Pizzamarketing 1980 vs 2012. A Tied milyen?

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

A pizza házhozszállítókkal folyamatosan van egy gondom. Egy dolog, amit nem értek. Nem is tudok elfogadni, mert minimális kreativitás és ügyféloldali gondolkozás lenne szükség hozzá. Ha pedig belegondolunk, ezen az elven hány és hány vállalkozásban meg lehetne könnyíteni az ügyfélkezelést, növelni a kosárértéket, az ügyféllojalitást – értetlenül állok a vállalkozók akaratlansága előtt. Miről van szó? Olvasd el és meglátod!

Gondold csak át, mi történik ha felhívsz egy pizzázót?! Ezen keresztül bemutatom az ügyfélkezelés retro-világát és a jövedelmező cégek kánaánját. Pizzamarketinget 1980 és 2012.

Pizzamarketing 1980

– Halló, XY Pizza (cégnév). Jó napot!
– Jó napot, Miklovicz Norbert vagyok, egy nagy Piedone pizzát szeretnék rendelni.
– Rendben, adhatok még valamit?
– Nem köszönöm, ennyi.
– Hova szállíthatjuk?
– xy utca …
– Rendben, kaphatnék egy telefonszámot?
– Persze, 30/434-….
– Köszönöm, szállítjuk!

A céged ókori vagy újkori ügyfélkezelést végez

Pizzamarketing 2012

– Halló, XY Pizza (cégnév). Jó napot, kérhetnék egy telefonszámot?
– Persze, 30/434-….
– Köszönöm, Norbert! Örömmel látom, hogy a héten már 5. alkalommal rendel, ezért szeretném tájékoztatni, hogy ha egy 1L-es üdítőt is vásárol a pizza mellé, akkor a következő alkalommal a pizzarendeléséhez egy 50%-os kupont biztosítunk. Ezt a lehetőséget csak a mostani rendeléssel tudja kihasználni. Milyen pizzát adhatok?
– Hmm…ez jó ajánlat, kérnék szépen egy Piedone pizzát – s tudja mit, kérek egy üdítőt is ebben az akcióban!
– Köszönöm, küldöm az 50%-os kupont is! Jól választott!  Látom legutóbb Hawai-t rendelt, hogyan értékelné a pizza minőségét?
– Finom volt, nagyon. Köszönöm, hogy megkérdezte!
– Rendben, adhatok még valamit?
– Nem köszönöm, ennyi.
– Hova szállíthatjuk?
– xy utca …
– Köszönöm, szállítjuk!

Azt hiszem nem szükséges magyarázat a párbeszédhez, csak egy kérdés: Ugye milyen apróságokon múlik?

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

One comment on “Pizzamarketing 1980 vs 2012. A Tied milyen?
  1. Nagy Csaba szerint:

    Eddig összesen egy pizzériát láttam, ahol kihasználták a dobozt, mint marketingeszközt. Pedig hogy adja magát! Ott egy hatalmas felület, amit ott hagynak a vevőnél.
    Ez a pizzéria beletett egy kipattintható kupont a dobozba, s ha ötöt összegyűjt valaki, pizzára válthatja náluk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.