Mindent a LinkedIn-ről!
Gondoltad volna, hogy május 5-én már a 10. születésnapját ünnepelte a LinkedIn?
És azt tudtad, hogy világszerte már 200 millió felhasználója van a legnagyobb üzleti közösségnek?
A LinkedIn egyre népszerűbb, másodpercenként két új tag csatlakozik az oldalhoz!
Te csatlakoztál már?
Macskák a Facebook-on, szakmai jellemzések a LinkedIn-en
Míg a Facebook-os üzenőfalad hemzseg a megosztásra váró édi-bédi mosolygó gyerekektől, szerelmes pároktól és kiscicáktól, addig a LinkedIn-en, avagy becenevén az „üzleti élet Facebookján” a szakmai hozzáértésed és tapasztalatod kerül reflektorfénybe.
Magyarországon az elmúlt egy évben kb. megduplázódott a felhasználók száma, immár 300 ezer magyar használja az oldalt. A LinkedIn népszerűségét jelentősen erősítette egy viszonylag új funkció, az endorse. Ennek az a lényege, hogy egymás szakértelmét, szakmai jártasságát igazolhatják a tagok, ezzel is erősítve a külvilág felé a szakmai hozzáértést. Mivel mindenkit érdekel, milyen minősítéseket kap és illendő viszonozni is a jelölést, így rohamosan megnőtt az aktívan LinkedIn-t használók száma. Naponta több, mint 10 millió jóváhagyást adnak egymásnak a tagok!
Személyes tapasztalatom is ezt igazolja, amióta bevezették az új funkciót megduplázódott az ismerőseim száma és jóval gyakrabban használom az üzleti oldalt!
Mire jó a LinkedIn?
- Szakmai kapcsolatépítés: mélyítheted a szakmai kapcsolataidat és újakat is szerezhetsz, hiszen nincs még egy olyan hely a weben, ahol ennyire gördülékenyen folyhatna a szakmai ajánlás.
- Szakmai fejlődés: számos olyan csoporthoz csatlakozhatsz, ahol hozzád hasonló érdeklődésű körű tagokkal vitathatsz meg szakmai kérdéseket. Növeled az ismerettségi körödet és szakmailag is fejlődsz
- Állásportál: egyre több fejvadász és HR-es szakember használja a LinkedIn-t az új munkatársak kiválasztására.
Trendi LinkedIn tagnak lenni
Sőt, nem csak trend, hanem az üzleti élet szereplőinek kötelező! Ha szeretnéd növelni az ismertségedet szakmai berkekben, itt az ideje regisztrálnod, vagy frissítened a LinkedIn oldalad. Itt nem számít magamutogatásnak vagy dicsekvésnek, ha elértél valami kiemelkedőt, épp ellenkezőleg, akik az adatlapodra kattintanak, nem a macskádra vagy a nyaralásodra kíváncsiak, hanem a szakmai eredményeidre.
A felhasználók 35%-a naponta használja az oldalt, 39% pedig prémium szolgáltatást is igénybe vesz. És most figyelj: a LinkedIn-es üzleti oldalak száma elérte a 2,7 milliót!
(statisztika: http://andrewmacarthy.com/)
Ha érdekel az online marketing fejlődj, tanulj és használd!
Ehhez itt kapsz még több segítséget:
- 2013. 05. 25. (szombat): Online marketing kezdőknek
- 2013. 06. 01. (szombat): Facebookmarketing-mesterkurzus
- 2013. 06. 08. (szombat): Marketingtervezés, marketingstratégia
- 2013. 06. 15. (szombat): Google Adwords kezdőknek