Az eNet Internetkutató Kft. közzétette legfrissebb kutatását, amely az e-kereskedelemmel, webáruházak forgalmával és az internetes vásárlási attitűddel foglalkozik. Az eredményeket, röviden, tényszerűen gyűjtöttük össze. Íme:
- 2012-ben 177 mrd Ft-os forgalmat bonyolítottak a kiskereskedelmi webáruházak, ami a teljes, hazai kiskereskedelem 2,7%-a
- 2013-ban a kiskereskedelmi webáruházak forgalmát 200 mrd Ft-ra prognosztizálják
- Magyarországon 5-6 ezer webáruház van. Ebből 4100 aktív, Magyarországon bejegyzett cég
- 2012-ben 1.6M -an vásároltak neten, ami a felnőtt lakosság 1/5-e
- Legnagyobb értékben ezt vásárolták: számítástechnika eszközök, szórakoztató elektronika, élelmiszer, könyv, lakásfelszerelés, játék.
- Átlagos e-költés Magyarországon (2012): 7500 Ft
- Legdinamikusabban növekvő e-piacok: egészséges életmód, mobiltelefon, szépségápolás
- Legnépszerűbb kézbesítési módok: futárszolgálat, személyes átvétel
- Legnépszerűbb fizetési módok: készpénz, utánvét
- A kártyás fizetések aránya még mindig csak 5%, a mobilfizetés használatának aránya változatlanul elenyésző
- A látogatók 5%-a mobil platformon keresztül érkezett a webshopba
- Egy átlagos, magyar interneten vásárló: 25-40 éves, tehetős vagy a középosztályhoz tartozik
Ha szeretnél többet tudni az online marketingről, a webáruház indítás fortélyairól, akkor jelentkezz Online marketing kezdőknek tréningünkre:
- 2013. 05. 25. (szombat): Online marketing kezdőknek
- 2013. 06. 01. (szombat): Facebookmarketing-mesterkurzus
- 2013. 06. 08. (szombat): Marketingtervezés, marketingstratégia
- 2013. 06. 15. (szombat): Google Adwords kezdőknek