Megint a hűségprogramokról és a pontgyűjtő akciókról

FIGYELEM! Ez a bejegyzés elavult lehet, mert már több, mint 1 éves. Ha érdekel a téma és konkrét kérdésed van, kérdezz minket a KAPCSOLAT menüponton keresztül.

A legutóbbi cikkem második részeként most folytassuk a hűségprogramokkal és a pontgyűjtő akciók további részleteinek megismerését:

Ezen programok és akciók buktatója: hogy sok esetben, csak egyszerű bevételnövekedést várnak el a tőlük , és nem tartozik a promócióhoz valódi, hozzáadott érték és egyediség. Az igazán sikeres hűségprogramokat és pontgyűjtő akciókat a lojális márkahívőktől fogjuk megtudni. Ők a legfőbb befolyásolói a márkának és vásárlói profilt tekintve ők minták.

Kutatások bebizonyítják, hogy általában sikeresebbek azok a vállalatok, amelyek meghatározzák vevői életciklusaikat, és utána ehhez igazítják hűségépítő és vevőmegtartó tevékenységüket. Ami valóban lényeges és valódi értéket képviselnek a márkáknál (nem a megjelenése, viszonteladói hálózata): benyomások, emlékképek, asszociációk, tudattalan érzelmi hatások – hiszen ezeket kiépíteni a valódi munka!

A márkák közt a róluk kialakult kép tesz különbséget. Nem a gyár, a forma, a fejlesztés – mert még azt is lemásolják 2 hónap alatt. Tény: A pontgyűjtő akció árthat, pl. amikor az ismert sportmárka és az élelmiszerlánc multi összeállt és 9 féle táskát árult, szakmai szempontból úgy gondolom nem emelte az értékét. A márkát és a vevőket több szinten leértékelték. Mert már mindenkinek olyan volt. Ezzel csak az áruház nyert, akinek pedig csali terméke volt.

A Marketing112 vezető tanácsadója, az ügynökség tulajdonosa. Kis- és középvállalkozási marketingstratéga. Fő erősségei: marketingtervezés, marketingstratégia, márkakommunikáció. Norbert a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője is, ez Magyarország legnagyobb, kkv-marketingtrendekkel foglalkozó üzleti fesztiválja.

Címke: ,
4 comments on “Megint a hűségprogramokról és a pontgyűjtő akciókról
  1. Gróf Ákos szerint:

    A SuperShop már régóta sikeresen működik Magyarországon. Az emberek szeretik a pontokat gyűjteni. Úgy érzik, ajándékba kapnak egy kis pénzt.
    Június óta már a webáruházakban (akik összefogtak)is lehet pontokat gyűjteni.
    Ákos

  2. Taubert István szerint:

    Ákos igazságod van, viszont Norbert nem a kuncsaft aspektusából igyekszik szemlélni…

  3. Taubert István szerint:

    @Norbert, lehet már uncsi leszek, de nem tudok mást hozzáfűzni, legtöbbször a kampányszemlélet csírája nélkül és ad hoc ugranak bele…

  4. @István: Ez mondjuk nem igaz, én mindig ügyfél aspektusból igyekszem szemlélni…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.