Telemarketing 2.0 – a régi módszerek már nem működnek

A tegnapi nap megjelent Telemarketing – kinek való? című blogbejegyzésre jött pár visszajelzés, hogy még ha langyos és meleg hívásra is vagyunk berendezkedve a telemarketing üzletágunkkal, és ezt ki is hangsúlyozzuk; Továbbá ha ennyire nem hiszek (a videóm szerint) a hideg hívásokban, mi az oka annak, hogy mégis vállalunk ilyen projekteket?

A videó az első, bevezető része volt a mondandómnak és pont ezt a hatást szerettem volna elérni vele, amit elértem. Az állításom tehát most is az, hogy a hideg-hívás nem működik….de folytatom:

A hideg-hívás nem működik úgy ahogy eddig azt megszokhattuk és ahogy eddig az működött. A telemarketing megváltozott.

Milyen irányba változott meg a telemarketing?

Szofisztikáltabb, perszonalizáltabb és több-lépcsős lett. Vagyis komolyabb előkészületet igényel, komolyabb felkészülést igényel a megbízóból, több törődést igényel a felhívott cég és nem lehet direkt értékesíteni. (Ez utóbbiban működik a nagy számok törvénye, de ez egy öngyilkos telemarketing. Pont erre utaltam a tegnapi videómban!)

  • Nem hiszünk olyan hideg-hívásokban, ami rögtön el akar adni valamit;
  • Nem hiszünk azokban a hideg ügyfélszerzésben, ahol csak darabra megy a call-center és minél több hívás lebonyolítása a cél.
  • Nem hiszünk abban a telesalesben, ahol nem fontos egy emberi és jóleső beszélgetés.

Tehát csak a hideg-hívás 2.0 -ban hiszünk, amit mi is csinálunk.

A hideg-hívás tud működni, de csak így:

  1. Először is meg kell találni azt az üzenetet, ami leginkább működik és leírja a terméket, szolgáltatást. Meg kell tanulni a cég tevékenységét, meg kell ismerni a cég hatásos kommunikációját és csak azután kezdhetünk el hideg-hívásba kezdeni. Ha már nincs olyan kérdés a megbízó termékeiről, szolgáltatásáról, ami kellemetlen helyzetbe hozhatja az operátorunkat (telemarketinges munkatársunk, aki telefonál), akkor kezdhetünk neki. Ez a fajta felfogás ma nem divat. Ez pedig a telemarketing 2.0 – mi ebben hiszünk!
    .
  2. Meg kell találni azt a pontot, ahol be tudjuk illeszteni a hívást az értékesítési folyamatba. Nincs még értékesítési folyamat, értékesítési tölcsér vagy nem átgondolt? Akkor először azt kell rendbe tenni! Elhiszem, hogy gyorsabban jön meg az utalás, ha ezekkel a dolgokkal egy külsős telemarketinges cég nem foglalkozik, de ez esetben ingoványos talajra próbálunk várat építeni. Megismerni az értékesítési folyamatot és a megfelelő helyre elhelyezni a telemarketinget. Ez a telemarketing 2.0 – mi ebben hiszünk!
    .
  3. Sok – sok év tapasztalata és komoly tudást igénylő feladat, hogy amikor felvesszük a céggel a kapcsolatot, akkor átjussunk az ún. kapuőrön, és megtaláljuk a megfelelő döntéshozót és neki adjuk át az üzenetet. Még akkor is, ha az a hívás hideg-hívás. Ez a mi know-how -nk. Hogyan csináljuk? Ezt nem árulhatom el, de már 100 hívással kipróbálhatsz minket!
    .
  4. Alapvetően a hideg-hívás nem működik – vallom most is! Mert hideg-hívás nincsen többé, ami eredményes lehet. Mi éppen ezért, minden hideg-hívást először felmelegítjük és pontosan tudjuk nem az első alkalommal kell a konverziónak megszületnie. Ez a telemarketing 2.0 – mi ebben hiszünk!

Akkor a hideg-hívásoknak korszaka lejárt?

Igen is, meg nem is. Lejárt a korábbi, ősrégi felfogás szerinti hideg-hívásoknak; A fent részletezett, mi “hideg-hívás 2.0” -nak elnevezett megközelítésünkkel viszont továbbra él és virul és továbbra is a vállalkozások, azonnal hadba állítható marketing eszköze.

Már csak az a kérdés, hogy jól csináljuk-e? Illetve van-e olyan segítségünk, aki megfelelő szakmai kompetenciával képes képviselni a vállalkozásunkat?

Mi a telemarketing 2.0 -t végezzük ügyfeleinknek (azoknak is, akiknek hideg-hívást végzünk), próbálj ki minket!

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Tagged with: