Új technika az ügyfélszerzésben?olvasási idő 4 perc

Áprilisban került megrendezésre Budapesten az építőipar legnagyobb kiállítása, a Construma. Az eseményen a Mapei is képviseltette magát, amely egy különleges, eddig nem alkalmazott módszerrel potenciális ügyfelek tömkelegét szerezte meg öt nap alatt. A vállalat ehhez a CuboEvento vezetőjét, Süveges Ritát, és hostesseit hívta segítségül.

M112: Milyen módszerrel dolgoztatok, amely ennyire sikeres volt az ügyfélszerzésben?

SR: Mivel a feladat az volt, hogy minél több kontaktot szerezzünk a potenciális ügyfelekhez a Mapei számára, rögtön tudtuk, hogy ez csak a technika segítségével hozhat megfelelő eredményt. Ezért a 26 hostess mindegyike tablettel járta a kiállítást, kereste fel a célszemélyeket, és az adatokat eleve ebbe a kis számítógépbe táplálták a gyorsaság, az egyszerűség és a pontos adatrögzítés érdekében. Sokkal több információt tudtunk így összegyűjteni, mintha a hagyományos módszerekkel próbálkoztunk volna, ráadásul az adatok feldolgozása is rendkívül könnyű volt így. Öt nap alatt, 26 hostesszel, több mint 10.000 lehetséges ügyfél adatait vettük fel, amely rengeteg jövőbeli megrendelést jelenthet a vállalat számára, amelynek képviselői egyébként tökéletesen meg voltak elégedve mind a módszerrel, mind a szervezéssel, mind a munkát végző hostessekkel.

cuboevento-rendezvenymarketing-Mapei
Rita és a munkatársak

Öt nap hosszú idő ahhoz, hogy szünet nélkül lehessen egy ilyen komoly feladatra koncentrálni. Hogyan tudtatok minőségi munkát végezni ilyen elvárások mellett?

SR: Minden a megfelelő szervezésen, a precíz irányításon, és pontos időbeosztáson múlik. Fontos, hogy a munkatársak számára minden munka előtt pontosan magyarázzuk el, mi a feladat lényege, hogy azonosulni tudjanak vele. Ennek érdekében a kiállítás előtt komoly tréningben részesültek, és persze elmondtuk a konkrét elvárásokat is számukra. A munkavégzés során folyamatosan figyeltük a teljesítményüket, és ha úgy láttuk, elfáradtak, cseréltük őket új emberekre, míg az előzőek pihentek. Így végig hatékonyak tudtunk maradni, és folyamatosan ugyanazt a magas szintű teljesítményt tudtuk nyújtani. Komoly motivációt jelentett számukra, hogy a munka után rögtön megkapták a díjazásukat, és egyfajta versenyszellem is kialakult köztük, hiszen a legjobban teljesítőket külön dicséretben részesítettük az utolsó nap végén. Emellett persze minden résztvevő külön ajándékot is kapott a fizetés mellé, hiszen az öt nap alatt egy rendkívül jó csapat kovácsolódott össze, akik vállvetve segítették egymást a cél elérése érdekében.

A megrendelő vállalat elégedett volt, ti is azok vagytok, de mit gondolnak erről az oroszlánrészt elvégző hostessek?

SR: Ők is elégedettek, hiszen az eredmény magáért beszél. Az utolsó napon anonim kérdőívet osztottunk ki közöttük, amelynek célja egyrészt az volt, hogy mindenkiből jöjjön ki a feszültség, amelyet az erőltetett munkatempó eredményezhetett, és mindenki elmondhassa a véleményét a munkaszervezésről, a feladatról, és minden részletről, ami pozitívan, vagy esetleg negatívan érintette őket. Nagyon fontos volt számukra és jól esett nekik, hogy nemcsak munkát végző robotokként tekintettünk rájuk, hanem valóban kíváncsiak voltunk a véleményükre. A kitöltött kérdőívek alapján sok hasznos tapasztalatot gyűjtöttünk, amelyeket legközelebb természetesen figyelembe is veszünk majd.

suvegesrita-rendezvenymarketing
„Rögtön tudtuk, hogy ez csak a technika segítségével hozhat megfelelő eredményt.”

Hogy gondolod, ez a módszer más esetben, más cégnél is beválhat az ügyfélszerzés, az ügyfélkör bővítése érdekében?

SR: Igen, abszolút így gondolom. Öt nap alatt láttuk, hogy sokkal könnyebb és hatékonyabb, ha az ember már nem a hagyományos, lejárt módszerekkel dolgozik, hanem a kor legújabb vívmányaival. A tabletes adatfelvétellel és feldolgozással hihetetlen eredményekre voltunk képesek. Persze az sem mindegy, kik azok, akik ezekkel a gépekkel dolgoznak. A mi hostesseink tökéletesen használják már ezt a rendszert, így őket már nem kell erre betanítani, csak rájuk bízni az adott munkát. Minden vállalat csak nyerhet egy-egy ilyen „akción”.

Ügyfélszerzés, márkaépítés a Facebook-on:

Neked tudás, a cégednek haszon! Családias hangulatban, 1 napos intenzív, 100% gyakorlati tréningen tehetsz a sikeredért:

Related Posts

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük