Marketingtervezéskor fontos : Mennyit internetezik a célközönségünk?olvasási idő 1 perc

A marketingtervezés fontos része a célközönség elemzés, a célközönség profilozás. Ennek során primer (= mi végezzük) és szekunder (= meglévőt) piackutatást alkalmazva kapunk olyan információkat, amely a marketing terv készítése és a marketing stratégia megalkotása során döntő szempontú lesz.

Szekunder kutatásként használhatunk más portálokon, általában piackutató cégek által publikált jelentéseket.  Ilyen pl. a Ipsos – Gemius SA kutatásai. A legutóbbi ilyen, 2012. év végi kutatásuk szerint a legaktívabb, internetező korcsoport a 18-29 éves célcsoport, 1 605 000 fővel. Napi, internetezéssel töltött idejük 3 óra 37 perc.

marketing-terv-keszites-celkozonseg-megismeres

Az internetezéssel töltött időpontot tekintve bár megelőzve (3 óra 38 perc), 1 138 500 fővel a 30-39 éves korcsoport a második leginkább elérhető réteg az interneten. Ez után sorrendben a 40-49 éves (811 900 fő, napi 3:15 óra) , 50-59 éves (592 000 fő, napi 3:25 óra) , 15-17 (377 400 fő, napi 2:53 óra) éves, és utoljára: a 60 felettiek (302 200 fő, napi 2:44 óra)  korcsoportja.

Marketing terv készítés : felejtsük el az online fétist!

Ha marketing tervet készítünk, nagyon fontos, hogy eldöntsük: megtudjuk-e szólítani az internet segítségével a célközönségünket, vagy más, alternatív marketing eszközöket kell használnunk arra, hogy a marketing kommunikációnk sikeres legyen. Nem biztos, hogy az internet és az online kommunikáció lesz az elsődleges kommunikációs csatorna és ez nem baj!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük