Ha cégünknél nincs annyi hír, mint egy bulvármagazin szerkesztőségében, akkor nagyon meg kell választani, milyen taktikával tudunk több hasznot termelni. Ahhoz, hogy kitűnjünk az információs zajtengerből egyedi és érdekes dolgokat kell mutatnunk, olyat, amit meg akarnak hallani, ami értékes információval szolgál. Ehhez két fő szövegírási taktika van:
#1 : Attól hogy írunk valamit, még nem biztos, hogy elolvassák
Puszta kulcsszóra írt oldal az csak szemét a weben, ha nem mond semmi újat, akkor hiába „egyedi és releváns” a szöveg, a látogató gyorsan eliszkol és nem is fog venni semmit.
Ne reménykedjünk abban, hogy végigböngész az egész írást, végigolvas egy cikket hogy kikeresse azt, ami kell neki. Felejtsük el a hosszadalmas fejtegetéseket, találgatásokat, körülményeskedést. Öt másodperc alatt el fog kattintani, ha nem látja, hogy ez neki szól. Nos, akkor ki kell találni azt a tartalomtípust, amit szeret, ami divatos szóval szexi neki!
#2 : Nem azt, amit Te mint gyártó, vagy kereskedő fontosnak találsz elmondani, hanem azt, amit a közönséged fontosnak vél.
Amikor azt mondom,”szexi” nem csinos, mélyen dekoltált nőre gondolok tűsarkúban, hanem vonzalomra, ami a közönség bizonyos témák iránt mutat. Igen egy unalmas iparágban is meg kell találni a vonzót! Játsszunk el a gondolattal, hogy mondjuk szupererős háztartási gépeket árulunk. Más kell tehát mondani, mint a versenytársak. Erős a gép? A konkurencia vasszögeket, zsebórákat és zsilettpengéket őröl a turmixkéssel – izgalmas egyszer, de nem vonzó. Otthon ilyet nem akarsz csinálni, ha mégis szögeket darabolnál, menj a barkácsrészlegre.
Azt kell megkeresni, hogy mire jó a gép, és legfőképp mi az eredmény? Bébiétel, napi vitaminital-bomba diétához, idősek számára krémleves?
Ha megvan a célcsoport, meg kell keresni, hogy ezekre a témákra mit keresnek. Nem gépet, hanem témát. Ez a fontos. Utána, a témákat rangsoroljuk és úgy készítünk tartalmat, pl receptgyűjteményt a háztartási gépünkhöz, amivel odacsalogatható, odaszoktatható a közönség. Ez kiváló SEO eszköz is lehet.
De kinél is van pénztárca?
Van olyan eset is, amikor meg tudod találni a valódi célközönségedet. A férfi kozmetikumokat rendszerint férfiaknak reklámozzák, egy bizonyos dezodort használ, és egy falka csinos nő szalad utána.
Az Old Spice 2010-es kampánya drámaian megfordította a dolgokat, mert a kutatások azt mutatták, hogy a férfi kozmetikumokat nők veszik – a párjuknak. Na, erre született a félmeztelen férfi modell a fehér lovon reklámszpot, amit itt is jól ismertek. „Nézd meg a pasidat és utána nézz meg engem”.
Nagyon sok embernek tudta megváltoztatni az ízlését, akik korábban azt gondolták, hogy ezt a márkát csak az apja használta eddig. Meg tudott újulni a márka és az eladások 107%-kal nőttek 2010. harmadik negyedévében. A változtatás mag a lényeg.
Tudna eladni egy félmeztelen férfi modell mondjuk az autószerelőknek, vagy kőműveseknek? Valószínűleg nem. De ha másképp csinálod a dolgaidat, mint mások, mérsz és megtalálod az igazi közönségedet, akkor sok pénzt fog hozni. Az emberek szeretik, ha felrázzák őket.
Nincs unalmas iparág, hiszen mindenütt meg lehet találni azokat a mozgatórugókat, amik jellemzők a vevőre, közönségre, akár a megdöbbentő és egyedi reklámszövegírást, akár a keresésen alapuló tartalommarketinges szövegírást végezzük.
Csak ki kell kukkantani a sablonok közül egy kicsit. Az álmokért szinte gondolkodás nélkül fizetnek, a tények többnyire csak azért kellenek, hogy ezt valahogy meg is indokolják.
A szöveg szerzője: Nun Monika, a SEO szövegírás, reklámszövegírás mesterkurzusunk oktatója. Jelentkezz erre a páratlan tréningre, tanulj és turbózd fel weblap szövegeidet, hirdetéseidet. Írj olyan szövegeket, amelyek valóban el is adnak!