retail media, trendriport

Retail media lassú térnyerése Magyarországonolvasási idő 2 perc

Ez a cikk a marketing trendek sorozatunk része. A Marketing Trendriport 2025 Q1 (első negyedéves) frissítéséből származik. A jelentés letölthető teljesen ingyen, 70+ oldalas kőkemény marketing és vezetői döntéshozásban segítő tanulmány.

Retail media trendek:

PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével 2024 novemberében alapozó kutatása

  • A magyar e-kereskedők 24%-a kínál trade marketing megoldásokat, leginkább az FMCG, műszaki és DIY szektorokban. A digitális retail media megoldásokat csak 13,5%-uk használja, leginkább a műszaki és FMCG szektorokban.
  • A szolgáltatást kínáló e-kereskedők közel 90%-a jelenleg még a trade marketing ajánlatai részeként definiálja a retail mediát is, nem pedig külön szolgáltatásként.

Leggyakrabban kínált hirdetéstípus a hírlevélben történő hirdetés, amelyet a webáruházak több mint 85%-a most is alkalmaz:

  • A képes-szöveges vagy animált bannerhirdetés (46%).
  • A szponzorált termékmegjelenítés (42%).
  • A termék kiemelése találati listában (39,8%).

Kevésbé elterjedtek:

  • A kilépő oldali termékajánlatok (16,5%).
  • A digitális brosúrában megjelenő hirdetések (9,1%).
  • A fizikai eladáshelyen lévő digitális hirdetési eszközök (4,5%).
  • A videóhirdetés (3,7%).
  • Az applikációban történő hirdetés, mely alig 1,1%-os jelenléttel bír.

A megkérdezett kereskedők 14%-a tervez nyitni a retail media irányába a következő 12 hónap során.

A tanulmány forrásait lásd a teljes jelentésben. Ha érdekel olvass a leggazdagabb magyarokról.

A Marketing Trendriport a döntéshozók segédeszköze:

  • Megspórolok neked órákat, mert helyetted böngésztem át a lényeget.
  • Magabiztosabb döntéseket hozhatsz, mert konkrét trendekre építhetsz.
  • Nem kell tanácsadókra költened, mégis stratégiai szemléletet kapsz.
  • Segít fókuszálni, csak a valóban fontos trendeket mutatom meg.
  • Versenyelőnyhöz jutsz, mert előbb alkalmazod a jövő marketingjét.
  • Önbizalmat ad, mert tudni fogod, mit érdemes figyelni és mit nem.
  • Olyan, mintha lenne melletted egy szakmai társ, aki segít eligazodni.
  • Töltsd le a teljes, 70+ oldalas Marketing Trendriport 2025 Q1 tanulmányt!

Hasonló marketing cikkek