Növekedni vagy meghalni?olvasási idő 3 perc

Köszönhetően a technológiának és a világhálónak, ma már lehetséges, hogy külföldi egyetem kurzusát végezzük el. Így vagyok most én is. Egy szuper kezdeményezés jóvoltából a University of Virgina „hallgatója” lettem. Éppen a vállalkozások növekedéséről hallgatok egy kurzust, megosztom pár gondolatomat.

Megosztom, mert nagyon igazak a hallottak a hazai kis- és középvállalati szektorra is. A legutóbbi előadáson szó esett a növekedés mítoszairól, erről szeretnék én is beszélni.

Mítosz #1 : Minden növekedés jó.

A növekedés nem mindig jó. Pontosabban jó, és ez a cél, de a növekedéssel egy sor újabb feladat is ránk hárul. Ahogy fejlődik a vállalkozásunk, úgy kell nekünk is vele együtt fejlődni. Ha nem készül fel  a  növekedésre a vállalkozás, a menedzsment, akkor az a növekedés nem (lesz) jó, és bukás lesz a vége. Ezt igazolja az is, hogy példa jelleggel, már külön konferencia van az elbukott startupoknak.

uov

Mítosz #2 : A nagyobb növekedés jobb.

A nagyobb növekedés, nagyobb költségeket, nagyobb létszámot, nagyobb operatív ügyeket, leterhelést, nagyobb bürokráciát hoz magával. A nagyobb növekedés csak akkor jó, ha a menedzsment is tudja tartani a nagyobb lépésekkel járó kihívásokat. Inkább fejlődjön a vállalkozás kicsiben, lépésről – lépésre tudatosan, időt hagyva arra, hogy megtervezzük a vállalkozásunk magasabb szintű működését.

Mítosz #3 : Az üzleteknek növekedniük kell, különben meghalnak.

Ez így nem igaz. Nem a növekedésen van a hangsúly, hanem a fejlődésen. Így inkább úgy használatos, hogy a cégek vagy fejlődnek vagy meghalnak. Stagnáló cég nincsen. Vagy felfelé fejlődik vagy lefelé, annak a vége pedig bukás. Mert hát tegyük fel, hogy egy cég stagnál. Stagnálni legfeljebb bevételeiben tud és mérőszámaiban (pl. látogatottság, megrendelések száma), de ez mellett a konkurencia fejlődik: mi pedig ekkor már nem fejlődünk, hanem piacot vesztünk, lefelé haladunk a trendben.

Ismered a Marketing Audit 2013 termékünket? Ezzel a közel 360 kérdésből álló audit programunkkal képes vagy megtervezni céged marketing tervét, marketing stratégiáját vagy átvizsgálni a meglévőt. Fejlődési szakaszokban különösen hatékony, hiszen garantáltan lefedi egy vállalkozás összes marketing folyamatát – legyen az egy egyszemélyes vállalkozás vagy egy 80 főt foglalkoztató, milliárdos bevételű gyártócég. Nézd meg videónkat!

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük