Megint a hűségprogramokról és a pontgyűjtő akciókról

A legutóbbi cikkem második részeként most folytassuk a hűségprogramokkal és a pontgyűjtő akciók további részleteinek megismerését:

Ezen programok és akciók buktatója: hogy sok esetben, csak egyszerű bevételnövekedést várnak el a tőlük , és nem tartozik a promócióhoz valódi, hozzáadott érték és egyediség. Az igazán sikeres hűségprogramokat és pontgyűjtő akciókat a lojális márkahívőktől fogjuk megtudni. Ők a legfőbb befolyásolói a márkának és vásárlói profilt tekintve ők minták.

Kutatások bebizonyítják, hogy általában sikeresebbek azok a vállalatok, amelyek meghatározzák vevői életciklusaikat, és utána ehhez igazítják hűségépítő és vevőmegtartó tevékenységüket. Ami valóban lényeges és valódi értéket képviselnek a márkáknál (nem a megjelenése, viszonteladói hálózata): benyomások, emlékképek, asszociációk, tudattalan érzelmi hatások – hiszen ezeket kiépíteni a valódi munka!

A márkák közt a róluk kialakult kép tesz különbséget. Nem a gyár, a forma, a fejlesztés – mert még azt is lemásolják 2 hónap alatt. Tény: A pontgyűjtő akció árthat, pl. amikor az ismert sportmárka és az élelmiszerlánc multi összeállt és 9 féle táskát árult, szakmai szempontból úgy gondolom nem emelte az értékét. A márkát és a vevőket több szinten leértékelték. Mert már mindenkinek olyan volt. Ezzel csak az áruház nyert, akinek pedig csali terméke volt.


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
A hűségprogramokról és a pontgyűjtő akciókról

A mai nap a Hír TV, Bruttó című gazdasági magazinjának adtam interjút. A riport a hűségprogramokról és a pontgyűjtő akciókról...

Close