„Kérem, vigyázzanak, az ajtók záródnak!” – az I. Magyar Marketing Fesztivál margójáraolvasási idő 9 perc

Nagyon készültünk, nagyon sokat dolgoztunk, és végül – reméljük, sikeresen – lezajlott 2014. 01. 30-án az I. Magyar Marketing Fesztivál. A sokszor unalmas értékelés helyett jelen bejegyzésben igyekszem inkább a kulisszatitkokat elárulni, a hivatalos sajtóanyag jövő héten már úgyis olvasható lesz.

Koncepció és név?

Az eredetileg 100 főre tervezett rendezvényen végül közel 600 fő vett részt, és 2-3 nagy szakmai sajtón kívül mindenhol ott voltunk, több rádió készített interjút velem a rendezvény kapcsán. A koncepció az volt – és ezután is az lesz –, hogy minden év elején meghívjuk a (ki)válogatott legizgalmasabb marketingtémák szakértőit és képviselőit, bemutatjuk az adott év üzleti és marketingtrendjeit, valamint a hosszú és álmosító előadások helyett sok rövid, mindössze 20 perces esszenciális előadás, amelyek mindegyike a jövőbe mutat, és legalább 3-5 tanácsot ad 2014-re. Aki ott volt tegnap, és számolta, jegyzetelte ezeket, minimum 80 (!!!) ötletet kapott erre az évre. Jól hangzik, nem? 🙂

Azt a nevet, hogy „Magyar Marketing Fesztivál” kb. 5-6 szakértő ismerősöm és konferenciaszervező társaságában vetettem fel 2012 decemberében egy Facebook zárt csoportban. Akkor az ötletet elvetettük, de én valahogy nem akartam elengedni ezt a nevet. Hiszen benne van a nagyság (=600 fő), a színesség (=16 előadó) és az ünneplés (=díj). Aztán 2013-ban még nem rendeztük meg, mert akkor jelent meg két másik, európai marketingfesztivál a látókörünkben, mi pedig nem akartunk zavart kelteni.

magyarmarketingfesztival-szoke-robert

Egyik a Romániai Magyar Közgazdász Társaság (RMKT) és az EDUTUS FŐISKOLA által szervezett Romániai Marketing Fesztivál (ezen egyébként volt már két magyar vendégelőadó is, ami szerintem nagyon jó alkalom, hogy mi magyarok megmutassuk magunkat a külföldi közönségnek!), és az akkor már 2. éve megrendezett Csehországi Marketing Fesztivál (fő szervező: Jindrich Faborsky MSc., www.faborsky.com).

Kulisszatitok, hogy mindkét fő szervezővel anno beszéltem/chateltem, de nem tudtunk semmilyen koncepciót kitalálni, amivel egy összefogás jellegű, a három országot átívelő eseményt tudnánk létrehozni.

Nem sikerült, de még mindig nem nyugodtam bele. 2013. december közepén, az éppen akkor megjelent könyvem kapcsán kitaláltam, hogy legyen egy trendeket bemutató előadás (mert időközben azt is felmértük, hogy a szakmai tartalmat tekintve a marketingtrendekre kíváncsiak a legtöbben). Aztán kialakult belőle ez. És végre Csehország és Románia után Magyarországnak is van marketingfesztiválja! Remélem, minél több EU-országban lesz ilyen, és bízom abban is, hogy idővel ezek a rendezvények össze is kapcsolódnak.

Norbi, te konkurenciát csinálsz magadnak?

Sokan kérdezték, hogy miért gondolkozom ennyi előadóban, hiszen olyanok is szerepeltek a  színpadon, akikről azt lehet mondani, hogy talán konkurensek számomra. Tudjátok, én úgy gondolom, hogy a fogyasztó nem azért dönt mellettem vagy más mellett, mert engem ismer csak (már önmagában ez sem igaz az átfedések miatt), hanem hogy kinek az értékrendjét, stílusát, hitvallását tudja a magáénak, melyikkel szeretne azonosulni.

Ezért sem értem, hogy Magyarországon miért nem működik a keresztmarketing, miért nem működik úgy, mint pl. Amerikában. Pontosabban értem: sokan azt hiszik, hogy azért, mert egy másik cégről, szakemberről beszélnek, segítenek neki, felületet adnak neki, akkor azt az ügyfelet elveszítik. Ha így van, akkor minden ügyfeledet csak a lehelet tartja magad mellett, és rossz munkát végeztél.

Nagyon örülök, hogy a fantasztikus előadások leadeket, érdeklődőket és (remélhetőleg) ügyfeleket generáltak az előadóknak. Pont ez volt a célja! Mondjuk el a 2014-es év trendjeit, mutatkozzunk be mint szakértők, és mindenki élményekkel, új üzleti kapcsolatokkal távozzon haza.

A Magyar Marketing Fesztivál nemcsak egy szakmai rendezvény, hanem az üzleti összefogás jelképe is szeretne lenni.

Hiszem, hogy a Magyar Marketing Fesztivál csak akkor lehet sikeres, ha színes, mint a szivárvány, és mindenki megtalálja a neki érdekes témákat. Sőt! Nekem megtisztelő, hogy olyan nevek adtak elő, mint Bánki Tamás, Farkas Erika, Jakab Emese, Kaizer Gábor, Kőszegi András, Lévai Richárd, Mészáros Róbert, Mészáros Ádám, Polló László, Szaladják Linda, Szőke Róbert, Vajda László, Kulcsár Róbert, dr. Ormós Zoltán, Éles László.

Szóval ennyit erről: remélem, minden előadó rengeteg új ügyfelet szerzett ezáltal is!

Mi az, ami nem sikerült?

Persze szervezzük a kiscsoportos marketingtréningeket Akadémia112 néven, de azért az első nagy konferencia, a közel 600 fő  olyan extra feladatokat adott, amelyeket nem tudtunk 100%-osan teljesíteni annak ellenére, hogy a rendezvényről a fórumokon azt hallom,  hogy színvonalas volt, és jól szervezett.

A 2014-es gyengeségünk talán a regisztráció volt,  ezért csúsztunk egy nagyon picit . Egy apró kis baklövés miatt ugyanis ez nem ment olajozottan.  Ebben picit hibáztunk. De bevallani a hibákat, és igyekezni azokat javítani, nem nemesebb-e, mint kifogásokat keresni? Természetesen a megoldás megvan: jövőre, 2015-ben olyan technológiával léptetjük be az embereket, amilyent nem sűrűn lát a konferenciákra járó magyar közönség.

Mi az, amiről azt hittem, hogy nem fog sikerülni?

Kicsit tartottam pár extra elemtől, mint például a vizuális jegyzetelők, akik korábban a Prezinek vagy a francia Airbusnek dolgoztak, de végül fantasztikus sikert alkottak (példa rajz1, rajz2, rajz3), és nem győzték a rajzokat a szünetekben fényképezni. A művészi csapat elérhetősége: Máthé Kata és Frigyik Márta. Az  ’on-the-fly’ -rajzokból egyébként egy e-book készül, amit mindenki meg fog kapni.

Tartottam attól is, hogyan fogadják a tévés-rádiós műsorvezetőt, Szalóczy Pált a közönség, de hatalmas siker lett ez is. A konferenciát természetesen úgy kezdtük: „Kérem, vigyázzanak, az ajtók záródnak!” 🙂

magyar-marketing-fesztival-miklovicz-norbert

Attól szintén tartottam  hogy sokan azt fogják hinni, mi nagyon eladni akarunk. Pedig nem volt erről szó, az előadók 1 slide promót tettek be, nem engedtünk be fizetős előadásokat (pedig sokan és sokat fizettek volna!), és a kiállítókat számát is 10-ben maximáltuk. Semmiképpen sem akartunk vásár jellegű dolgot. Talán sikerült megtalálni az egyensúlyt, és a jövőben is ehhez fogunk ragaszkodni. A Magyar Marketing Fesztiválon soha nem lesz sales előadás, mert nem az alapján szeretnénk a marketingtrendeket közölni, hogy melyik cég fizetett többet.

