Emlékszem arra a hajnali órára, amikor az előző nap kiküldött sajtóközleményem eredményét kutattam és rátaláltam az egyik országos TV csatorna webes portálján a saját híremre. Hát az valami csoda volt! Ledöbbentem, hogy az online sajtó mennyire éhes egy-egy olyan hírre, aminek értéke van a többi látogató számára is. Az első sajtóközleményem egy, a piacon újdonságnak számító szolgáltatói portál elindulásával volt kapcsolatos, megírtam, elküldtem, le is közölték. Ezután már nem volt visszaút; rendre készítettem máskor is.
Azóta már számos sajtóközleményt publikáltam és a legsikeresebb mérlege 14 online sajtó megjelenés, több indexoldali cikk, 2 offline sajtócikk az online közleményem hatására és 1 rádióinterjú. Egy kis gyors reakcióért és legfeljebb másfél óra munkáért nem is olyan rossz üzlet, nem igaz? Nem is beszélve arról a több milliós hirdetési felületről, amelybe került volna nekem az a sok cikk, ha fizetett PR cikként jelentetem meg az írásomat.
Hogy Te is ilyen sikeresen járj, menjünk vissza a sajótközlemény előkészítési fázisához és nézzük meg, hogy kell felépíteni ezt a PR tevékenységet.
Instant sajtóközlemény-készítői gyorstalpaló
- gyűjtsük össze a tevékenységünk számára releváns hazai online sajtó elérhetőségeit, rendezzük egy hírlevélküldő szoftverbe.
- ha elkészült a sajtóanyag, vizsgáljuk meg, hogy milyen szemszögből lehet az érdekes az olvasók számára. (pl. innováció, statisztika)
- készítsünk több alternatív címsort a közleménynek
- írjuk le legalább 2 különböző stílusban a sajtóközleményt – majd ezek közül válasszunk objektív olvasói vélemény alapján.
- küldjük ki a sajtóközleményt és kövessük le 4-6 órán belül
Nagy siker az online parfüméria!
Megnyitott az első internetes online parfüméria Magyarországon, ami már a nyitás napján hatalmas sikert aratott. A cég ügyvezetője, Illatos Ernő, lapunknak nyilatkozva elmondta, hogy azon kívül, hogy a boltinál sokkal nagyobb választékkal rendelkeznek, a gyors, biztonságos és diszkrét vásárlásnak köszönhetően már a nyitás első órájától kezdve megrohamozták a böngészők az online-finom-parfum.com oldalt. A tulajdonosok a kezdeti sikereken felbuzdulva további fejlesztéseket terveznek.
Hát ebben benne van minden. Benne van a hatásos főcím, az újdonság, az exkluzivitás ereje és elegendő ahhoz, hogy felébressze a kíváncsiságot az olvasóban.
A sajtóközlemények megírása nem ördöngőség, bármennyire is azt hiszik a kis- és középvállalkozások tulajdonosai, marketing vezetői. Gyorsnak, aktuálisnak és értékadónak kell lenni. Ha értékes, új információt adunk vagy olyan cikket adunk át másnak kvázi ingyen felhasználható tartalomként, amit ő csak sok óra munkával tudna reprodukálni (jellemzően ilyenek a szakmai statisztikák), akkor annak a cikknek a sajtóközlésére nagy esély van.
Amit nem szeretnek a sajtók az az, amikor lerí a szövegből, hogy csak reklámoz és terméket akar eladni és alig van benne hasznos információ. Amikor tele van tűzdelve márkanevekkel és domain címekkel. Ezutóbbikból legfeljebb 1-1 –t bír el egy nem szponzorált sajtócikk.
.