Telített a piacod? Akkor tanulj a Nespresso-tól

Kávézom. Régóta. Nálam ez nem egy fajta függőség, hanem olyan megszokás, amelyek igazi alkalmaknak számítanak. Otthon megpihenve, munka előtt (vagy éppen közben), barátokkal. Ami jellemző rám, hogy nagyon fontos számomra a minőség. A kávé minősége, az elkészítése és a tálalása. Egy igazi kávé ínyenc vagyok. Éppen ezért örülök, hogy most egy kávés marketingstratégiát is hozhatok jó példának.

A legutolsó Rádió112 felvételen egyik vendégem említette, hogy egy felmérés szerint, Budapesten, egy kávéházakban meetingelő üzletember minimum 15ezer Forintot “elkávézik”, de ez még csak az alsó határ – van, hogy ennek többszöröse is ott marad. A fogyasztók szeretnek finom kávét inni, otthon is, viszont egy jó kávéfőzőgép 100e Ft alatt meg sem kapható, a reggeli kávéért, vagy vendégek fogadásakor pedig nem vehetünk kávét a két sarokra lévő shopból.

Úgy gondolom, hogy a magyar piac egyre inkább nyitott az otthoni, minőségi kávézásra. Sokáig csak a kávészemekből darálós gépek voltak a kínálaton,de – valószínűleg az előbb említett piaci igény/rés miatt – megjelentek azok az otthoni “kapszulás” gépek, amelyek 50e Ft körüli áron már megkaphatóak, és olyan minőségi kávékat lehet vele készíteni, ami büszkeség barátok, rokonok előtt (ez a szempont fontosabb, mint gondolnánk!). Ez mellett meg gyors, kényelmes, kompakt megoldás.

Elkezdődött tehát a kapszulás kávégépek harca, elkezdődött a réspiac betöltése, amelyre a Nespresso (Nestlé) egy igazán átütő erejű marketingstratégiával érkezett. A cél a minőség, az exkluzívitás és a felső “kör” érzetének megteremtése volt, viszont olyan kávégéppel, amit a kevesebbet kereső családok is megfizetnek, de mégis egy olyan körítéssel van tálalva, ami a burzsuj-negyed lakóit is odavonzza.

Rendkívül aktív promóciókkal (Tabletes regisztráció a formaruhás hölgynél, ami nagyon hatékony és “menő”) jelentek meg a forgalmasabb üzletekben, plázákban, műszaki áruházak kávégép osztályain, és az internetes rendelés/kiszállítás mellé építettek két butikot (boutique -nak hívják), amely körülbelül egy ékszerbolt és egy Maserati szalon keveréke is lehetne:

Ez nem látványterv, ez fogad, ha belépsz a boltba...

Ez nem látványterv, ez fogad, ha belépsz a boltba.

Ami még a siker kulcsa lehet a promóció, az exkluzív formatervezésű és minőségű termékek mellett az a klubrendszer és a figyelmesség. A kávégépet nem egyszerűen eladják, a kapszulákat nem csak megvehetjük, hanem egyből a kávéklub tagjai leszünk. Bár ennek lehetőségei még nincsenek kiaknázva, minden ügyfél regisztrálva van, és a vásárlását figyelve olyan alapszolgáltatásokat nyújtanak, hogy 2 éven belül ingyenes kávészervíz (kiszállnak, cseregépet adnak), a kávégép tisztítására figyelmeztető e-mail, részvétel a hónap ízének szavazásában és klubtagoknak szóló speciális akciók.

nespresso-kaveklub

Ez a chipes ügyfélkártya, amihez 0-24, ingyenes telefonos ügyfélszolgálat is tartozik

 Maga az egész rendszer kidolgozottsága, a folyamat részletessége és annak kivitelezése zseniális. Az eladók ápoltsága, stílusa és modora, mint egy légiutas-kísérőnél, profi. Vásárláskor egy kávéval kínálnak meg, és valóban úgy érzi az ember, hogy ő az ÜGYFÉL. Sok magyar cég vehetne erről példát…

Ami még fontos, és ezt a könyvemben is leírtam, hogy ki kell zárni a külső, zavaró hatásokat (ez esetben a konkurenseket), ezt úgy oldotta meg a Nespresso, hogy a piacon megtalálható műanyag kapszulákkal ellentétben ők aluminium kapszulákat ajánlanak és gyártanak, így ha valaki nem szeretné a garanciáját eljátszani, csak eredeti Nespresso kapszulát vásárol. Nem mintha drága lenne (110-130 Ft / kávé)…

A Nespresso tehát forradalmasította az otthoni, minőségi kávézást és a kompromisszummentes minőségi céljaival, a klub létrehozásával, és annak minden körítésével már most egy valóságos aranybányát építettek fel. Szakmai szempontból a stratégiájuk minden építőköve megszívlelendő, és bátran követendő példa:

  1. piaci rés megtalálása : megfizethető, profi kávégépek otthonra
  2. a vásárlók igényeinek, elvárásainak ismerete : kompakt, egyszerű, gyors kávézás hatalmas ízvilággal (21-féle íz + a különleges válogatások)
  3. az ügyfelek lojalitásának elősegítése : klubrendszer, saját kapszula
  4. kompromisszummentes minőségi kivitelezés : exkluzív, minőségi termékek és kiemelkedő ügyfélápolás

Update #1:

Most érkezett egy ügynökségi kiegészítés, hogy a Nespresso marketing és kommunikációs stratégiáját egy nemzetközi ügynökség intézte.

Ajánló: Szerezz valódi ügyfeleket, valódi profitot Facebookról:

Neked tudás, a cégednek haszon! Családias hangulatban, 1 napos intenzív, 100% gyakorlati tréningen tehetsz a sikeredért:


30 napos ingyenes marketingtanfolyam

Read previous post:
Új technika az ügyfélszerzésben?

Áprilisban került megrendezésre Budapesten az építőipar legnagyobb kiállítása, a Construma. Az eseményen a Mapei is képviseltette magát, amely egy különleges,...

Close