Mostantól ilyen egy szabályos Facebook nyereményjáték, promócióolvasási idő 8 perc

A Facebook-marketing egyik leggyakrabban és legszívesebben használt eleme a nyereményjáték típusú promóció, ami jó eszköz arra is, hogy a közösségünket növeljük, aktivizáljuk. Idáig elég szorosak voltak a szabályok, de most ezen könnyített a Facebook. Nézzük a tényeket:

Ezidáig a legnagyobb hátrány az volt, hogy legálisan csak Facebook alkalmazásokkal lehetett nyereményjátékokat, promóciókat indítani, amely vagy lefejlesztett alkalmazással vagy bérelt szoftverrel volt lehetséges. A fejlesztett Facebook alkalmazás 60-80e Ft-tól indult, egy bérlési konstrukció pedig telepítési díj + 10e Ft / hét körüli összegért lehetett a mienk. Az alkalmazásoknak a legnagyobb hátránya, hogy engedélyeztetni kell őket, így elég sok játékos lemorzsolódott – egyszerűen nem akarták megadni a hozzáférést az adataikhoz. A posztolást pedig úgy cselezték ki többen, hogyan annak láthatóságát csak saját magukra korlátozták 🙂

A Facebook viszont döntött (ennek okaként az üzleti igényeket jelölték meg), most ezek az új szabályok:

  • Megszüntették azt a feltételt, hogy a Facebook-on csakis az alkalmazásokon belül lehessen a promóciózást végezni
  •  A változás értelmében a promóciózást ezentúl az oldalak idővonalán (Page Timeline) és az alkalmazásokban lehet végezni a Facebook-on, de a személyes idővonalakon nem (nem kérhetjük meg, hogy posztolja ki az üzenőfalára az üzenetet)
  • Szabályos Facebook nyereményjáték illetve promóció eleme az, hogy a felhasználók posztolnak, kommentálnak vagy lájkolnak valamit az oldalon, viszont megosztásra buzdítani továbbra is tilos
  • Szabályos Facebook nyereményjáték illetve promóció eleme az, hogy a felhasználók üzenetet írnak az oldalnak
  • Olyan embereket bejelölése a tartalmainkban, akik igazából nem is szerepelnek azokban (poszt, kép) továbbra is tilos.

A legjobb Facebook nyereményjáték és promóció praktikák

Minden üzlet más és más, és neked is kísérletezned kell a reklámokkal annak érdekében, hogy megtudd, vevőid mire reagálnak a legjobban. Néhány tipp:

  • Olyan reklámokat, hirdetéseket posztolj, amik szorosan összefüggenek az üzleted céljaival
  • Használd arra a hirdetéseket, hogy egy új termék iránt felkeltsd a figyelmet, hogy reklámozd egy új helyszín megnyitását, hogy eladd a készletedet, vagy hogy előmozdítsd egyéb üzleti céljaidat
  • Tedd ellenállhatatlanná reklámjaidat

Azok a reklámok, amelyek jelentős növekedést/fejlődést kínálnak azoknak az embereknek, akik belépnek, csatlakoznak, jobban fogják erősíteni a részvételt és több figyelmet generálnak. A legjobb kreatív praktikák még mindig működnek a Facebookon – a meggyőző szövegek, és képek, amik a márka „hangját”, stílusát erősítik, általában jobb visszajelzés váltanak ki, és növelik az elkötelezettség arányát.

Gyakran Ismételt Kérdések a szabályos Facebook promóciókkal kapcsolatban:

A válaszokat a Facebook ügyfélszolgálata adta nem a Marketing112. Eredeti sajtóanyag fordítása.

Továbbra is használhatom az Oldal füleimet/címkéimet és az alkalmazásaimat arra, hogy promóciós tevékenységet folytassak?

Igen, az Oldalak továbbra is tudnak promóciós tevékenységet folytatni az Oldal füleiken és alkalmazásaikon keresztül, amennyiben a reklám a Facebook promóciózási útmutatója szerint működik.

Miért nem kérhetem meg az embereket arra, hogy részt vegyenek egy promócióban úgy, hogy lájkolnak, megosztanak, vagy posztolnak valamit a saját személyes Idővonalukra?

Azért, mert szeretnénk biztosítani azt, hogy az emberek továbbra is hiteles, eredeti és magas minőségű tartalmat posztoljanak a Facebook Idővonalukra, hogy jobban kapcsolatban tudjanak maradni azokkal az emberekkel, akikkel törődnek.

