Marketing stratégia és marketing terv készítés

Készítsd el vállalkozásod marketing tervét, legyen marketing stratégiád és váljon a marketinged kiszámítható, megtérülő ügyfélszerző folyamattá.

A Marketing112 egyik kiemelt szolgáltatása, hogy kis- és középvállalkozások számára elkészítse azt a marketing stratégiát, azt az éves marketing tervet amellyel valóban megvalósíthatják a kitűzött céljaikat.

Mi a marketing stratégia célja?

Ennek a szolgáltatásunknak a fő célja, hogy mielőtt rövidebb – hosszabb távon elkezdünk Önnel dolgozni, egy elektronikusan és nyomtatottan is átadott marketing stratégiát készítsünk Önnek, és ezt egy marketing tervben foglaljuk össze. A marketing terv részletesen szól vállalkozása célkitűzéseiről, (koncepcionális) piaci- és marketing stratégiájáról, amely laikus számára is érthető alapossággal tartalmaz minden részletet a vállalkozás arculatától kezdve, a pozicionáláson át egészen a konkrét kampányötletekig. Ez a marketing terv készülhet a „nulláról”, de készülhet az Ön aktuális marketing tervének felülvizsgálatával és átalakításával is. A szolgáltatás tartalmaz egy, 1 éves marketing megvalósítási tervet is, amely szinte egy kész forgatókönyv, hogy Önnek illetve munkatársainak mit kell tennie ahhoz, hogy elérje a célját.

A marketing stratégia kidolgozásának, és a marketing terv elkészítésének a célja, hogy vállalkozását, mint márkát megteremtsük. Megtervezzük, mitől lesz a vállalkozása más, érdekesebb, izgalmasabb, mint a többi versenytárs. Megismerjük a célközönséget, meghatározzuk az őket megszólító marketing eszközöket, és felállítsuk az Ön marketing rendszerét, amely tervezett, mérhető és eredményorientált. Jól hangzik, ugye?

Miért szükséges Önnek a marketing stratégia ?

  1. Mert profitra váltható eredményeket csak egy teljesen részletes, elemi lépésekben definiált  marketing stratégiával és marketing tervezéssel érhet el.
    .
  2. Mert egy marketing stratégia, egy marketing terv konkrétan meghatározza, hogy mikor mit, hogyan, milyen költségekkel kell tennie az elérni kívánt cél érdekében.
    .
  3. Mert egy marketing terv egy olyan forgatókönyv, amiből egyedül, de egy csapattal közösen is dolgozhat.

Milyen lényeges elemekre terjed ki a marketing stratégia ?

A marketing stratégia a legjobb piaci gyakorlat, és a saját Kkv piaci tapasztalatunk együtteséből kidolgozott módszertanával készül el, amely pár órás személyes interjú és folyamatos egyeztetésekkel egybekötött háttérmunka során az alábbiakra tér ki:

  • Rövid- és hosszú távú stratégiai célok meghatározása a cég vezetőivel korábban egyeztetettek alapján.
  • A vállalkozás küldetése, szlogen kitalálása.
  • A vállalkozás profiljának, termékének/szolgáltatásának pozicionálása.
  • Arculat, márkanevek, jogi- és adatvédelmi javaslatok.
  • A vállalkozás SWOT (gyengeség, erősség, lehetőségek, veszélyek) analízise.
  • Belépő termék (vagy szolgáltatás), termékpiramis, termékkínálat és termékszegmentáció meghatározása.
  • Termék- és szolgáltatás fejlesztésének életciklusa, garancia, jótállási javaslatok.
  • Árpolitika, árképzés, árszegmentációs javaslatok.
  • Ügyfélszerző kedvezmények, akciók, kosárérték-növelő megoldások kidolgozása.
  • Célközönség meghatározása, vásárlók elemzése- profilozás.
  • Versenytársak, konkurensek teljeskörű elemzése.
  • Lehetséges stratégiai- és keresztmarketing partnerek felkutatása, ajánlása.
  • A célközönség elérése leginkább alkalmas marketingeszközök ajánlása és részletes bemutatása.
  • A vállalkozás marketingrendszerének ábrázolása folyamatábrán.
  • Promóciók, kampányok, egészen pontos kidolgozása – költségtervezéssel.