Mi lesz jövőre?

Nem volt publikus információ, de az idei Magyar Marketing Fesztivált 1 (azaz Egy) hónap alatt szerveztük meg, ami szinte 24 órás munkanapokat jelentett a 3 fős szervezőcsapatnak. Idén már lesz időnk, és a 2015-ös konferenciát nyugodtan, egy nagyon-nagyon jó 2014-es referenciával kezdhetjük el szervezni. Nagy a feladat, mert idén a kulcsszavunk/mottónk a részletesség volt. Nagyon figyeltünk a részletekre, tehát minden egyes lépést profira akartunk. Ha ezt akarjuk megugorni, akkor szintén egy nagyon erős programmal kell jelentkeznünk, ez a minimum.

Mi lesz addig?

Szerintem Magyarországon csak a Magyar Marketing Fesztivál szervezői nem hagyják magukra a résztvevőket. Minden konferenciabelépő (pl. ez) tartalmaz egy február 1-jétől működő weboldalt (http://2015.marketingfesztival.hu) és egy kódot. E kettő segítségével minden hónapban – díjmentesen! – hozzájuthatnak egy értékes szakmai tanulmányhoz, mely abszolút reklámmentes.

Mikor lesz a következő Magyar Marketing Fesztivál?

2015. 01. 29. a II. Magyar Marketing Fesztivál időpontja, és dupla ilyen ütős lesz minden. Olyan meglepetéseink vannak, hogy a lélegzetetek is eláll!

Legnehezebb pillanatok és reakciók?

  1. Amikor kiderült, hogy a badge és a bele való lapocska nem ugyanolyan méretű, és szerda 19:00 óra volt… Reakció: Irány az Office Depot, 2 db olló, és éjszakai műszak…
  2. Amikor az 1-es pont miatt a welcome-csomagok nem voltak még készen éjfélkor sem… Reakció: A Cuboevento hoszteszei reggel segítettek befejezni. Köszi még 1x!
  3. Amikor a regisztráció kicsit belassult. Reakció: a fő szervező (vagyis én) beállt nyakpántokat és badge-eket osztogatni és a sorokat terelni. 🙂
  4. Amikor a konkurens megpróbálta bepiszkítani a konferencia jó hírnevét. Reakció: nagyon sok szakmai sikert kívánunk Nekik 2014-ben! Kívánom, hogy nekik is az legyen a legfontosabb, ami a Marketing112-nek.: segíteni a magyar vállalkozóknak egy jobb és sikeresebb marketinget csinálni.

Többet igazából nem tudok mondani. Az első csengőhangtól kezdve minden flottul ment, még az a video is megjavult, amelyik előző este még akadozott.

Fényképek

Az összes (280 db) fénykép megtekinthető a Facebook oldalunkon:

kepek-foto-magyarmarketingfesztival2014

Az I. Magyar Marketing Fesztivál hivatalos fotósa: Németh Csaba.

A nagy köszi

Lényegében big thanks mindenkinek, aki ezen az oldalon alul látható logóval. A legkisebb partner is fontos volt. Nélkületek nem sikerült volna! A rendezvény arculatigazgatója: Mészáros Róbert (Látványügynökség) volt.

Nagyon boldog vagyok, hogy ez az álmom teljesült, és tudtunk értékeset nyújtani a konferencián részt vevőknek. Remélem, hogy nem csak a bőséges ajándékáradat okán maradtak sokan a végéig (pedig volt, akinek 3 óráig tartott a hazafelé vezető út), és bízom abban, hogy megkapjuk a szakmai konferenciák legnagyobb dicséretét: aki itt volt, velünk lesz 2015. 01. 29-én is!

Barátsággal,

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük