Kedvenc kampányapropónk: a Valentin nap!
Ha eddig nem kezdted el, még nem késő elindítanod a Valentin napi kampányodat!
Sokan elcsépelt, elüzletiesedett, külföldről átvett műünnepnek tartják a február 14-i szerelmesek napját, ám ettől még rengetegen megajándékozzák egymást, ezért nekünk, marketingeseknek, vagy a marketinggel önállóan foglalkozó vállalkozóknak, kiváló alkalom egy újabb sikeres kampányhoz!
A legjobban talán a virág- és az ajándékboltosok várják a Valentin napot, mellettük az éttermeknek, szépségszalonoknak, ajándék -és fehérneműboltoknak is pompás reklámfogás és bevételnövelő esemény.
Ezen a napon sok százezer plüss maci, több száz millió szál vörös rózsa, milliárd képeslap, billiárd kalóriányi bon-bon cserél gazdát világszerte, az éttermek pedig zsúfoltak.
Bár a Valentin napot a szerelmesek ünnepeként ismerjük leginkább, nem csak a szerelem, hanem a szeretet ünnepe is. Ezt tudják a Te vevőid is? Mond el nekik, hogy nem csak a szerelmüket, hanem a szerettüket is meglephetik:-)
Te milyen marketingakciót találták ki Valentin napra?
Néhány közkedvelt példa, figyelemfelkeltő szövegrészletekkel: (helyszín, termék, szövegrészlet)
Éttermek: Valentin napi vacsoraajánlat, több fogásos menü, borokkal. „Érzéki menüsor” „Romantikus vacsora” „Valentin napi szerelmes menü”
Virágboltok: Valentin napi csokrok, kiegészítők, kártyák, lufik. „Szerelemvirágok Kedvesének” „Valentin napi virágcsokor”
Ajándékbolt: Bármi, amit el tudsz képzelni:-) plüssök, díszek, táblák, kütyük, gravírozott tárgyak, tollak „A Te Valentinod ajándékcsomag” „Valentin maci”
Szépségszalonok: Valentin napi ajándékkártyák és aznapra akciók fodrászatban, kozmetikában, stb. „Valentin napi szépségcsomag” „Valentin napi kényeztetés”
Wellness és pihentető hétvégék: Egy vagy több éjszakás ajánlatok, Valentin napi csomagként. „Romantikus ajánlat” Varázslatos intim pillanatok” „Valentin-hétvége Kedveseddel”
Hol hirdess Valentin napra?
Kézenfekvő, hogy ha van üzleted, akkor már időben el kell kezdened reklámozni. Már január elejétől, közepétől felhívhatod a vevők figyelmét a közelgő Valentin napra és az akcióidra. Készíts szórólapot, adj a vásárlásuk mellé ajándék bónt, amit Valentin napi ajándékcsomagok vásárlásakor válthatnak be.
Küldj akciós, valentin napi témájú hírlevelet a vásárlóidnak és a feliratkozóidnak. Már január végén, február első napjaiban érdemes kiküldeni ezeket a maileket, de ha csak e poszt olvasása kapcsán jutott eszedbe, hogy reklámozz, akkor még ma is megteheted!
Még nem késő (na jó, elég késő, de ha hamar összehozod, még működhet a last minute vásárlóknak) tehát még nem késő összefognod valakivel és közös Valentin napi akciót hirdetnetek. Például: Vásárolj Valentin napra szexy fehérneműt a X.Y. fehérnemű üzletbe és 20% kedvezménnyel varázsolnak széppé a B.G. kozmetikában…
Online érdemes a Facebook-on és a Google-n is hirdetned, a Valentin naphoz kapcsolódó Google-s keresések 60 százalékkal nőttek az elmúlt három évben a Google Trendek adatai szerint!
Ez a nagyon magas arány remélem meggyőz arról (ha eddig nem tudtad) hogy az emberek online tájékozódnak, ezért fontos, hogy veled is találkozzanak a találatok között! A Facebook relevanciáját talán kár is firtatnunk, ráadásul a Valentin nap ünneplésében leginkább érintett korosztályt éred el! Ha máskor nem teszed, legalább most hirdess!
A közösségi oldalas csoportodban kipróbálhatod, hogy kizárólag ott megjelenő akciókat is meghirdetsz, így érezni fogod a Facebook hatását!
Ha már Valentin napi marketing, szeretnénk neked kedveskedni egy egyedi ajánlattal! Ha Valentin napon (február 14-én) fizetsz elő a Marketingesek Lapja magazin papíralapú változatára, minimum fél évre, 20% kedvezményt kapsz, a párodat pedig meglepjük a szaklap elektronikus kiadásával!
És a végére két kedvencem a Valentin napi ajánlatok közül: Most találtam rá egy „online szerelemplázára”, ami Valentin nap környékén valami zseniálisan mehet. Ők „szerelmes” elnevezéseket adtak a Valentin napi csomagoknak, például Latin szerető , Szívem vágya, a Mi titkunk. Nekem nagyon tetszik ez az ötlet.
A másik kedvencem a Valentin napi Lamborghini vezetés, ez árban, de élményben is egy magasabb kategóriájú ajándék:-)
Nos, boldog Valentin napi marketinget! Te készülsz valamivel a marketingedben erre a napra?