Nem is tudjuk az e-mail marketinget :(olvasási idő 2 perc

Jövő héten előadok a Zseron által szervezett e-mail marketing 2013 konferencián és hát úgy vagyok vele vagy jót, vagy semmit. Bevállaltam, hogy megtörtént esetekből, tapasztalatokból szedek össze egy csokorral, hogy közösen tanuljunk. Ügyfelekkel, partnerekkel beszélgetek már vagy 2 napja és hát elég lesújtó a tapasztalatom.

Ügyfélmunkákból eredően eddig is volt tapasztalat, de most ez jó alkalom volt arra, hogy partnerek, követők, FB rajongók (mind-mind cégvezetők, marketingesek) elmondják véleményüket.

Az a  tapasztalatom (a poénokat nem fogom most még lelőni, gyere el a konfra a 2012-Marketing112 kóddal 10e Ft-al olcsóbban), hogy csináljuk a marketinget, örülünk vagy nem örülünk neki, de nem akarjuk nagyon megérteni. Nem elemzünk, nem olvasunk tanulmányokat és körülbelül odáig tart a cégek e-mail kommunikációja, hogy kiküldik, megnézik hányan olvasták el – jobb esetben hányan kattintanak a levélben lévő linkre.

De kevesen mérnek szofisztikáltabban, nem viszonyítanak és nem minősítik azt a kampányt, a kiküldés sikerét. Ami innentől fogva nem előrelépés, hanem csak egy kör, ugyanazon a szinten. Csináltunk valamit, de nem igazán tudjuk, hogy merre az előre.

Szoftverek már vannak (pl. Webgalamb), könyvek- infótermékek vannak, tanácsadásért sem kell másik kontinensre menni. A valódi, kézzel fogható, megtörtént esettanulmányokat viszont eldugják a cégek és a tanácsadók. Ezért is talán a vállalkozás, hogy én ebből adok elő.

Bízom benne, hogy ez a konferencia egy pozitív csalódás lesz ilyen szempontból. Úgy, mint minden józan paraszti ésszel gondolkozó cégvezető, én is most már számokat, eredményeket, jó- és rossz eseteket akarok látni ügyfelektől, célpiacokról. Ebben fejlődhetne nagyon a marketing tanácsadói szakma és blogvilág.

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük