Ez a cikk a marketing trendek sorozatunk része. A Marketing Trendriport 2025 Q1 (első negyedéves) frissítéséből származik. A jelentés letölthető teljesen ingyen, 70+ oldalas kőkemény marketing és vezetői döntéshozásban segítő tanulmány.
PR-szakma és a mesterséges intelligencia
- A magyar PR-szakemberek kétharmada napi szinten használ MI-rendszereket, miközben a munkahelyeken jellemzően nincs szabályozás, és a képzések is csak tervezés alatt állnak.
- A Magyar PR Szövetség felmérése szerint a ChatGPT a legnépszerűbb eszköz, de 20% saját AI-megoldásokat is alkalmaz, és a technológiát többségük inkább lehetőségnek, mint veszélynek látja.
- A felmérést több mint 120 szervezet munkatársai töltötték ki:
- PR-ügynökségek (29,45%)
- Multinacionális (17%)
- Magyar tulajdonú nagyvállalatok (15,5%), többségük budapesti (77,5%).
- A PR-szakemberek kétharmada rendszeresen, napi vagy heti szinten használ AI-eszközöket, 7% csak kipróbálta, 2% pedig még sosem használta őket.
- A felhasználási területek és azt hány cég használja:
- ötletgenerálás, brainstorming támogatás: 93/120
- háttérinformációk gyűjtése és rendszerezése: 88/120
- rövidebb szövegek és közösségimédia-bejegyzések generálása: 80/120
- közösségi-média posztok szövegezése: 69/120
- hosszabb szövegek alkotása: 65/120
- képalkotás/generálás: 56/120
- repetitív feladatok, adminisztratív folyamatok automatizálása: 27/120
- AI eszközök, amiket a leggyakrabban használnak (Top 5):
- ChatGPT: 116
- Microsoft Copilot: 31
- DALL-E: 30
- Saját fejlesztésű, belső AI rendszer: 26
- Google Genimi: 23
- A legfontosabb kockázatok, amiket említettek az AI-al kapcsolatban:
- információk hitelessége, „hallucinált” állítások (65,89%)
- érzékeny információk, személyes vagy pénzügyi adatok védelme (60,46%)
- szerzői jogi kérdések (58,13%)
- álhírek, hamis, deepfake képek és videók terjedése (52,7%)
A tanulmány forrásait lásd a teljes jelentésben. Ha érdekel olvass a leggazdagabb magyarokról.
A Marketing Trendriport a döntéshozók segédeszköze:
- Megspórolok neked órákat, mert helyetted böngésztem át a lényeget.
- Magabiztosabb döntéseket hozhatsz, mert konkrét trendekre építhetsz.
- Nem kell tanácsadókra költened, mégis stratégiai szemléletet kapsz.
- Segít fókuszálni, csak a valóban fontos trendeket mutatom meg.
- Versenyelőnyhöz jutsz, mert előbb alkalmazod a jövő marketingjét.
- Önbizalmat ad, mert tudni fogod, mit érdemes figyelni és mit nem.
- Olyan, mintha lenne melletted egy szakmai társ, aki segít eligazodni.
- Töltsd le a teljes, 70+ oldalas Marketing Trendriport 2025 Q1 tanulmányt!