Nagy veszély a Facebook az üzletünkre nézve

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

Egy friss Reuters jelentésből kiderült, hogy mennyit Facebookozunk átlagosan és megdöbbentő számok láttak napvilágot. Még ijesztőbb, ha belegondolunk, hogy ez hova vezethet. A posztban 4 tanácsot is adok, hogy hogyan legyél hatékonyabb a közösségi hálón üzleti szempontból.

A Reuters felmérése szerint a megkérdezettek 1/3-a (34%) úgy gondolja, hogy fél évnél is kevesebb ideje Facebook rajongó és elmondásuk alapján már unják azt, ezzel szemben a Nielsen piackutató cég kimutatta, hogy egy átlagos felhasználó egy hónapban 7 óránál egy picit többet töltött a közösségi hálón és ez a szám idővel nőni fog. Igaz a 20 munka napra számolva ez még csak az időnk 4%-a, de én nem egy olyan (szak)embert ismerek, aki ennél sokkal többet lóg a “fészen”.

Facebook időmenedzsment , Facebook-marketing

Ne ess át a ló túloldalára a közösségi oldalak használatával!

Nagy veszély ez mindenkinek! A cégvezetőknek azért, mert a munkatársuk a munka helyett a lájkokat gyűjti, a marketingesnek meg azért, mert túlértékeli a közösségi oldalak marketingmix szempontbeli befolyását és több időt tölt el, amennyi a hasznossághoz elegendő lenne. Amit tanácsolhatok az 4 dolog:

  1. tűzz ki konkrét célokat, hogy mire akarod használni a Facebookot
  2. definiáld, hogy naponta mely időszakaszokba lépsz be a Facebookra megválaszolni a leveleket, megnézni a reakciókat
  3. csinálj munkatervet, hogy mikor mit fogsz posztolni (tudatosan lépj be a közösségi hálóra!)
  4. nem utolsó sorban: tudj nemet mondani a Facebookra és szokj le a hírfolyam-fétisről

Szükség lenne egy “Facebook leszoktató mesterkurzusra” is 🙂 … lehet egyszer megcsinálom. Én leszek az első tanuló.

.


A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Címke: , , , ,
One comment on “Nagy veszély a Facebook az üzletünkre nézve
  1. Péterné Szabó Margit szerint:

    A Facebook jelenlegi használati formában, számomra is unalmas, (céltalan..).
    Szivesen használnám online, vagy más üzleti célra,

    üdvözlettel:
    Margit

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.