A fogyasztók hangja és hatása a cég marketing döntéseire

Napjainkban a consumer generated marketing, azaz a fogyasztás vezérelt marketing erősödése jelentősen mértékben átrajzolja a marketing világát. Az internet és a web 2.0-ás platformok, – mint a közösségi portálok, tartalommegosztók elterjedése ugyanis lehetővé teszi a fogyasztók számára mindazt, amire eddig nem igazán volt lehetőségük: az interneten bármikor hangot adhatnak a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos pozitív és negatív tartalmú véleményüknek. Vállalati oldalról is egyre nagyobb figyelem összpontosul a fogyasztói vélemények elemzésére.

Miért fontos, hogy mi, mint KKV is odafigyeljünk a fogyasztói visszajelzésekre?

  • Először is azért, mert pozitív, illetve negatív visszajelzést kaphatunk arról, hogy mi az, ami a célcsoportunknak tetszik, illetve nem a cégünkkel, termékeinkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban.
  • A pozitív tartalmú fogyasztói visszajelzések megerősítést nyújthatnak számunkra abban, hogy melyek azok a tevékenységek, területek a KKV-n belül, amelyek jól működnek, és ahol nem szükséges módosításokat véghezvinni.
  • Ezzel szemben a negatív tartalmú visszajelzések olyan hiányosságainkra világíthatnak rá, amelyekre esetlegesen nem is gondolnánk. Ezeket a hiányosságokat célszerű minél gyorsabban orvosolnunk annak érdekében, hogy maximálisan ki tudjuk elégíteni a fogyasztói igényeket.
  • Továbbá azért is fontos, hogy figyelemmel kísérjük a fogyasztói visszajelzéseket, mert az internet segítségével közzétett vélemények szinte pár perc alatt bejárják a világot és bárki által hozzáférhetővé és rákereshetővé válnak. Nem mindegy, hogy a már meglévő és leendő mit olvas rólunk, milyen információt talál cégünkről a keresőprogramok segítségével.

Egyre inkább kezd felértékelődni a fogyasztók szemében a hitelesség értéke és leginkább azok a cégek válnak hitelessé, amelyek figyelemmel kísérik a fogyasztók véleményeit, változó igényeit és folyamatosan reagálnak is ezekre. Az a vállalat, amelyik nem tudja időben felismerni mindezeket, az könnyen vevőkört veszíthet, ellentétben az időben reagáló és cselekvő versenytársaival.



30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Ingyen vagy előfizetésért?

A válasz ez esetben az úgynevezett freemium üzleti modell.

Close