Mire fogja használni a marketing tervet?

A marketing stratégiáját is tükröző marketing terve lényegében egy olyan forgatókönyv, amely a vállalkozásának alaptulajdonságaitól kezdve egy 1 éves marketing- és reklám megvalósítási tervet ad vállalkozása kezébe. Ez egy olyan útmutató, amit lényegében csak meg kell valósítania.

Dolgozhat Ön egyedül, de dolgozhat akár egy 80 fős csapattal is, a marketing stratégia mindenkinek egy alapreferencia, amely minden munkatársnak a munkáját meghatározza.

A marketing stratégia és a marketing terv 1 évre készül, konkrét megvalósítandó lépéseket határoz meg. Bár minden részletre kiterjed, 6 havonta javasolt a felülvizsgálata, amelyben mi is partnerei lehetünk Önnek, de a Marketing Audit 2013 termékünkkel saját maga is végezhet önvizsgálatot.

Mibe kerül egy marketing stratégia elkészítése?

A marketing stratégia és a marketing terv elkészítése körülbelül 14-20 munkanapot igényel, amely alatt számos személyes interjúra is szükség van, piackutatást végzünk, és megkeressük azokat az identitásokat, piaci pozicionálást, amelyeket kihasználva, és kommunikálva elérheti a cége a kitűzött célokat. A marketing stratégia és marketing terv készítés munkadíjára minden esetben egyedi ajánlatot adunk, de általában 150 000 – 200 000 Ft -tól lehet kalkulálni. A marketing terv a vállalkozás méretétől és összetettségétől függően egy 50-100 oldalas dokumentáció. A vállalkozás egyik legfontosabb információs vagyona, befektetése.

A marketing stratégia és a hozzá kapcsolódó marketing terv minden vállalkozás alapdokumentuma, az a forgatókönyv, amely a céget a sikerhez vezeti. Ez egy befektetés, minden esetben ez az első dolog, amit tanácsolunk egy érdeklődőnek.

Kinek ajánljuk a marketing stratégia megalkotását, a marketing terv elkészítését?

Röviden: minden tudatos és igényes vállalkozásnak! Elsősorban azoknak a vállalkozásoknak, akik még nem rendelkeznek dokumentált és minden részletre kiterjedő marketing stratégiával vagy igen, de nem elégedett cége jelenlegi teljesítményével és belátják, hogy egy ilyen lépésre lebontott forgatókönyv nélkül céltalan, nem hatékony és költséges a vállalkozás marketing tevékenysége, az egész vállalkozás operatív működtetése.

Kérjen ajánlatot!

weboldal audit , marketing audit , online marketing audit , marketing tanácsadásMiklovicz Norbert
kkv marketing szakértő
Kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése itt
te [kukac] marketing112 [pont] hu

Ingyenesen letölthető marketing stratégia sablon

A Marketing112 azoknak is segít, akik úgy gondolják, hogy egyedül is képesek arra, hogy elkészítsék cégük marketing stratégiáját. Marketing terv sablonunkat ezidáig már több, mint 3000 alkalommal töltötték le. Adja meg az e-mail címét, ahova elküldhetjük a marketing terv sablon letöltési linkjét:

Ha letölti a marketing terv sablont, akkor 3 hétig márkaépítéssel kapcsolatos információkat is küldünk, melyben bepillantást kaphat olyan hazai- és világmárkák marketing stratégiáiba, mint például: Volvo, Pöttyös Túró Rudi vagy a Tisza Cipő.

Meglévő marketing terv felülvizsgálata

Ha Önnek már van marketing terve és felül szeretné vizsgálni VAGY ha Ön a marketing terv sablon segítségével szeretne marketing tervet készíteni, de nem tudja, hogy milyen tartalommal töltse meg, akkor Önnek a Marketing Audit 2013 termékünket ajánljuk, amely közel 360 ellenőrző kérdést tartalmaz : www.marketingaudit.hu

30 napos ingyenes marketingtanfolyam