Amit a kkv szórólapozásról tudni kell (kreatív példákkal)

Ma folytatjuk az online üzletünk offline népszerűsítési lehetőségeinek bemutatását. Ezúttal a kis- és középvállalkozások egyik legismertebb, legolcsóbb és legkézenfekvőbb marketing eszközéről lesz szó: a szórólapról, a szórólapozásról.

Függetlenül attól, hogy postaládákba vagy kézbe adva végzünk szórólapozást, mindegyikkel elérhetjük a célunkat: látogatót vonzani üzletünkbe, népszerűsíteni szolgáltatásunkat, termékünket. Ösztönözni őket vásárlásra, rendelésre, kipróbálásra.

A konverziót tekintve 1-2% már jónak számít, de nem ritka az 5% feletti célteljesülés sem. Minél kreatívabb egy szórólap, annál nagyobb esély van a hatékony és profitban mérhető szórólapozásnak.

Tévhit, hogy a szórólapot nem lehet célozni. Már pedig ha tudatosan válasszuk ki a terjesztés helyét vagy (kézbe adáskor) a célzott személyeket (pl. túlsúlyos hölgyek, akik bevásárlóközpontok közelében sétálnak), akkor igen is jól targetálható marketing eszközről beszélünk!

Kreatív szórólap

Kreatív szórólap

A szórólapozás során egyik fontos elvárás, hogy lehessen mérni. Ezt úgy érhetjük el, hogy ha a szórólap egyben kupon is vagy felmutatása valamilyen extra kedvezményt (pl. abroncscsere esetén ingyenes tároló nejlon) kap az ügyfél. Legyen mindig valami rajta, ami miatt nem dobja el, hanem “használja”.

A szórólap egy grafikai- nyomdai végtermék, tehát a hatékonyságát tekintve figyelnünk kell a dizánra, a tördelésre is. A túl vékony papír “gagyi” érzetet kelt. A fehér papír pedig nem tűnik ki a többi közül.

Én személy szerint egy szövegíró bevonását is javaslom, elvégre címszavakkal és egy visszautasíthatatlan ajánlattal kell, hogy éljünk. Meg kell szólítanunk a címzettet, a problémáját és magára kell, hogy ismerjen.

Nem elfelejtendő pedig, hogy ne essünk marketing kannibalizmus hibájába: minden vevőcsoportnak külön szórólapot készítsünk!

Jogi szabályozás:

A szórólapozás ma már díj- és engedélyköteles, a szórólapozás Budapesten például a Fővárosi Közgyűlés által szankcionált, a közterületek rendjéről és használatáról szóló rendeletében. Ezen az oldalon kaphatsz részletes információt.

E szerint területfoglalási engedély, előzetes közterület használati engedélykérés szükséges. A szórólapozó “mozgóárus”-nak minősül, aki önmaga is 1m2 közterületet használ. Közterület használati díjat kell megfizetnünk.

Az engedélyt annak a vállalkozásnak kell kérni, akinek a nevében / érdekében történik a szórólapozás. A szabályok be nem tartása akár 50.000 HUF helyszíni bírságot is vonhat maga után, amit viszont a terjesztőt terhel.

A Marketing112 Facebook oldalra több, mint 100 kreatív szórólapot és brossurát töltöttünk fel. Nézd meg itt!


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
A KKV névjegykártya 10 vastörvénye (+165 kreatív névjegykártya!)

Ezen a héten a múltheti posztomat fogjuk tárgyalni részletesen és elemeiben. Akkor felsoroltam azokat az offline marketing eszközöket, amelyekkel egy...

Close