Miért is fontos, hogy tudd, ki a célcsoportod?olvasási idő 2 perc

Nagyon sok cég életében találkozhatunk azzal a problémával, hogy nincs tisztán meghatározva, hogy kik is tartoznak a célcsoportba, kiknek kínálja a cég termékeit, szolgáltatásait. A célcsoport pontos meghatározása azonban mind a multinacionális vállalatok mind a kis és középvállalkozások számára is létfontosságú. A célpiac azonosítása nélkül szinte lehetetlen hatékony marketing tevékenységet folytatni, átfogó és jól megalapozott marketing stratégiát kialakítani. Egy jól átgondolt marketing stratégia felépítéséhez az egyik elsődleges és legfontosabb szempont a célcsoport azonosítása.

De milyen előnyöket is rejt magában a célcsoport azonosítása?

A célcsoportnak szóló kommunikációs üzeneteket, reklámokat célzottan tudja kommunikálni a cég azok felé, akik már vásárlók, vagy potenciális vásárlók. A célcsoport ismereretében magát a reklámüzenetet is hatékonyan ki lehet alakítani. Például gondoljunk csak abba bele, hogy más nyelvezeten kell elkészíteni egy kommunikációs kampányt  ha a fiataloknak írjuk azt, vagy ha idős embereknek. Más nyelven kell őket megszólítani, más stílusban kell nekik kommunikálni, hogy hitelesnek tartsák azt az üzenetet, amit a cégünk a reklámmal ki szeretne fejezni. Itt nem a tévé reklámra gondolok, – mivel egyrészt nagyon költséges, másrészt sok olyan embert is elérünk vele, akik nem a célcsoport tagok – hanem azokra a kevésbé költséges vásárlásösztönző reklámmegjelenésekre, amelyeket egy kis és középvállalkozás is megengedhet magának. Ilyen lehet például egy közösségi média kapmány a Facebookon, vagy egy hírlevélben történő vásárlásra való figyelefelkeltés is, vagy rádió kampány, vagy akár már magának a weboldalnak a színvilága és nyelvezete is.

Ahhoz, hogy egy KKV el tudja kerülni az alapítása utáni „csecsemőkori halált” nagyon fontos, hogy előre figyelmet kell szentelnie arra, hogy a vállalkozás alapítása során már meghatározza vevőkörét és elkezdje termékeit, szolgáltatást hírdetni is körükben. Ellenkező esetben azon veszi észre magát, hogy a vállalkozása már működik, a költségek jelentkeznek, viszont a vásárlók elmaradnak.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük