Ez a cikk a marketing trendek sorozatunk része. A Marketing Trendriport 2025 Q1 (első negyedéves) frissítéséből származik. A jelentés letölthető teljesen ingyen, 70+ oldalas kőkemény marketing és vezetői döntéshozásban segítő tanulmány.
A TikTok minden évben publikálja a „Holidays” kutatását, amelyből következtethetünk a TikTok -ra vonatkozó marketing trendek alakulására és amely azt mutatja meg, hogy az ünnepek alatt mely témák, videók taroltak.
Ezek legutóbb az alábbiak voltak:
- Comedy
- Cooking
- Home & Garden
- Fashion
- Family
- Vlog
- Pets
- Movies and TV
Az ünnepi készülődés témakörben az alábbi témájú videók emelkedtek ki a legjobban: ünnepre dekorálás, új ruha vásárlás, sütés/főzés vagy sütemény készítése, részvétel egy partin vagy parti szervezése, előre elkészített ételek vásárlása, helyi étterem vagy bár meglátogatása.
Egyéb érdekes TikTok-statisztikák
- A TikTok felhasználók 71%-a érkezett már olyan szándékkal a platformra, hogy inspirációt találjon ünnepi tevékenységre (pl. sütés), utazási helyszínekre vagy vásárlásra.
- Minden 7. internethasználó vásárolt vagy fizetett elő valamire az elmúlt 30 napban, miután a TikTokon fedezte fel azt.
A márkáknak is számolniuk kell a TikTokkal, mert
- Ha egy tartalomkészítő videót csinált egy brandről, 60%-kal nagyobb valószínűséggel követi a márkát az, aki megnézte a videót. Ugyanígy 50%-kal nagyobb valószínűséggel kattint a márka reklámjára.
- Aki interakcióba lépett egy márka vagy márkáról szóló LIVE-al, 80%-kal nagyobb eséllyel lett a márka követője és 70%-kal nagyobb valószínűséggel kattintott a hirdetésre.
A legfrissebb TikTok felmérés (by Buffer) eredménye:
Buffer által nemrégiben közreadott marketing trendek elemzéséből, amely a TikTok első negyedéves látogatói statisztikáit elemzi, az alábbi érdekes TikTok adatok, statisztikák derülnek ki:
- A TikTokot a 13 és 17 év közötti fiatalok 65%-a, míg az Instagramot 62%-uk látogatja meg naponta legalább egyszer.
- A Buffer friss elemzése szerint a TikTokon a 60 másodpercnél hosszabb videók jobban teljesítenek, mint a rövidebbek.
- Egy átlagos TikTok felhasználó körülbelül 34 órát tölt havonta az alkalmazásban, naponta legalább 19 alkalommal megnyitva azt.
- 2024-ben a TikTokon töltött átlagos napi idő 58 perc, 24 másodperc volt, ami 2023-hoz képest 3 perc, 36 másodperccel több.
- A TikTok-videók 86%-a egy percnél rövidebb, mégis a hosszabb tartalmak átlagosan 43,2%-kal nagyobb elérést és 63,8%-kal több megtekintési időt hoznak.
- 2024-ben már 60 perces eszközről feltöltött tartalmakat is meg lehet osztani a TikTokon, míg 2023-ban a maximum 15 perc volt.
TikTok-trend: Nőnek a videók átlagos hossza
- 10-30 másodperc: 33,7%
- 30-60 másodperc: 27,3%
- 5-10 másodperc: 22,2%
- 1-10 perc: 12,3%
- 5 másodpercnél rövidebb: 2,8%
A 60+ másodperces kategóriában jóval kisebb a verseny, így könnyebb kitűnni. Emellett a 30–60 másodperces tartalmak is jobban teljesítenek a rövidebbekhez képest.
A tanulmány forrásait lásd a teljes jelentésben. Ha érdekel olvass a leggazdagabb magyarokról.
A Marketing Trendriport a döntéshozók segédeszköze:
- Megspórolok neked órákat, mert helyetted böngésztem át a lényeget.
- Magabiztosabb döntéseket hozhatsz, mert konkrét trendekre építhetsz.
- Nem kell tanácsadókra költened, mégis stratégiai szemléletet kapsz.
- Segít fókuszálni, csak a valóban fontos trendeket mutatom meg.
- Versenyelőnyhöz jutsz, mert előbb alkalmazod a jövő marketingjét.
- Önbizalmat ad, mert tudni fogod, mit érdemes figyelni és mit nem.
- Olyan, mintha lenne melletted egy szakmai társ, aki segít eligazodni.
- Töltsd le a teljes, 70+ oldalas Marketing Trendriport 2025 Q1 tanulmányt!