KKV szervezetfejlesztési és informatikai piacfelmérés

Egyik partneremnek, a Lilium Konzultáns Kft. -nak köszönhetően, megkaptam egyik friss KKV piackutatási eredményüket, amit változtatás nélkül közlök. Köszönöm Polló Lászlónak, aki rendelkezésemre bocsájtotta a nem reprezentatív felmérés eredményét. Közel 9000 embert kérdeztek meg, íme néhány tapasztalat szigorúan idézve:

“A magyar cégvezetők egységesen és nagy mértékben külső okokra vezetik vissza a sikertelenségüket. Ezek: túlzott bürokrácia, magas adók, túl nagy verseny. (Ami mind igaz, de nem ismerek olyan államot, ahol ez ne így lenne; ergo ezeket hibáztatni olyan, mint az időjárást szidni.)

Miközben a cégeik termelékenysége a bányász béka feneke alatt van, a legnagyobb mértékben elégedettek a termelés, szolgáltatás nyújtásukkal és a saját vezetési képességeikkel.

Kiválónak minősítik az anyagbeszerzési körülményeiket és az alvállalkozókat, beszállítókat, s az export fejlesztése sem igényük. (Miközben az alacsony termelékenységük, az európai munkamegosztásba bekapcsolódni képtelenségük – többek között a szállítók igénytelensége, alacsony színvonala miatt is – teljesen más képet mutat.)

Viszont jó hír, hogy legalább a cégük néhány részét gyengének látják és oda külső segítséget is elfogadnak. Ezek a következő területek:

  • Értékesítés és marketing fejlesztése
  • Érdekeltségi rendszer fejlesztése
  • Kontrolling, pénzügyek javítása
  • Vezetőképzés

Természetesen sok mindenre nem kérdeztünk rá, de azokból, amire rákérdeztünk, ez a négy “nyomógomb” esett ki. Úgy tűnik, ezeket kell használni, ha a cégvezetők figyelmét akarjuk megkapni.

Meggyőződésem, hogy például az értékesítésük, marketingjük azért nem hatékony, mert rossz termékeik, szolgáltatásaik vannak. Az érdekeltségi rendszert azért erőltetik, mert rossz vezetőik vannak és demotiválják a munkatársaikat. A kontrollingtól azért várnak csodát, mert képtelenek behajtani a követeléseiket, illetve a hitelbírálati mechanizmusuk csapnivaló. Mégis, bármelyik olyan részt szeretnéd javítani, ahol a gond valódi oka leledzik, a látszólagos okon keresztül tudsz csak bejutni.”


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Ma már elég egy ötlet – de tényleg!

Abban, hogy nagy verseny alakult ki a piacon, van sok jó dolog is. Egyrészt nyernek az ügyfelek, mert hát versengünk...

Close