Kit miért szeretek?

A kedvenc húsboltomban megkérdezik, hogy mit szeretnék készíteni a kiválasztott húsból és felszeletik az árut, olyanra, amilyenre kérem. Mosolyognak a vevőkre, mindig szép napot kívánnak, a kasszánál pedig adnak egy ajándék csokit a gyereknek. Apró gesztusok, de én hagyom magam elcsábítani. Nem esik útba és árban is ismerek jobb hentest, de olyan kedvesen bánnak a vevőkkel, hogy szívesen vásárolok náluk.

A kedvenc cipészemnél péntekenként 10 százalékos kedvezmény adnak. A kedvenc magboltomban megkínálnak az új termékekkel, a kedvenc pizzériám ajándék desszertet küld, ha magasabb értékben rendelek. A kedvenc fodrászomnál mindig kapok egy finom kávét, a kedvenc webshopom mindig küld egy ajándék kupont, ha szülinapom van, a kedvenc drogériámban pedig mindig kapok néhány szuper termékmintát vásárláskor.

Apróságok, kevés költséggel, melyek szerethetővé teszik a vállalkozást.

Téged mi tesz szerethetővé?

Sokszor elég egy kedves szó, egy őszinte mosoly, vagy egy megértő pillantás. Ki ne szeretne olyan üzletben vásárolni, ahol nem komorak és feszültek az eladók, hanem  érdeklődőek és pozitív a hangulat? Ha életunt és kedvetlen személyzet várja a vevőket, a vásárlók örülnek, ha elhagyhatják az üzletet és egy olyan helyen költhetik a pénzüket, ahol megbecsülik azt.

Ugye a Te üzletedben kedves és barátságos eladók várják a vevőket?

Online is lehetsz szerethető. Küldj névnapi üdvözletet a feliratkozóidnak (hírlevélküldők kiegészítő moduljaként akár automatikusan). Legyél kedves a hírleveleidben. Használd ki a Facebook adta lehetőségeket, kommunikálj folyamatosan a rajongóiddal. Ossz meg háttérinformációkat magadról, árulj el bizalmas dolgokat, mutasd meg a kutyád, a gyermeked, a családod. Kerülj emberileg közelebb a lájkolókhoz. A lényeg, hogy adj valamit magadból, a személyiségedből. De vigyázz! Ne add ki teljesen magad. Csak éppen annyit árulj el magadról, ami még érdekessé tesz, amitől kíváncsiak rád az olvasóid.

Nem szerethet mindenki!

Ahogyan az életben, úgy az üzletben sem szerethet mindenki. Amíg valakinek a kedves mosolytól, az érdeklődő kérdéstől, vagy a névnapi e-mailtől leszel szerethető, addig mások ellenszenvesnek tarthatják ezt. A kérdés az, hogy a Te célcsoport számára mi a megnyerő? 

Elárulom a saját titkomat!

Azt hiszem, én attól leszek szerethető sokaknak (és most cáfoljatok vagy erősítsetek meg) hogy olyan témákról írok, amik a blogolvasók nagy részét érdeklik és érintik. Nő vagyok, kisgyerekes anyuka. Számomra természetes, hogy fontos a női szerepkör, a hozzám hasonló nők támogatása. A saját problémáimról és kétségeimről írok, amikor a nők az üzleti életben témával foglalkozom. Nekem is sokszor gondot jelent túlórázni, vagy megvívni az anyaság és bizniszvumenség harcát és mivel úgy gondolom, sok más nőnek is, ezért erről is írok. Őszintén, tabuk nélkül. Tudom, hogy milyen egyedül, kezdőként elindítani a saját üzleted, ezért a tapasztalataimat és a tudásomat felhasználva igyekszem segíteni a hasonló cipőben járó kisvállalkozóknak, hogy sikeresebbek lehessenek.

A hitelesség

Igen, ettől leszel hiteles. Ha őszintén, de nem mindent felfedve beszélsz az ügyfeleiddel, átérzed a helyzetüket, megérted a problémáikat és segíteni próbálsz nekik. Legyél akár hentes (aki ad egy jó receptet, vagy épp felszeleteli a húst), cipész (aki péntekenként kedvezményt ad), bolti eladó (aki egy kedves mosollyal szebbé teszi a napodat) egy szolgáltató (aki felköszönt a névnapodon), vagy marketinges (aki tényleg segíteni szeretne abban, hogy sikeresebb legyen a céges).

Nos, Te mitől vagy szerethető?

Hasonló marketing cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük