Miért vannak sz@rban a marketing guruk?olvasási idő 4 perc

Heti vélemény rovatom a múlt héten nagyon sok olvasót vonzott, így folytatom. Ez az a bejegyzés típus – tudjátok a Marketing112 rendszeres blogbejegyzései között -, amiben a saját véleményemet írom le; Az azon a héten ért behatások, tapasztalatok által generált gondolataimat, meglátásaimat, észrevételeimet publikálom. A heti vélemény – nem meglepő módon – hetente jelentkezik P-SZ-V napokon kell rá számítani. Nem célja, hogy véleményvezérségre törekedjen, megossza a népet (van elég megosztó dolog ebben a világban), egyszerűen csak van. El kell fogyasztani, lehetőleg minél melegebben, egy finom borral, teával, kávéval – „kinek mi jön be” alapon.

Komolyan belecsaptunk a konferencia szezonba, szinte egymást érik a konferenciák. A mi, januári mega-giga konferenciánk, a Magyar Marketing Fesztivál (több, mint 200 kép itt) még korán volt ahhoz, hogy sok versenytársa legyen, de marketingtrendekről nem is beszélhetünk február végén vagy márciusban. Jövünk jövőre is, már most írd be a naptáradba: 2015.01.29. Sok újdonsággal készülünk!

A Magyar Marketing Fesztivál új szlogene: „Az eredeti marketing fesztivál”

Most, február közepén már más a helyzet. Beindult a gépezet. Oktatás, tréning, szeminárium, konferencia – kisebb, nagyobb. Van köztük nagyon sok jó is, amire érdemes elmenni.

Az is pusztán látható (érdekes ezt egy, korábban 150 ezres konfokat szervező barátom is mondta a hetekben), hogy 2014-ben 19.000 – 29.000 + ÁFA a konferenciák a léléktani határa. Ez az az összeg (komolyabb konferenciáknál early birdben), amit belőnek a szervezők. Véleményem szerint, teljesen jogosan. Persze vannak „elvetemültek”, akik ennél drágábban, nem ritkán 6 számjegyben kínálják eladni, a takony-hideg marketing felmelegítéséből származó hyper-szuper, vadonatúj marketingtudást ígérő „csillámport”, de volt szerencsém mindig beszélni egy-egy résztvevővel, ami után hamar kiderül, hogy a fele árát sem éri meg a nagy füsttel eladott, és kis lánggal megtartott rendezvény.

akademia112_logo_200

Online marketing mesterkurzus – 2014.02.22 -én! Nézd meg itt!

Marketing pszichológiára támaszkodva még ez az előbb említett lehúzás sem gond, mert ahogy a könyvemben is olvasható, ha valaki már kifizetett ennyi pénzt egy rendezvényre, nem fogja azt mondani: „Bevallom, hibáztam és nem hasznosan költöttem el x ezer Forintot”. Az emberek kiállnak a döntéseik mellett, mert az a sajátjuk. Legalább saját maguknak nem akarnak ellent mondani, még akkor sem, ha tudják: hibáztak. Legalább is a többség nem. Nagy erő kell ahhoz, hogy valaki szembe tudjon nézni a döntéseivel, tudjon nevetni magát, vagy tudja saját magát kritizálni. Nem sokan képesek erre.

kép forrása: yahfitness.com
kép forrása: yahfitness.com

Úgy gondolom, hogy 2014-ben olyan konferenciát lehet eladni, ahol semmiképpen sem mi akarunk lenni a sztárok, ahol nem mi akarjuk megmondani a tutit, mert a tudatos fogyasztó már unja. Unja, hogy ha valaki, egyedül akarja megmondani a tutit, egyedül akarja vezetni a „sötétségben”. A mai tudatos fogyasztó választani akar, és választási lehetőséget követel. Érezni akarja a hatalmat, hogy választhat, kitől szeretne tanulni, és kinek a tanításai alapján vigye előre a cégét. Éppen ezért a „one man show”-knak lejárt az ideje. Eljött az összefogás ideje. Ha ezt tudjuk, vagy belátjuk, akkor már közelebb vagyunk a célhoz…

Sok helyen elmondtam, a marketing konferenciánkon is, hogy 3 dolgot szeret fogyasztani a magyar – szakmai tartalmat fogyasztani akaró – olvasó: inerjúkat, esettanulmányokat, „Dummies”- modellre épült tanításokat és jóslatokat. Nem tudom Te (igen Te, aki a monitorán/kijelzőjén most ezt olvasod), hogy vagy vele, de én tisztán kilátom ezekből a tartalmi építőkövekből, hogy egyedül ezt nem lehet megcsinálni. Olyan szakemberek, partnerek bevonását igényli, amely új értelmet adhat a saját rendezvényeinknek is.

akademia112_logo_200

Facebook-marketing mesterkurzus – 2014.03.22 -én! Nézd meg itt!

De miért vannak sz@rban a marketing guruk? Szerintem a marketing guruk büszkék, önimádóak, alázatot követelőek, ellentmondást nem tűrőek, mindig szeretik ők feltalálni a spanyol viaszt, minden címlapon ők szeretnének szerepelni, és ami a legfontosabb: képtelenek egészséges együttműködésre. Még jó, hogy én nem vagyok marketing guru.

A lényeg tehát az összefogás, az, hogy cégünket szövetségekbe, partnerségekbe helyezzük – ezáltal nem csak a minőségi munkánkat erősítjük, hanem olyan pozíciót biztosíthatunk a cégnek, amely új dimenziókat nyit a lehetőség terepasztalán.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük