A Facebook-marketing egyik leggyakrabban és legszívesebben használt eleme a nyereményjáték típusú promóció, ami jó eszköz arra is, hogy a közösségünket növeljük, aktivizáljuk. Idáig elég szorosak voltak a szabályok, de most ezen könnyített a Facebook. Nézzük a tényeket:
Ezidáig a legnagyobb hátrány az volt, hogy legálisan csak Facebook alkalmazásokkal lehetett nyereményjátékokat, promóciókat indítani, amely vagy lefejlesztett alkalmazással vagy bérelt szoftverrel volt lehetséges. A fejlesztett Facebook alkalmazás 60-80e Ft-tól indult, egy bérlési konstrukció pedig telepítési díj + 10e Ft / hét körüli összegért lehetett a mienk. Az alkalmazásoknak a legnagyobb hátránya, hogy engedélyeztetni kell őket, így elég sok játékos lemorzsolódott – egyszerűen nem akarták megadni a hozzáférést az adataikhoz. A posztolást pedig úgy cselezték ki többen, hogyan annak láthatóságát csak saját magukra korlátozták 🙂
A Facebook viszont döntött (ennek okaként az üzleti igényeket jelölték meg), most ezek az új szabályok:
- Megszüntették azt a feltételt, hogy a Facebook-on csakis az alkalmazásokon belül lehessen a promóciózást végezni
- A változás értelmében a promóciózást ezentúl az oldalak idővonalán (Page Timeline) és az alkalmazásokban lehet végezni a Facebook-on, de a személyes idővonalakon nem (nem kérhetjük meg, hogy posztolja ki az üzenőfalára az üzenetet)
- Szabályos Facebook nyereményjáték illetve promóció eleme az, hogy a felhasználók posztolnak, kommentálnak vagy lájkolnak valamit az oldalon, viszont megosztásra buzdítani továbbra is tilos
- Szabályos Facebook nyereményjáték illetve promóció eleme az, hogy a felhasználók üzenetet írnak az oldalnak
- Olyan embereket bejelölése a tartalmainkban, akik igazából nem is szerepelnek azokban (poszt, kép) továbbra is tilos.
A legjobb Facebook nyereményjáték és promóció praktikák
Minden üzlet más és más, és neked is kísérletezned kell a reklámokkal annak érdekében, hogy megtudd, vevőid mire reagálnak a legjobban. Néhány tipp:
- Olyan reklámokat, hirdetéseket posztolj, amik szorosan összefüggenek az üzleted céljaival
- Használd arra a hirdetéseket, hogy egy új termék iránt felkeltsd a figyelmet, hogy reklámozd egy új helyszín megnyitását, hogy eladd a készletedet, vagy hogy előmozdítsd egyéb üzleti céljaidat
- Tedd ellenállhatatlanná reklámjaidat
Azok a reklámok, amelyek jelentős növekedést/fejlődést kínálnak azoknak az embereknek, akik belépnek, csatlakoznak, jobban fogják erősíteni a részvételt és több figyelmet generálnak. A legjobb kreatív praktikák még mindig működnek a Facebookon – a meggyőző szövegek, és képek, amik a márka „hangját”, stílusát erősítik, általában jobb visszajelzés váltanak ki, és növelik az elkötelezettség arányát.
Gyakran Ismételt Kérdések a szabályos Facebook promóciókkal kapcsolatban:
A válaszokat a Facebook ügyfélszolgálata adta nem a Marketing112. Eredeti sajtóanyag fordítása.
Továbbra is használhatom az Oldal füleimet/címkéimet és az alkalmazásaimat arra, hogy promóciós tevékenységet folytassak?
Igen, az Oldalak továbbra is tudnak promóciós tevékenységet folytatni az Oldal füleiken és alkalmazásaikon keresztül, amennyiben a reklám a Facebook promóciózási útmutatója szerint működik.
Miért nem kérhetem meg az embereket arra, hogy részt vegyenek egy promócióban úgy, hogy lájkolnak, megosztanak, vagy posztolnak valamit a saját személyes Idővonalukra?
Azért, mert szeretnénk biztosítani azt, hogy az emberek továbbra is hiteles, eredeti és magas minőségű tartalmat posztoljanak a Facebook Idővonalukra, hogy jobban kapcsolatban tudjanak maradni azokkal az emberekkel, akikkel törődnek.
Technikai okai is vannak annak, hogy korlátozzuk a promóciós tevékenységet egy Oldalon vagy egy alkalmazásban. Például azért, mert az emberek kiválaszthatnak egy láthatósági limitet a tartalmakhoz, amit posztolnak a Facebookra (csak maguknak, barátaiknak, vagy egy meghatározott csoportnak), az Oldalaknak nem lesz lehetősége elérni ezeket a posztokat, csak abban az esetben, ha azok nyilvánosak. Lehet, hogy kísérletezni fogunk ennek engedélyezésével a jövőben, de hogy biztosítsuk a kellemes élményt a promóció létrehozóinak, és a promócióba esetleges belépőknek, most egy limitet állítunk a promócióknak a Facebook Oldalakon és az alkalmazásokon belül is.
Hogyan döntsem el, hogy a promóciót egy alkalmazásban vagy közvetlenül az Oldalamon végezzem?
Egy alkalmazáson belül elkészített promóció lehetőséget ad az Oldalnak arra, hogy egy sokkal inkább személyre szabott élményt hozhasson létre, ami jobban megegyezik a márkastratégiáddal. Az alkalmazások több teret és rugalmasságot biztosítanak a tartalmaknak, mint az Oldal posztok önmagukban. Azok a promóciók, amik az alkalmazásokon keresztül futnak, az adatokat egy biztonságosabb, strukturáltabb módon tudják összegyűjteni, ami vonzó lehet a reklámozóknak, főleg a nagyobb márkáknak.
Ennek ellenére az Oldallal sokkal gyorsabb és könnyebb egy promóciót létrehozni. Továbbá, ahogy minden Oldal poszt esetében, a promóciókról szóló Oldal posztok megfelelőek, alkalmasak arra, hogy megjelenjenek azoknak az embereknek a fő hírcsatornájában, akik kedvelik az oldalt, és sokkal jobban lehet őket egy szélesebb tömegnek is hirdetni. Az üzleteknek mindig van lehetőségük arra, hogy egy alkalmazást és a saját Oldalukat is használják promóciós tevékenység folytatására.
A Facebook promóciós szabályzatának magyar fordítása
Az eredeti Facebook oldal szabályzat itt érhető el.
Promóciók
- Ha arra használod a Facebook-ot, hogy a promóciódról kommunikálj, vagy hogy promóciót végezz (pl. egy pályázat vagy sorsolásos játékok formájában), felelős vagy annak a promóciónak jogszerű működéséért, ami az alábbiakat jelenti:
- A hivatalos szabályzat
- Az ajánlat feltételei és az alkalmassági követelmények (pl. életkor és tartózkodási korlátozások); és
- Az alkalmazott szabályoknak és a promóciókat irányító feltételeknek való eljárás, valamint a promócióért felajánlott összes díjra vonatkozó eljárások teljesítése (pl. regisztráció és a szükséges engedélyek megszerzése)
- A Facebook-on való promóciózásnak tartalmaznia kell az alábbiakat:
- A Facebook teljes körű mentesítése minden kezdő/jelentkező vagy résztvevő által.
- Annak elismerése, hogy a promóció semmilyen módon sem szponzorált, hozzájárult vagy adminisztrált a Facebook-tól vagy a Facebook által, és nem is áll azzal semmilyen kapcsolatban.
- A promócionálás csakis az Oldalakon vagy az alkalmazásokon belül történhet. A személyes Idővonalakat nem lehet erre használni (pl. az, hogy „Oszd meg a saját Idővonaladon, hogy beszállj!” vagy „Oszd meg a barátaid Idővonalán, hogy extra lehetőségekhez juss!” nem engedélyezett).
- Nem segítünk a promóciód végzésében, és bele kell egyezned, hogy amennyiben felhasználod a szolgáltatásunkat a promóciós tevékenységedhez, a saját felelősségedre teszed azt.
Konferencia ajánló: „Marketing megoldások kijelzőre optimalizálva”
A Menedzserképző Központ ugyanazt a megoldást ajánlja, amit az autósok is alkalmaznak, ha félrevezeti őket a GPS: meg kell kérdezni nálunk tapasztaltabb, jobb helyismerettel rendelkező embereket a helyes irányról. Az október eleji, budapesti, „Marketing megoldások kijelzőre optimalizálva” című konferencián tapasztalt szakemberek osztják meg a gyakorlatban is kipróbált tudásukat a résztvevőkkel. A hallgatók megtudhatják merre találhatók a biztos, jól kitaposott ösvények, és az új, felfedezésre váró útvonalak az online marketing világában.
A rendezvényről bővebben a szervező honlapján olvashatnak az érdeklődők.
A Marketing112 meghívottjai, partnerei részére 15% egyedi kedvezményt biztosít a Menedzserképző Központ, mely kizárólag az alábbi felületen érvényesíthető:
http://www.menedzserkepzokozpont.hu/regisztracio/marketing112/16.html