Technikai okai is vannak annak, hogy korlátozzuk a promóciós tevékenységet egy Oldalon vagy egy alkalmazásban. Például azért, mert az emberek kiválaszthatnak egy láthatósági limitet a tartalmakhoz, amit posztolnak a Facebookra (csak maguknak, barátaiknak, vagy egy meghatározott csoportnak), az Oldalaknak nem lesz lehetősége elérni ezeket a posztokat, csak abban az esetben, ha azok nyilvánosak. Lehet, hogy kísérletezni fogunk ennek engedélyezésével a jövőben, de hogy biztosítsuk a kellemes élményt a promóció létrehozóinak, és a promócióba esetleges belépőknek, most egy limitet állítunk a promócióknak a Facebook Oldalakon és az alkalmazásokon belül is.

Hogyan döntsem el, hogy a promóciót egy alkalmazásban vagy közvetlenül az Oldalamon végezzem?

Egy alkalmazáson belül elkészített promóció lehetőséget ad az Oldalnak arra, hogy egy sokkal inkább személyre szabott élményt hozhasson létre, ami jobban megegyezik a márkastratégiáddal. Az alkalmazások több teret és rugalmasságot biztosítanak a tartalmaknak, mint az Oldal posztok önmagukban. Azok a promóciók, amik az alkalmazásokon keresztül futnak, az adatokat egy biztonságosabb, strukturáltabb módon tudják összegyűjteni, ami vonzó lehet a reklámozóknak, főleg a nagyobb márkáknak.

Ennek ellenére az Oldallal sokkal gyorsabb és könnyebb egy promóciót létrehozni. Továbbá, ahogy minden Oldal poszt esetében, a promóciókról szóló Oldal posztok megfelelőek, alkalmasak arra, hogy megjelenjenek azoknak az embereknek a fő hírcsatornájában, akik kedvelik az oldalt, és sokkal jobban lehet őket egy szélesebb tömegnek is hirdetni. Az üzleteknek mindig van lehetőségük arra, hogy egy alkalmazást és a saját Oldalukat is használják promóciós tevékenység folytatására.

A Facebook promóciós szabályzatának magyar fordítása

Az eredeti Facebook oldal szabályzat itt érhető el.

Promóciók

  1. Ha arra használod a Facebook-ot, hogy a promóciódról kommunikálj, vagy hogy promóciót végezz (pl. egy pályázat vagy sorsolásos játékok formájában), felelős vagy annak a promóciónak jogszerű működéséért, ami az alábbiakat jelenti:
    1. A hivatalos szabályzat
    2. Az ajánlat feltételei és az alkalmassági követelmények (pl. életkor és tartózkodási korlátozások); és
    3. Az alkalmazott szabályoknak és a promóciókat irányító feltételeknek való eljárás, valamint a promócióért felajánlott összes díjra vonatkozó eljárások teljesítése (pl. regisztráció és a szükséges engedélyek megszerzése)
  2. A Facebook-on való promóciózásnak tartalmaznia kell az alábbiakat:
    1. A Facebook teljes körű mentesítése minden kezdő/jelentkező vagy résztvevő által.
    2. Annak elismerése, hogy a promóció semmilyen módon sem szponzorált, hozzájárult vagy adminisztrált a Facebook-tól vagy a Facebook által, és nem is áll azzal semmilyen kapcsolatban.
  3. A promócionálás csakis az Oldalakon vagy az alkalmazásokon belül történhet. A személyes Idővonalakat nem lehet erre használni (pl. az, hogy „Oszd meg a saját Idővonaladon, hogy beszállj!” vagy „Oszd meg a barátaid Idővonalán, hogy extra lehetőségekhez juss!” nem engedélyezett).
  4. Nem segítünk a promóciód végzésében, és bele kell egyezned, hogy amennyiben felhasználod a szolgáltatásunkat a promóciós tevékenységedhez, a saját felelősségedre teszed azt.

Konferencia ajánló: „Marketing megoldások kijelzőre optimalizálva”

menedzserkepzo-konferencia

A Menedzserképző Központ ugyanazt a megoldást ajánlja, amit az autósok is alkalmaznak, ha félrevezeti őket a GPS: meg kell kérdezni nálunk tapasztaltabb, jobb helyismerettel rendelkező embereket a helyes irányról. Az október eleji, budapesti, „Marketing megoldások kijelzőre optimalizálva” című konferencián tapasztalt szakemberek osztják meg a gyakorlatban is kipróbált tudásukat a résztvevőkkel. A hallgatók megtudhatják merre találhatók a biztos, jól kitaposott ösvények, és az új, felfedezésre váró útvonalak az online marketing világában.

A rendezvényről bővebben a szervező honlapján olvashatnak az érdeklődők.

A Marketing112 meghívottjai, partnerei részére 15% egyedi kedvezményt biztosít a Menedzserképző Központ, mely kizárólag az alábbi felületen érvényesíthető:
http://www.menedzserkepzokozpont.hu/regisztracio/marketing112/16.html

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük