Pozicionálás: milyen szűken célozzunk?olvasási idő 2 perc

A minap belefutottam egy nagyon érdekes hirdetésbe. Nem is a hirdetés volt érdekes, hanem a pozicionálása. Elgondolkodtatott.

A pozicionálás nem más, mint egy piaci pozíciónak a megszerzése a vevők fejében. Ez a pozíció lehet egy, már meglévő (ilyenkor a kialakult asszociációnál kell erősebben hatnunk) vagy egy új, amit mi kreálunk meg – éppen azért, mert nincs vagy, hogy ne legyen konkurensünk. Az utóbbi mindig könnyebb.

A piac, ha meglát egy fekete színű üdítőt, általában a kólára gondolnak. Vagy ha az anyuka elküldi a kisfiát a boltba egy narancsos, szénsavas üdítőért, akkor azt mondja: “Hozz egy Fantát!” – még akkor is, ha a kisgyerek is tisztában van vele, hogy az anyu nem arra gondolt. A biztonságos autó kapcsán a svédek és a Volvo jut eszünkbe. Gyorsétterem Mc Donald’s (legalább is itthon, nálunk) és még sorolhatnám. Évek alatt kialakított asszociációk – nem egyszer dollármilliókért.

A pozicionálás megkülönböztetés, egyediség. Ezt pedig úgy is könnyen el lehet elérni, ha csak egy szűk célközönségnek kínálunk valamit – vagy éppen csak egy nagyon speciális termékkel foglalkozunk.

Például: lehetünk a női fehérneműk nagykereskedője. Lehetünk a használt autók legjobb áron történő átvevője. Lehetünk a kis- és középvállalkozások marketingtervezője, vagy a kismamák pénzügyi tanácsadója.

Nem gondoltam volna, hogy a hitelt kínáló cégek még engem is meglepnek. Ma ezt találtam egy napilapban. Hát nem zseniális? 🙂

Kkv marketing pozicionálás
Hitel időseknek. Hát mi ez, ha nem kreatív pozicionálás?

 

További tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.