Keresőoptimalizálási trendek 2013 – Mi alapján rangosorol a Google kereső?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Aki jártas az online marketingben, tudja, hogy volt nekünk egy Pingvin 2.0 frissítésünk 2013.05.23-án, amely arra koncentrál, hogy a Google kereső találati listájából eltüntesse a manipulatív módszerekkel megszerzett pozíciókat és a természetes link népszerűséget vegye figyelembe. Már csak ezért is fontos a searchmetrics.com legfrissebb jelentése, amely arról szól, hogy melyek azok a faktorok, amely alapján rangsorol a Google a 2.0-ás Pingvin megjelenése után.

Kattints és nagyobb lesz!

Kattints és nagyobb lesz!

Természetesen a teljes jelentés is elérhető, én kimazsoláztam a legfontosabb változásokat, amit a jelentés készítői több százezres mintán végzett vizsgálatok után tettek – tehát hihetünk a megállapításoknak 😉

Jól látható, hogy a Google “tolja” a saját közösségi oldalát és a legfontosabb rangsorolási faktor a Google+ közösségi oldalon történő “+1” -ek és megosztások lettek. Ezután jönnek a Facebook megosztások és harmadikként a bejövő linkek, amelyek ellenőrzését több eszközzel el tudjuk végezni, de a Webmaster Tools felületen is nyomon követhető.

A legfőbb keresőoptimalizálási trendek 2013-ra:

  • A domainben lévő kulcsszavak elveszítették relevanciájukat, ugyanúgy a kulcsszó-linkek (amikor pl. marketing tervre építek linket és a marketing terv maga a link egy szövegben)
  • A márkanevek sok szabály esetében kivételek
  • A közösségi kapcsolatok, megosztások, hivatkozások egyre inkább befolyásolják a helyezéseket
  • A tartalom minősége tovább értékelődik…természetesen felfelé 🙂
  • A bejövő linkek száma továbbra is rendkívül fontos. A változás csupán annyi, hogy okosabb lett az algoritmus és felismeri a manipulatív módszereket
  • Az oldalon lévő hibátlan, technikai SEO továbbra is alapkövetelmény

Az offsite SEO, vagyis az oldalon kívüli keresőoptimalizálás, tehát még inkább nehezebb lett, mert finomodik az algoritmus és nagyon figyelni kell az újdonságokat ahhoz, hogy ne szerezzünk büntetést. Ha nem értesz a keresőoptimalizáláshoz, inkább bízd szakértőre (akár ránk) ezt a feladatot.


A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Címke: ,
5 comments on “Keresőoptimalizálási trendek 2013 – Mi alapján rangosorol a Google kereső?
  1. Gr3nT szerint:

    Már csak a kulcsszó a H1-ben negatív hatását nem értem.

  2. Igen, Gr3nT! Ezzel vitatkoznék én is. Mivel a jelentés 300ezer (!) weboldal átvizsgálása után született (+ közösségi), egyelőre el kell fogadnunk ezt a megállapítást. Ha tudunk szolgálni ezt cáfoló, saját esettanulmánnyal, akkor jelezni fogom.

  3. Dzsekk szerint:

    A H1 tag azért kaphatott negatív pontokat, mert nem cikk címeknek való, arra ott a H2. A H1 legjobb esetben sem szerepelhet többször, így ezért a fejlécben szokás használni, ahol már annyira nem is jogtalan, hogy büntetést kap aki teleírja kulcsszavakkal. Ahogy a domain név, ez sem releváns már. Valamilyen szinten érthető, hiszen a tartalom számít, nem az ki hogyan hívja magát.

    Egy korszerű webfejlesztő véleménye.

    Üdv, Dzsekk

  4. Taubert István szerint:

    Az összefoglalás ugyan stimt, de sokkal árnyaltabb a dolog. Több (webes, asztali) alkalmazással is mérem a trendeket, de ennyire nem merném kijelenteni a tutit, és ami most igaz, holnap már nem úgy lesz igaz

  5. Netkreativ.hu szerint:

    Kidolgoztam egy új szolgáltatást a linkprofilok pucolására. Sok-sok eszköz és elemzés összegzése után látom, hogy mik a gyenge pontjai egy oldalnak. Már tesztelem az ügyfeleimnél és vannak akik 6-7 éve linket építenek és mindenféle linket felépítettek. A jó hírem az, hogy a kedves olvasók is megtudják csinálni ha idejük engedi 🙂

    A javulást (akár a Panda és Pingvin áldozatai számára) ezek kiszűrése jelentheti:
    – %-osan csökkenteni az exact keyword linkeket
    – %-osan növelni a márkanevet a linkek szövegeiben
    – A HIGH RISK és felette lévő linkeket disavow tool-al eltávolítani
    – Csökkenteni a kulcsszósűrűséget
    – Minden aloldalt 1 kulcsszóra optimalizálni de azt tökéletesen
    – Csökkenteni a sitewide arányát (a saját oldalamnál napokba tellett)
    – Növelni enyhén a nofollow arányt
    – Készíteni képes backlinkeket is ne csak szöveges legyen
    – Deep link arányt el kell tolni mert sajna minden linképítés a múltban a nyitóra ment
    – Növelni a domain és IP számot a linkprofilban (Pr cikkek tökéletesek)

    Én létrehoztam erre a célra az alábbi oldalt:

    http://www.netkreativ.hu/webaruhaz-keszites.html

    Itt egy aloldalra küldöm a forgalmat és a linkeket, ezt látom mint közeledő SEO trend és működik is. Persze nem elég egy ilyen oldal, hanem kell minden kulcsszóra 1 aloldal és arra linkeket építeni PR cikket iratni.

    Ami MÉG működik és fejfájást okoz nekem:

    A 302-es redirectek sajna működnek még, van egy konkurens cég akinek rengeteg domainje van és a többségét már büntette a Google. Ezeket egy redirecttel ráküldi egy másik domainjére amire alig van linképítés és bejön az első 3 helyre. most van 2 versenyző is előttem aki a semmiből előrejött redirect-ekkel. Nagyon remélem 1-2 hónapon belül ezt is kiszűri a Google… Ez egyfajta csalás, ha lefülelik majd pár okos ember kitalál új trükköt és akkor azzal jutnak előre.

1 Ping/visszakövetés számára "Keresőoptimalizálási trendek 2013 – Mi alapján rangosorol a Google kereső?"
  1. […] Aki jártas az online marketingben, tudja, hogy volt nekünk egy Pingvin 2.0 frissítésünk 2013.05.23-án, amely arra koncentrál, hogy …read more […]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.