Marketing pszichológia : 3.3%-al több borravaló? Hogyan?olvasási idő 1 perc

Talán észre sem vesszük, hogy mennyire körül ölel minket a marketing pszichológia. Ezek persze általános pszichológiai tételek, de egy kis utánagondolással azonnal az üzleti előny- és haszonszerzés szolgálatába állítható.

Már írtam a viszonzás szabályáról korábban, most csak egy megerősítő példát hoznék, ami pontosan megérteti Veled a lényeget.

Az marketing pszichológia területén bebizonyított tény, hogy csekély szívességeket az emberek, ügyfelek sokszor nagyobb szívességgel viszonozzák, mert legbelül nem szeretünk tartozni senkinek. Ez nyomást gyakorol ránk, egy olyan belső rossz érzést, mások előtti megszégyenülés pszichai veszélyét, ami arra ösztönöz minket, hogy mi is adjunk!

Megfigyelték kutatásokon, hogy ha az étteremben cukorkával vagy pici nasival együtt viszik ki a számlát, akkor átlagosan 3.3% -al több borravalót kap a pincér.

Ezt egyébként jól alátámasztja a kedvenc kínai éttermem is, ahol olyan mézes diókat hoznak ki a számlával, amit már-már minden egyes alkalommal várunk és ami máshol pár száz Forintba kerül. Visszagondolva: szívesebben is adok mindig nagyobb borravalót.

csodálatos marketing pszichológia a borravalóknál

Nem is gondoltam volna, hogy ezt ők tudatosan csinálják. A kínaiak jó üzletemberek, én azt hittem milyen jófejség ez tőlük – pedig csak a marketing pszichológia fegyverével térdre lettem kényszerítve.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük