Ez a cikk a marketing trendek sorozatunk része. A Marketing Trendriport 2025 Q1 (első negyedéves) frissítéséből származik. A jelentés letölthető teljesen ingyen, 70+ oldalas kőkemény marketing és vezetői döntéshozásban segítő tanulmány.
Retail media trendek:
PwC Magyarország az IAB Hungary szakmai közreműködésével 2024 novemberében alapozó kutatása
- A magyar e-kereskedők 24%-a kínál trade marketing megoldásokat, leginkább az FMCG, műszaki és DIY szektorokban. A digitális retail media megoldásokat csak 13,5%-uk használja, leginkább a műszaki és FMCG szektorokban.
- A szolgáltatást kínáló e-kereskedők közel 90%-a jelenleg még a trade marketing ajánlatai részeként definiálja a retail mediát is, nem pedig külön szolgáltatásként.
Leggyakrabban kínált hirdetéstípus a hírlevélben történő hirdetés, amelyet a webáruházak több mint 85%-a most is alkalmaz:
- A képes-szöveges vagy animált bannerhirdetés (46%).
- A szponzorált termékmegjelenítés (42%).
- A termék kiemelése találati listában (39,8%).
Kevésbé elterjedtek:
- A kilépő oldali termékajánlatok (16,5%).
- A digitális brosúrában megjelenő hirdetések (9,1%).
- A fizikai eladáshelyen lévő digitális hirdetési eszközök (4,5%).
- A videóhirdetés (3,7%).
- Az applikációban történő hirdetés, mely alig 1,1%-os jelenléttel bír.
A megkérdezett kereskedők 14%-a tervez nyitni a retail media irányába a következő 12 hónap során.
A tanulmány forrásait lásd a teljes jelentésben. Ha érdekel olvass a leggazdagabb magyarokról.
A Marketing Trendriport a döntéshozók segédeszköze:
- Megspórolok neked órákat, mert helyetted böngésztem át a lényeget.
- Magabiztosabb döntéseket hozhatsz, mert konkrét trendekre építhetsz.
- Nem kell tanácsadókra költened, mégis stratégiai szemléletet kapsz.
- Segít fókuszálni, csak a valóban fontos trendeket mutatom meg.
- Versenyelőnyhöz jutsz, mert előbb alkalmazod a jövő marketingjét.
- Önbizalmat ad, mert tudni fogod, mit érdemes figyelni és mit nem.
- Olyan, mintha lenne melletted egy szakmai társ, aki segít eligazodni.
- Töltsd le a teljes, 70+ oldalas Marketing Trendriport 2025 Q1 tanulmányt!