Marketing stratégia és marketing terv készítés

A Marketing112 fő profilja és kiemelt szolgáltatása, hogy kis- és középvállalkozások számára elkészítse azt a marketing stratégiát, azt az éves marketing tervet amellyel valóban megvalósíthatják a kitűzött céljaikat.

Mi a marketing stratégia célja?

Ennek a szolgáltatásunknak a fő célja, hogy mielőtt rövidebb – hosszabb távon elkezdünk Veled dolgozni, egy elektronikusan és nyomtatottan is átadott marketing stratégiát készítsünk számodra, és ezt egy marketing tervben foglaljuk össze. A marketing terv részletesen szól vállalkozásod célkitűzéseiről, (koncepcionális) piaci- és marketing stratégiájáról, amely laikus számára is érthető alapossággal tartalmaz minden részletet a vállalkozás arculatától kezdve, a pozicionáláson át egészen a konkrét kampányötletekig.

Ez a marketing terv készülhet a „nulláról”, de készülhet a céged aktuális marketing tervének felülvizsgálatával és átalakításával is. A szolgáltatás tartalmaz egy, 1 éves marketing megvalósítási tervet is, amely szinte egy kész forgatókönyv, hogy Neked, a vezetőknek illetve a munkatársaknak mit kell tennie ahhoz, hogy elérjétek a kitűzött célt.

A marketing stratégia kidolgozásának, és a marketing terv elkészítésének a célja, hogy vállalkozásodat, mint márkát megteremtsük. Megtervezzük, mitől lesz a vállalkozásod más, érdekesebb, izgalmasabb, mint a többi versenytárs. Megismerjük a célközönségedet, meghatározzuk az őket megszólító marketing eszközöket, és felállítsuk a céged marketing rendszerét, amely tervezett, mérhető és eredményorientált. Jól hangzik, ugye?

Miért szükséges egy jó marketing terv / marketing stratégia?

  1. Mert profitra váltható eredményeket csak egy teljesen részletes, elemi lépésekben definiált  marketing stratégiával és marketing tervezéssel érhet el.
    .
  2. Mert egy marketing stratégia, egy marketing terv konkrétan meghatározza, hogy mikor mit, hogyan, milyen költségekkel kell tennie az elérni kívánt cél érdekében.
    .
  3. Mert a marketing terv egy olyan forgatókönyv, amiből egyedül, a munkatársaiddal, de egy külső kivitelező céggel is dolgozhatsz.

Mire terjed ki a marketing stratégia ?

A marketing stratégia a legjobb piaci gyakorlat, és a saját KKV-piaci tapasztalatunk együtteséből kidolgozott „Miklovicz Marketing Módszertan” alapján készül el, amely pár órás személyes interjú és folyamatos egyeztetésekkel egybekötött háttérmunka során az alábbiakra tér ki:

  • Rövid- és hosszú távú stratégiai célok meghatározása a cég vezetőivel korábban egyeztetettek alapján.
  • A vállalkozás küldetése, szlogen kitalálása.
  • A vállalkozás profiljának, termékének/szolgáltatásának pozicionálása.
  • Arculat, márkanevek, jogi- és adatvédelmi javaslatok.
  • A vállalkozás SWOT (gyengeség, erősség, lehetőségek, veszélyek) analízise.
  • Belépő termék (vagy szolgáltatás), termékpiramis, termékkínálat és termékszegmentáció meghatározása.
  • Termék- és szolgáltatás fejlesztésének életciklusa, garancia, jótállási javaslatok.
  • Árpolitika, árképzés, árszegmentációs javaslatok.
  • Ügyfélszerző kedvezmények, akciók, kosárérték-növelő megoldások kidolgozása.
  • Célközönség meghatározása, vásárlók elemzése- profilozás.
  • Versenytársak, konkurensek teljeskörű elemzése.
  • Lehetséges stratégiai- és keresztmarketing partnerek felkutatása, ajánlása.
  • A célközönség elérése leginkább alkalmas marketingeszközök ajánlása és részletes bemutatása.
  • A vállalkozás marketingrendszerének ábrázolása folyamatábrán.
  • Promóciók, kampányok, egészen pontos kidolgozása – költségtervezéssel.

Mire fogod használni a marketing tervet?

A marketing stratégiádat is tükröző marketing terved lényegében egy olyan forgatókönyv, amely a vállalkozásának alaptulajdonságaitól kezdve egy 1 éves marketing- és reklám megvalósítási tervet ad vállalkozásod kezébe. Ez egy olyan útmutató, amit lényegében csak meg kell valósítania.

Dolgozhatsz egyedül, dolgozhatsz akár egy 80 fős csapattal is, a marketing stratégia mindenkinek egy alapreferencia, amely minden munkatársnak a munkáját meghatározza.

A marketing stratégia és a marketing terv 1 évre készül, konkrét megvalósítandó lépéseket határoz meg. Bár minden részletre kiterjed, 6 havonta javasolt a felülvizsgálata, amelyben mi továbbra is partnerei leszünk.

Mibe kerül egy marketing stratégia elkészítése?

A marketing stratégia és a marketing terv elkészítése körülbelül 20 munkanapot igényel, amely alatt számos személyes interjúra is szükség van, piackutatást végzünk, és megkeressük azokat az identitásokat, piaci pozicionálást, amelyeket kihasználva, és kommunikálva elérheti a céged a kitűzött célokat. A marketing stratégia és marketing terv készítés munkadíjára minden esetben egyedi ajánlatot adunk – az első megbeszélés során megismert helyzet alapján. A marketing terv a vállalkozás méretétől és összetettségétől függően egy 50-60 oldalas dokumentáció. A vállalkozás egyik legfontosabb információs vagyona, befektetése.

A marketing stratégia és a hozzá kapcsolódó marketing terv minden vállalkozás alapdokumentuma, az a forgatókönyv, amely a céget a sikerhez vezeti. Ez egy befektetés, minden esetben ez az első dolog, amit tanácsolunk egy érdeklődőnek.

A teljes munkadíj persze a vállalkozástól és az iparágtól is függ, de kb. 400.000 Ft + ÁFA -tól kalkulálható. Ebben minden költség benne van.

Kinek ajánljuk a marketing stratégia megalkotását, a marketing terv elkészítését?

Röviden: minden tudatos és igényes vállalkozásnak! Elsősorban azoknak a vállalkozásoknak, akik még nem rendelkeznek dokumentált és minden részletre kiterjedő marketing stratégiával vagy igen, de nem elégedett cége jelenlegi teljesítményével és belátják, hogy egy ilyen lépésre lebontott forgatókönyv nélkül céltalan, nem hatékony és költséges a vállalkozás marketing tevékenysége, az egész vállalkozás operatív működtetése.

Meglévő marketingtevékenység felülvizsgálata?

A legjobb piaci gyakorlat, és a saját KKV-piaci tapasztalatunk együtteséből kidolgozott „Miklovicz Marketing Módszertan” képes arra, hogy felülvizsgálja vállalkozásod jelenlegi marketingtevékenységét, marketingkommunikációját és azonosítsa azokat a területeket, ahol fejlesztésre van szükség.

Nem csak azt mondjuk meg, hol kell fejleszteni, hanem azt is, hogyan!

A marketing stratégia készítést és marketingtervezést, illetve a felülvizsgálatot is az info {kukac} marketing112 {pont} hu e-mail címre küldött levéllel vagy a +36 70 340 6445 -es telefonszámon rendelheted meg.