Aki jártas az online marketingben, tudja, hogy volt nekünk egy Pingvin 2.0 frissítésünk 2013.05.23-án, amely arra koncentrál, hogy a Google kereső találati listájából eltüntesse a manipulatív módszerekkel megszerzett pozíciókat és a természetes link népszerűséget vegye figyelembe. Már csak ezért is fontos a searchmetrics.com legfrissebb jelentése, amely arról szól, hogy melyek azok a faktorok, amely alapján rangsorol a Google a 2.0-ás Pingvin megjelenése után.
Természetesen a teljes jelentés is elérhető, én kimazsoláztam a legfontosabb változásokat, amit a jelentés készítői több százezres mintán végzett vizsgálatok után tettek – tehát hihetünk a megállapításoknak 😉
Jól látható, hogy a Google „tolja” a saját közösségi oldalát és a legfontosabb rangsorolási faktor a Google+ közösségi oldalon történő „+1” -ek és megosztások lettek. Ezután jönnek a Facebook megosztások és harmadikként a bejövő linkek, amelyek ellenőrzését több eszközzel el tudjuk végezni, de a Webmaster Tools felületen is nyomon követhető.
A legfőbb keresőoptimalizálási trendek 2013-ra:
- A domainben lévő kulcsszavak elveszítették relevanciájukat, ugyanúgy a kulcsszó-linkek (amikor pl. marketing tervre építek linket és a marketing terv maga a link egy szövegben)
- A márkanevek sok szabály esetében kivételek
- A közösségi kapcsolatok, megosztások, hivatkozások egyre inkább befolyásolják a helyezéseket
- A tartalom minősége tovább értékelődik…természetesen felfelé 🙂
- A bejövő linkek száma továbbra is rendkívül fontos. A változás csupán annyi, hogy okosabb lett az algoritmus és felismeri a manipulatív módszereket
- Az oldalon lévő hibátlan, technikai SEO továbbra is alapkövetelmény
Az offsite SEO, vagyis az oldalon kívüli keresőoptimalizálás, tehát még inkább nehezebb lett, mert finomodik az algoritmus és nagyon figyelni kell az újdonságokat ahhoz, hogy ne szerezzünk büntetést. Ha nem értesz a keresőoptimalizáláshoz, inkább bízd szakértőre (akár ránk) ezt a feladatot.