Trendriport PR-szakma

Marketing trendek 2025 : PR-szakma és az AIolvasási idő 2 perc

Ez a cikk a marketing trendek sorozatunk része. A Marketing Trendriport 2025 Q1 (első negyedéves) frissítéséből származik. A jelentés letölthető teljesen ingyen, 70+ oldalas kőkemény marketing és vezetői döntéshozásban segítő tanulmány.

PR-szakma és a mesterséges intelligencia

  • A magyar PR-szakemberek kétharmada napi szinten használ MI-rendszereket, miközben a munkahelyeken jellemzően nincs szabályozás, és a képzések is csak tervezés alatt állnak.
  • A Magyar PR Szövetség felmérése szerint a ChatGPT a legnépszerűbb eszköz, de 20% saját AI-megoldásokat is alkalmaz, és a technológiát többségük inkább lehetőségnek, mint veszélynek látja.
  • A felmérést több mint 120 szervezet munkatársai töltötték ki:
  1. PR-ügynökségek (29,45%)
  2. Multinacionális (17%)
  3. Magyar tulajdonú nagyvállalatok (15,5%), többségük budapesti (77,5%).
  4. A PR-szakemberek kétharmada rendszeresen, napi vagy heti szinten használ AI-eszközöket, 7% csak kipróbálta, 2% pedig még sosem használta őket.
  • A felhasználási területek és azt hány cég használja:
  1. ötletgenerálás, brainstorming támogatás: 93/120
  2. háttérinformációk gyűjtése és rendszerezése: 88/120
  3. rövidebb szövegek és közösségimédia-bejegyzések generálása: 80/120
  4. közösségi-média posztok szövegezése: 69/120
  5. hosszabb szövegek alkotása: 65/120
  6. képalkotás/generálás: 56/120
  7. repetitív feladatok, adminisztratív  folyamatok automatizálása: 27/120
  • AI eszközök, amiket a leggyakrabban használnak (Top 5):
  1. ChatGPT: 116
  2. Microsoft Copilot: 31
  3. DALL-E: 30
  4. Saját fejlesztésű, belső AI rendszer: 26
  5. Google Genimi: 23
  • A legfontosabb kockázatok, amiket említettek az AI-al kapcsolatban:
  1. információk hitelessége, „hallucinált” állítások (65,89%)
  2. érzékeny információk, személyes vagy pénzügyi adatok védelme (60,46%)
  3. szerzői jogi kérdések (58,13%)
  4. álhírek, hamis, deepfake képek és videók terjedése (52,7%)

A tanulmány forrásait lásd a teljes jelentésben. Ha érdekel olvass a leggazdagabb magyarokról.

A Marketing Trendriport a döntéshozók segédeszköze:

  • Megspórolok neked órákat, mert helyetted böngésztem át a lényeget.
  • Magabiztosabb döntéseket hozhatsz, mert konkrét trendekre építhetsz.
  • Nem kell tanácsadókra költened, mégis stratégiai szemléletet kapsz.
  • Segít fókuszálni, csak a valóban fontos trendeket mutatom meg.
  • Versenyelőnyhöz jutsz, mert előbb alkalmazod a jövő marketingjét.
  • Önbizalmat ad, mert tudni fogod, mit érdemes figyelni és mit nem.
  • Olyan, mintha lenne melletted egy szakmai társ, aki segít eligazodni.
  • Töltsd le a teljes, 70+ oldalas Marketing Trendriport 2025 Q1 tanulmányt!

Hasonló marketing cikkek