetően a Google legújabb változtatásának.
A Google a minap megerősítette, hogy elkezdett dolgozni azon, hogy mindenféle keresést titkosítson, még azoknak is, akik nincsenek is bejelentkezve.
Ez a változtatás azt helyezi kilátásba, hogy a közeljövőben a hirdetők, kiadók közvetlenül már nem fognak semmilyen keresési elemzést, adatot kapni az évtizedes és ipari szabványos „ajánló” (referrer) rendszeren keresztül. Az adatok ilyen szintű visszatartása azt jelenti, hogy a kulcsszavak, kifejezések ezentúl egy „Not Provided” felirattal fognak villogni a Google Analytics rendszerében, aminek szinte biztos, hogy már mostanra is sikerült jó pár oldalnak megfúrnia az elemzőrendszerét, és semmi sem állítja meg attól, hogy elérje a 100%-os kiterjesztést.
A kifejezésekre, kulcsszavakra még mindig rá lehet keresni a Google Webmaster Centerben, de csak a 2000 legkeresettebbre, és azok is csak az elmúlt 90 napból vannak. Ahogy az eddig is volt, a reklámokra, hirdetésekre való kattintás továbbra sem lesz biztonságos, és fennáll annak a lehetősége, hogy valaki lefülelje ezeket, így a hirdetők ezután is közvetlenül fognak hozzájutni a szükséges információkhoz, elemzésekhez.
Hogy jobban megértsd, hogy mit is jelent ez, felhívnánk a figyelmedet a Search Engine Land (angol nyelvű!) cikkére, illetve még egyre, ami nagyon közel áll a témához:
- A Google megerősítette, hogy lassan, de biztosan minden keresést titkosítani fog (kivéve a hirdetéseket)
- Íme a Google terve: keresési adatok visszatartása és új hirdetők teremtése
Egy külföldi elemző cég pl. 2013. december 5 -ére jósolja a 100% Not Provided állapotot és egy külön oldalt is létrehoztak ennek. A magyar SEO-s szakma egyelőre kivár a meggondolatlan jóslatokkal. Sokak szerint nem kell temetni a SEO-s szakmát, mások pedig azon a véleményen vannak, hogy minden a fizetős hirdetések, megjelenések és népszerűsítési megoldások felé tolódik el. A következő hetek, hónapok tanulságosak lesznek. Neked mi a véleményed?
Forrás: MarketingLand