A perszonalizáció mindig jó marketing eszköz. Minél személyesebb, személyre szabottabb egy termék vagy szolgáltatás, annál közelebb fog állni a fogyasztóihoz. Amikor pedig önmagunk fényképét vagy legalább nevét látjuk egy bolti terméken, könyvön, pezsgőn, bor címkéjén – annál személyesebb megoldás kevés van árucsomagolás tekintetében. Ezeket elkezdjük gyűjteni, ajándékba venni, beszélni róla. A legjobb alapja egy szóbeszéd-marketingnek.
A Coca-Cola meghúzta, amit eddig más nem. Bevezette, a köztudatban csak „neves-kampányként” emlegetett megoldást, amelyben egyedi, névvel ellátott címkékkel ragasszák az üdítőiket, így közelebb hozva azt az üdítős pult előtt álló fogyasztóhoz.
„A nevek kiválasztásánál Magyarország fiatal lakossága, a 13-30 év közöttiek körében leggyakrabban előfordulókat vettük alapul. Névadási adatok alapján kerestük ki a legnépszerűbb hazai keresztneveket.”
A dolog pszichológiája, hogy vagy magamnak vagy barátomnak meglepetésből fogok venni egy ilyen üdítőt, de mivel van Anya, Apa, Szerelmem, VIP feliratok is, olyanoknak is vásárolhatok, akiknek az előtt nem vagy akik az előtt nem is ittak Coca-Colát.
Függetlenül attól, hogy az üdítő kinek ízlik, kinek nem, a megoldás zseniális. Azonnal leszögezném, hogy maga a megvalósítás vállalkozás típus független. Egy mikrovállalkozás, egy kkv is élhet ennek a perszonalizáció lehetőségével. Persze termékfüggő és anyagi erőforrást igényel.
No de nézzük, mit válaszolt a Coca-Cola a kérdéseinkre. Andok Ágnessel, a Coca-Cola Magyarország márkákért felelős kommunikációs vezetőjével beszélgettünk.
Marketing112 : Mi volt a fő célja ennek a kampánynak?
Coca-Cola: A kampány a fogyasztókkal való személyes kapcsolat építésére és fenntartására törekszik. Véleményünk szerint a felgyorsult világban és a közösségi média korában még jobban felértékelődtek a személyes kapcsolatok, hiszen manapság gyakran még az elemi közléseinkhez is a digitális csatornákon zajló kommunikációt választjuk. A Coca-Cola mindig is a boldogságot, a barátokkal és a családdal való kellemes időtöltést jelképezte. Azért láttuk el a palackjainkat nevekkel, hogy az emberek élvezettel fedezhessék fel szeretteik nevét a termékeken, és utána velük együtt elfogyaszthassanak egy-egy Coca-Cola-t. Azért tettük személyessé a termékeinket, hogy a Coca-Cola fogyasztás igazán közösségi élmény legyen.
Marketing112 : Mekkora többletforgalmat várnak ettől a kampánytól?
A Coca-Cola híres arról, hogy nyaranta nagy volumenű kampányokat szervez. Ez most sincs másként. Az újdonság az, hogy ezúttal a kampány a Coca-Cola a fogyasztóit egyedülálló módon helyezi előtérbe. Reményeink szerint ez arra is ösztönzi őket majd, hogy barátaikkal és szeretteikkel együtt is elfogyasszanak egy-egy Coca-Cola-t.
Marketing112 : Mik az eddigi tapasztalatok? Hogyan fogadják a fogyasztók a kampányt?
A visszajelzések alapján az emberek pozitívan reagálnak a kampányra és nagyon keresik az adott nevekkel ellátott palackokat, hogy barátaikkal és családtagjaikkal közösen fogyaszthassák a termékeket. Nagy örömünkre szolgál, hogy a vásárlókat ez program valóban megszólítja, és örömmel vesznek részt benne.
Marketing112 : Betudnak-e vonni olyan új fogyasztókat, akik még nem Coca-Cola márka hűek?
Remélhetőleg igen, hisz fogyasztóink olyan nevet is találhatnak, amely egy rég nem látott ismerőst idéz fel, akivel találkozni szeretnének, akit hiányolnak, szeretnek, aki tetszik nekik. A Coca-Cola a közösségi oldalakra is invitál bennünket, ahol a közös élményeket megoszthatjuk egymással egy Coca-Cola mellett. Véleményünk szerint az így személyessé tett üdítős dobozok egyedi, gyűjthető ajándékokká is válnak majd, beszédtémaként szolgálhatnak, rajtuk keresztül akár barátságok szövődhetnek, és a termékek örömet szerezhetnek azoknak, akiknek a neve szerepel a palackokon.
Marketing112 : Köszönjük a beszélgetést!
Piaci pletykák szerint a Coca-Cola sikerét megirigyelve több gyártó is készül továbbfejlesztett, neves kampányokkal: pl. a Túró Rudi. De talán erre is érvényes lesz a Coca-Cola bevált szlogenje, mely szerint az ő kampányuk az eredeti.